יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:21
נ.ב.א 24-25
 מזרח 
00-00אורלנדו
00-00אטלנטה
00-00אינדיאנה
00-00בוסטון
00-00ברוקלין
00-00דטרויט
00-00וושינגטון
00-00טורונטו
00-00מיאמי
00-00מילווקי
00-00ניו יורק
00-00פילדלפיה
00-00שארלוט
00-00קליבלנד
00-00שיקגו
 מערב 
00-00אוקלהומה
00-00גולדן סטייט
00-00דאלאס
00-00דנבר
00-00יוטה
00-00יוסטון
00-00לייקרס
00-00מינסוטה
00-00ממפיס
00-00ניו אורלינס
00-00סן אנטוניו
00-00סקרמנטו
00-00פורטלנד
00-00פיניקס
00-00קליפרס
לוח משחקים
  • בוסטון
  • רביעי, 23/10, 02:30
  • ניו יורק
  • לייקרס
  • רביעי, 23/10, 05:00
  • מינסוטה

פותחים דף חדש: למי ראש השנה בא הכי טוב?

ליגת העל עברה קיץ קשה, רונאלדו מחכה לבייל, אוחיון ממשיך במכבי ודרק רוז כבר רוצה לחזור. ברוח החג, למה כל אחד מהם רוצה לאחל לעצמו שנה טובה?

|
רוז, אוחיון, רונאלדו, בייל ולוזון. מתחילים מחדש
רוז, אוחיון, רונאלדו, בייל ולוזון. מתחילים מחדש

עוד שנה חלפה לה וכמו בכל שנה זאת הזדמנות לסכם את מאורעות 365 הימים שעברו להם ביעף. זאת גם הזדמנות להסתכל קדימה, לעבר שנה אופטימית יותר ועמוסה רק בחדשות ספורט חיוביות ומקצועיות.

הברכה הכי נפוצה בראש השנה היא שנה טובה. ולא סתם. אחת המטרות של החג היא פתיחת שנה חדשה בדרך רעננה, בניסיון לשכוח את קודמתה. גם בספורט, כמו בחיים, מתחילה שנה חדשה וזאת הזדמנות לבחון מי הם האנשים/קבוצות/ענפים שזקוקים לשנה מוצלחת יותר ממה שעברו ולמי כדאי לפתוח דף חדש.

לתקוע בשופר: הכדורגל הישראלי
נתחיל בקל ובברור מכולם. קיץ לא קל עבר על הכדורגל הישראלי, עמוס בעסקנות ופוליטיקה ופחות במקצועיות. כל מאורעות אבי לוזון נגד שאר העולם השאירו טעם לוואי בפה שספק אם אפילו תפוח בדבש יוכל לתקן. אבל בכל זאת, שנה חדשה בפתח וזאת הזדמנות להרים את הראש ולהתחיל מההתחלה והדרך היחידה לעשות זאת היא פשוט ליהנות מהמשחק.

ליגת העל שוב נפתחה, אמנם ללא תמיכת הטוטו בשלב זה, אבל המגרשים (ברובם) עמוסים באוהדים, שפשוט רוצים ליהנות מהמשחק. ופה הכוח שלנו לשנות. מספיק להתעסק במה שקורה מחוץ למגרש, בואו נתרכז באירועים על הדשא. כי זה מה שכיף בסופו של דבר, לא?

עם פתיחת השנה החדשה, יש לנו הזדמנות לתקוע בשופר ולהכריז שאנחנו רוצים לראות כדורגל ולא ישיבות הנהלת התאחדות. שאנחנו מתעניינים רק במשחק הבא של קבוצתנו ולא בגומלין בין ההתאחדות לטוטו. בואו נצבע את המגרשים ונוכיח שהכדורגל מונע קודם כל מאהבה ולא מכסף.

לבוש חגיגי: מישהו אמר רונאלדו?
אחד מהסמלים של החג הוא לבוש חגיגי ולא סתם חגיגי, אלא לבן. מי שלא זקוקה לראש השנה כדי ללבוש לבן ועושה זאת כל העונה, היא כמובן ריאל מדריד. הבלאנקוס עסקו בקיץ בחיזוק הסגל ושבירת שיאים נוספים ובכל סאגת גארת' בייל, יש מישהו שנדחק קצת אל השוליים.

כריסטיאנו רונאלדו מול גארת´ בייל (רויטרס)
רונאלדו מול בייל. כיצד יתפקדו יחד בעונה הבאה? (רויטרס)
 

לא שמענו ציוץ (אולי וירטואלי, אבל לא הרבה מעבר לזה) מכריסטיאנו רונאלדו. נראה שהשחקן, שהכריז במהלך השנה שהוא עצוב ולא טוב לו, שומר בבטן את כל מה שהוא חושב על המעבר של חברו החדש לסגל. הכדורגלן הפופולרי בעולם (וזה תואר שאי אפשר לקחת ממנו - מעל 60 מיליון לייקים בפייסבוק, קרוב ל-21 מיליון עוקבים בטוויטר, הרבה יותר מאתם-יודעים-מי) הוא השליט הבלעדי בסנטיאגו ברנבאו, השם הראשון בהרכב, השחקן היקר בעולם...

אופס, אז זהו שלא. איך יתמודד רונאלדו עם הגעתו של בייל והאם הם יצליחו להשתלב יחד מקצועית וחברתית? זאת שאלת 186 מיליון היורו. אולי נראה CR7 אחר השנה, אחד שמוכן לתת את הבמה לכוכב גדול יותר ולתרום איפה שיוכל? או שאולי הוא בכוונה שומר על שקט ומכין לנו הפתעות שיראו לבייל מי כאן המלך? בכל מקרה, תהיה שנה מעניינת במדריד.

התרת נדרים: לכבות את הסיגר הקובאני
אחד ממנהגי ראש השנה ביהדות הוא התרת נדרים ובו כל אדם רשאי לבקש התרה בפני בית דין, שתחת סמכותו יכול לשחרר את אותו אדם מהבטחותיו. הסיבה שזה נשמע מוכר, היא כי זו סיטואציה דומה לסאגת יוגב אוחיון-קובאן-מכבי ת"א שהתחילה בקיץ שעבר ונראה שהסתיימה לא מזמן.

יוגב אוחיון (יוסי ציפקיס)
אוחיון. צריך להוביל את מכבי חזרה לצמרת האירופית (יוסי ציפקיס)
 

הבורר של פיב"א קבע כי אוחיון הוא לא שחקן של קובאן ויכול להחליט היכן הוא ישחק ומעכשיו הוא יכול סוף סוף להתרכז רק בכדורסל. השנה החדשה מאפשרת ליוגב הזדמנות לפתוח דף חדש עם הנהלת מכבי, השחקנים ובעיקר עם האוהדים, בכך שיחזור להראות את הניצוצות שהביאו אותו לצהובים מלכתחילה.

הרכז הישראלי צריך לקחת את המושכות ולהוכיח שהוא מסוגל להוביל את מכבי שוב לצמרת של אירופה. כמובן שקודם כל הם צריכים להתמקד בהחזרת התואר המקומי, אבל כל דבר בעיתו.

ברכות ואיחולים: גן של שושנים
אם לא יקרה משהו בלתי צפוי עד פתיחת עונת ה-NBA, דריק רוז יחזור לשחק כדורסל אחרי היעדרות של כשנה וחצי. ה-MVP של עונת 2010/11 לא שיחק כל העונה שעברה ובטוח שהוא כבר לא יכול לחכות לרגע בו הוא ילבש שוב את מדי הבולס.

דרק רוז (רויטרס)
רוז. נאחל לו החלמה מהירה (רויטרס)
 

חזרתו גם תגדיל את העניין והתחרותיות בליגה, ובעיקר במזרח. עם התחזקותה של ברוקלין, שובו של רוז וכמובן האלופה ממיאמי, נוצר לנו קרב מרתק על השגת המאזן הטוב ביותר, שלא נדבר על הפלייאוף. שיקאגו אמנם הצליחה להגיע עד לחצי הגמר אשתקד ללא הכוכב הגדול שלה ונתנה פייט להיט, אך שובו של רוז עשוי לתת לה את הפוש הנוסף לו היא זקוקה כדי לסיים את הדומיננטיות של לברון וחבריו.

בראש השנה נהוג לחלק ברכות שנה טובה ואיחולים ומכאן אנחנו שולחים לרוז שלל ברכות החלמה מהירה ושנה טובה (וגם לקובי, ראסל ווסטברוק, דני גריינג'ר, קווין לאב, וראג'ון רונדו..וואו, היו הרבה שחקנים פצועים העונה). שיחזור במהרה למגרשים ושיישאר הרחק מחדרי הניתוחים.

פרי הרימון: מי יציל את האתלטיקה?
על פי הרפואה העממית ביהדות, קליפתו של הרימון יכולה לרפא פצעים ולעצור דימום ואין ענף ספורט בעולם שלא זקוק ליכולות אלו יותר מאשר האתלטיקה הקלה. אחרי שנה קשה, שהתחילה במעצרו של אוסקר פיסטוריוס על רצח והמשיכה בשלל פרשיות סמים, הסתיימה באליפות עולם צנועה יחסית ללא שיאי עולם או הפתעות גדולות.

בוגדן בונדרנקו (רויטרס)
בוגדן בונדרנקו. יוכל לרחף העונה לשיאים חדשים? (רויטרס)
 

אבל כזכור עיסוקנו בכתבה זו הוא לא בעבר, כי אם בהווה ובעתיד ובנושאים אלו לאתלטיקה יש עוד הרבה מה להציע השנה. אמנם לא קיבלנו שיאי עולם במוסקבה, אך נשאר טעם של עוד מהקופץ לגובה, בוגדן בונדרנקו, שהתקרב לשיאו האלמותי של חאבייר סוטומאיור ומחציית קו ה-18 מטרים במשולשת ע"י טדי טאמגו. ואפילו לא הזכרנו את בולט או פארה.

בנוסף ליכולותיו הרפואיות, פרי הרימון האדמדם מסמל גם שפע וברכה ומעניק תקווה שאכן שיאים נוספים ישברו השנה באתלטיקה ויוכיח לנו שגבול האדם עוד לא הושג סופית.

תפוח בדבש: הליגה התחרותית בעולם יוצאת לדרך
בימים אלו נפתחת הליגה התחרותית בעולם (שבע אלופות שונות בעשור האחרון הוא נתון שאי אפשר להתווכח איתו), הלא היא ליגת הפוטבול האמריקאי, ה-NFL. אשתקד הייתה שנה מסקרנת מבחינה מקצועית שהסתיימה בצורה מרתקת בגמר בין שני אחים מאמנים שהלכו ראש בראש על התואר.

בולטימור רייבנס (רויטרס)
האלופה מבולטימור עולה למגרש. מקווים שתהיה עונה מקצועית בלבד (רויטרס)
 

אבל עוד לפני זה, בדומה לאתלטיקה, הפוטבול עבר שנה קשה. הייתה שנה עמוסה באירועים פליליים כשבשיאה נעצר והואשם שחקנה של ניו אינגלנד פטריוטס, ארון הרננדז, ברצח. אבל עם שנה חדשה בפתח, זאת הזדמנות לליגה להשאיר את כל הצרות האלו מאחוריה ולהתרכז רק במאורעות על הדשא (סינטטי, או אמיתי) ולא בבתי המשפט.

חבל יהיה לראות עוד שנה ב-NFL נגררת לסיפורים מזעזעים על שחקנים שהחליטו לקחת את החוק לידיים שלהם, במקום להשתמש בהם כדי לתפוס כדורים. נקווה לשנה עמוסה באירועים מקצועיים בלבד ושתציג לנו אולי אלופה חדשה ומרעננת, אחת שלא ציפינו לה.

שתהיה שנה טובה ומתוקה.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */