יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:40

בן שמעון: ביקשתי מהבעלים לא למכור את שכטר

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם מאמן הפועל שהתייחס לסוגיית החלוץ: "מכירתו למכבי הייתה פגיעה קשה באוהדים". דיברנו גם עם זהבי

|
בן שמעון. ביקש לא למכור את שכטר (יוסי ציפקיס)
בן שמעון. ביקש לא למכור את שכטר (יוסי ציפקיס)

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו את תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), רדיו גלי ישראל, (102.5FM 89.3FM ו-106.5FM) וכן בתחנת רדיו קול הים האדום.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

ג'קי בן זקן: מאז שדיברתי נגד ההתאחדות מידרו אותי
מ.ס אשדוד הפתיעה את מכבי חיפה עם 2:3 נהדר במחזור השני. אחרי עזיבת ניר ביטון, שוחחנו עם הבעלים, ג'קי בן זקן שהתייחס לקבוצתו.

מה רגע השיא מבחינתך? ניר ביטון לסלטיק או הניצחון על חיפה?
"זו גאווה והוא שחקן שני שאני מוציא. ההרגשה במהלך המשחק ולאחריו היא פנטסטית. זה לא עוד ניצחון. זה עדיין הקצה של הקצה כי התהליך של האקדמיה הוא ארוך. כשילדים שלנו בני 15 יגיעו לבוגרת יבינו כמה משאבים אנחנו משקיעים. השנה הקמנו כיתת ספורט וזה היה החלום שלי בקרב נבחרת ישראל. הבאנו מאות ילדים מרחבי הארץ והם לומדים בכיתת ספורט ביחד, לומדים ומתאמנים ביחד".

ג´קי בן זקן (משה חרמון)
ג´קי בן זקן. משקיע בנוער (משה חרמון)
 

איך אתם ממשיכים עם התהליך הזה? כל שנה אתם פותחים בסערה ואז יש דעיכה.
"אני כל הזמן לומד ולפני שנתיים-שלוש רציתי שכל הצעירים יעלו וניתן להם במה והייתי פזיז. לא ידעתי לעשות את האיזונים והשנה עשינו את האיזון. גיא צרפתי וכל שאר הרכש ישמשמו מנטורים לציעים. יש לנו בסגל עשרה שחקנים מתחת לגיל 20ושחקנים מנוסים כמו צרפתי ויאיא פטי וזה ייתן את האיזון הנכון".

האם מצאת עם ניר קלינגר את הבעיה לנפילה במהלך העונה?
"כן, היינו קצרים בסגל. בעונה שעברה מצאנו את עצמנו עם סגל של 17 שחקנים והשנה קלינגר רצה שעל כל עמדה יהיו שני שחקנים. אנחנו עוד נצטמצם ל-24 שחקני סגל".

לא יהיה תסכול?
"שיש מסה גדולה אז חמישה מהם ילכו לשחק בנוער. צריך להקפיד על מבנה האישיות ועל השחקנים שאתה מביא למערכת. חדר ההלבשה חייב להיות בריא".

ניר קלינגר (חגי ניזרי)
ניר קלינגר. שותף לתהליך באשדוד (חגי ניזרי)
 

מה המטרות העונה? ומה עם המגרש?
אני שומע את את זה המון. אשדוד בחמש השנים האחרונות התמקדה במבנים יותר חשובים ממגרש כמו בית חולים ואמפי. הפרוייקט הבא של ראש העיר הוא איצטדיון והוא מתוכנן כבר ל-14 אלף מקומות. הטוטו אישר, מנהל מקרקעי ישראל הסכים לתת את הקרקע ובטווח של שנה נתחיל לבנות אותו. יהיה מתחם אימונים לידו וזה ייבנה כבר בעוד שלושה חודשים".

האם ההתקרבות בין הטוטו להתאחדות היא אמיתית או הצגה?
"אני לא בעניינים ולא מעורב. אין לי שמץ של מושג מה קורה שם. למרות שאני אמור לנהל את המו"מ, אני לא מעורב. אני לא מתוסכל מזה ואם הם יצליחו להביא את התוצאה שכולנו רוצים אני אמחל על כבודי".

מי גרם לזה? יעקב שחר?
"אני לא יודע ואני לא מבין למה ההתאחדות עושה את המשא ומתן כשיש מנהלת".

שחר ולוזון (עמית מצפה)
שחר ולוזון. מי עומד מאחורי מי? (עמית מצפה)
 

יש מנהלת בכלל? איפה ניר חפץ?
"אני נלחם לשנות את המצב הקיים, לפעמים כבעלים של קבוצה אסור לי להשמיע את דעתי. אנחנו רוצים לאמץ את המודל שקיים בכל העולם".

יש מצב שבו הליגה תימשך ללא כספי הטוטו?
"קודם כל כן. תרחיש כזה קיים. אבל יהיה הסכם. כולם יכולים להגידשאפשר להסתדר בלי הטוטו אבל זה שטויות ובלתי אפשרי".

מי יישבר ראשון?
"בסוף יהיה הסכם שיווק. העמדה של הצד השני היא עם תנאים ואני אומר שבסוף יהיה הסכם שיווק. במו"מ, זו העמדה שהתאחדות מנסה לעשות. אני יודע בדיוק איפה הדברים עומדים ואני חושב שכל המהלך שמתנהל גורם נזק לכדורגל אבל התוצאה ידועה רק כמה זמן זה ייקח".

יצא לך לדבר עם אבי לוזון לאחרונה?
"לא דיברנו".

אתה יכול להבין למה הוא נאחז בתפקידו שמדינה שלמה רוצה שיעזוב?
"ברמה האישית אני יכול להבין אותו. הוא נמצא במקום שהוא באמת חשוב ואני מסכים עם זה שהוא עשה המון דברים טובים לכדורגל ולא רואה פסול בעמדה שלו ולא רואה פסול באמירות של אח שלו. זה המקום שהוא חיי בו ואנחנו מבחוץ רואים שזה לא בסדר. הוא עשה דברים בכדורגל וראוי להערכה, אך ההתנהלות שלו ושל אח שלו הביאו אותנו לסיטואציה של ואמרתי לו את זה. כל מה שקורה עכשיו סובב סביב אדם אחד עם האגו שלו ועל זה כולנו נלחמים עכשיו ומנהלים קרבות".

מה הוא ענה לך?
"הוא אמר שגם לו יש כבוד טריפוליטאי".

אבי לוזון (שי לוי)
אבי לוזון. יש לו כבוד (שי לוי)
 

זה נורמלי שבגלל אגו של איש אחד כולם סובלים?
"זה צד אחד של המטבע, הצד השני הוא שאבי לוזון כיו"ר נבחר בדיוק כמו כל היו"רים עד היום. אין לי ספק שאבי היה מהטובים שהיו לנו. בתקופה שאנו נמצאים עם כל הנושא עם השקיפות הציבורית יכול להיות שמה שהיה פעם לא מתאים יותר. אבל אני נוגע בסוגייה של אבי ויש בו הרבה תמימות. אדם שעונה במזכירות ההתאחדות ואומר שהוא החליט על ההסכם של השידור בזה כשהוא הלך ליעקב שחר וקיבל את ההסכמה שלו, זה לא הגיוני. הוא אומר את זה בתמימות כי הוא חושב שזה נכון".

ערן זהבי: אתאכזב אם לא אפתח בהרכב הנבחרת

הקלה גדולה נרשמה אמש (ראשון) על פני שחקני מכבי תל אביב לאחר שהאלופה הצליחה לנצח את בני יהודה משער בתוך תוספת הזמן של ראדה פריצה, שהעניק 0:1 יקר לצהובים לפני הפגרה הארוכה שמחכה להם, פגרה שתסתיים עם משחק עונה מוקדם מול מכבי חיפה בקריית אליעזר. שוחחנו קשר מכבי ת"א, ערן זהבי שהתייחס למשחק מול הזהובים ולמשחקה של נבחרת ישראל.

כמה החמצות אתמול... כמו בכל העונה שעברה..
"חשוב שאני מגיע למצבים ובסוף זה ייכנס".

ערן זהבי מדליק את הקהל (יניב גונן)
ערן זהבי מדליק את הקהל (יניב גונן)
 

הרכב בנבחרת מבחינתך אם לא זה אכזבה?
"ברור אבל יש מאמן שעושה את השיקולים שלו ואני לא מסתיר שאהיה מאוכזב. גם ששיחקתי בפלארמו ולא שיחקתי הייתי מאוכזב".

הנבחרת שלנו מוכנה או שאין על מה להסתמך בשבת?
"לפני המשחק האחרון כולם אמרו שאנחנו מוכנים ולאחריו קצת איפשהו נפלנו בדרך אבל יש לנו שבוע להתכוננן ומשחק שאנחנו חייבים לנצח".

מה הבעיה בנבחרת ישראל שלא מתחבר לה?
"בנבחרת הרבה יותר קשה לחבר את הדברים מאשר בקבוצה. במשחקים נגד פורטוגל וצפון אירלנד שיחקנו כדורגל טוב והבקענו שערים. נברחות גדולות מאיתנו לא מצליחות להבקיע שלושה שערים נגד פורטוגל".

בן שמעון: מכירת שכטר למכבי ת"א הייתה פגיעה קשה באוהדים

לאחר כמה ימים טרופים, נראה שבמתחם חודורב נושמים היום (שני) לרווחה. נכון, ההפסד להפועל באר שבע בשבת עוד לא נשכח ובטח לא היכולת הרעה של השחקנים, אך ההודעה אשר הוציאה המועדון בה הוחלט על השארותו של איתי שכטר, בהחלט הרגיעה רבים במערכת. מאמן האדומים, רן בן שמעון עלה לשידור והתייחס להפסד נגד ב"ש ולהתנהלות בקבוצתו.

מה קרה להפועל?
"לא מסתדרים עדיין הדברים. בדקות הטובות אנחנו לא כובשים ואנחנו סופגים גולים סתמיים".

רן בן שמעון (יוסי ציפקיס)
רן בן שמעון. לוקח אחריות על המצב של הפועל (יוסי ציפקיס)
 

יש לך תוכנית מגירה?
"כל החיים שלי הייתי ככה, אני רואה את השחקנים שלי והם מאוד מוטיבציונים. אם הייתי רואה אותם נשברים ומרימים ידיים אז הייתי מתנהג אחרת. יש לנו חוסר מזל. לי יותר חשובה ההתנהלות. רציתי לראות איך הם באים לאימון בתקופה שהיא לא טובה. האימונים שלנו ברמה טובה, השחקנים מאוד רציניים והם מאוד רעבים ואני הולך איתם ואני בטוח בהם. אין לי שספק שאחרי ניצחון אחד הכל ירוץ ונראה הפועל אחרת. אני בטוח שזה יתהפך".

איך אתה מסיר את היכול בחודש האחרון?
"גם נגד סכנין וגם נגד ב"ש שיחקנו טוב והנענו את הכדור אבל התפקיד שלי בשלב הזה של ההתחלה זה לראות גם דרך. המבחן התוצאה כרגע גרוע אבל בהמשך זה ישתנה".

הפילו עליך תיק בניהול המקצועי לבד. אתה צריך עוד מישהו?
"אין לי טענה לאף אחד, אני והשחקנים שלי אשמים ואני לא רוצה ללכת למקומות של הנהלה".

יש יותר מידי בעלים להפועל?
"אין, אני מקבל את כל השקט שבעולם. ויכול להיות שיש דברים שצריך לעשות אחרת".

אתה לא מרגיש שיש עלייך לחץ ענק?
"בתקופת החיים הזו, לחצים לא יירדו ממני. לא התנגדתי בחיים לעבוד עם אנשים. יש לי צוות מקצועי אבל אני מעדיף שבתקופה הזו אף אחד לא ייקח את "הקרדיט" לאיך שאנחנו נראים. גם האוהדים רוצים תשובות והתשובות צריכות להגיע ממקור ראשון. אין לי ספק שאם המוסר עבודה שלנו והשחקנים ימשיכו באותה המשכיות ויתרכזו במה שהם צריכים לעשות, הפועל ת"א תצא מהמצב הזה לרמות הכי גבוהות בליגה".

אוהדי הפועל ת&qout;א. רוצים תשובות ממקור ראשון (חגי ניזרי)
אוהדי הפועל ת"א. רוצים תשובות ממקור ראשון (חגי ניזרי)
 

איך תמנע מצב כמו שהיה במכבי שיגידו לך ללכת הביתה?
"אני מודע ללחץ, ואני חושב שאדם לא יכול לעשות יותר מה-100 אחוז שלו וכך אני עושה. לפעמים התוצאות יותר טובות ולפעמים פחות. אני יכול להגיד שאני יכול להבטיח דבר אחד, אשאר לתקופה ארוכה ואני מתאים להפועל ואנחנו נצא מהתקופה הרעה. לא באתי ונתתי עונשים, לא באתי היום עצבני ואני יכול להגיד שבאנו לב"ש ועשינו דברים טובים ופתאום קרה פנצ'ר קטן שקיבלנו גול והביטחון שלנו נפגע. בהמשך זה לא ייקרה".

עד כמה הרגיזו אותך הדיבורים על איתי שכטר?
"לא הרגיז אותי, הדאיג אותי אם איתי היה הולך וכרגע אני לא רואה פיתרונות באופק. אני סומך על איתי ואני חייב להיות סובלני איתו כי הוא לא שיחק תקופה".

שכטר. בן שמעון ביקש להשאירו (יוסי ציפקיס)
שכטר. בן שמעון ביקש להשאירו (יוסי ציפקיס)
 

ביקשת מעידו חגג' ומחיים רמון להשאיר אותו?
"כן".

יש להפועל בעיה כספית, מכירה של שכטר היתה פותרת את הבעיה, אתה לא חושב שזה היה צעד נבון למכור אותו?
"אני לא רוצה להיכנס לעניינים האלו, אבל אני לא חושב שהבעיה הכספית גדולה מידי. יש משמעויות מעבר לכלכליות. להעביר את איתי בטח ובטח למכבי ת"א הייתה פגיעה קשה באוהדים. יש תחומים שצריך לדבר על ההשלכות שלהם. יכולה להיות מכירה עתידית של שכטר ושחקנים אחרים והיא תכניס למועדון הרבה יותר. צריך לראות את התמונה היותר גדולה ואני מתנהל כלכלית בצורה הוגנת ביותר".

אופיר קריאף: פלייאוף עליון תהיה הצלחה
הניצחון של בית״ר ירושלים על מכבי פתח תקווה (1:3) החזיר לשחקני הקבוצה את הביטחון שעם עוד חיזוק של 2-3 שחקנים, בית"ר בהחלט תוכל לעמוד במטרה שלה לסיים את העונה בפלייאוף העליון. קשר הקבוצה, אופיר קריאף עלה לשידור והתייחס לניצחון של קבוצתו.

אופיר קריאף (שי לוי)
אופיר קריאף (שי לוי)
 

מה היה ההבדל בין משחק הפתיה לבין מפ"ת?
"במשחק הראשון הרבה שחנים לא עברו בבקרה ובמשחק השני באנו יותר מחוייבים, השקענו מאמץ אדיר וכולם נתנו מעל 100 אחוז ומקווה שתהיה המשכיות כי אם לא זה לא שווה".

אתם מאוכזבים מהעזיבה של כל החברים שלך לחו"ל?
"כן, תשעה שחקני הרכב עזבו אותנו, אני מאחל להם את כל ההצלחה ולנו יש קבוצה טובה כרגע ואם עוד שני שחקנים יגיעו נשתדרג יותר. פלייאוף עליון תהיה הצלחה".

אופיר קריאף
אופיר קריאף
 

במחזור הבא תהיה בכורה בטדי?
"הלוואי, אבל לצערי לא, יש שזרוע".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */