יום שני, 08.07.2024 שעה 11:12

סנסציה: יואיט הדיח את דל פוטרו מאליפות ארה"ב

12 שנה אחרי שהדהים את סמפראס, יואיט עשה זאת שוב מול אחד הפייבוריטים לזכיה: "זה מדהים". ג'וקוביץ' ומארי עלו. נשים: סרינה מול סטיבנס בשמינית

|
לייטון יואיט בטירוף אחרי הניצחון (רויטרס)
לייטון יואיט בטירוף אחרי הניצחון (רויטרס)

לפני 12 שנה הדהים לייטון יואיט בגיל 20 את פיט סאמפראס בדרך לזכיה באליפות ארה"ב הפתוחה והלילה (בין שישי לשבת) החזיר יואיט בן ה-32 את השעון לאחור, כשהדהים בסיבוב השני את אלוף 2009, חואן מרטין דל פוטרו הארגנטיני, אחרי מותחן של חמש מערכות ורשם את את הפתעת הטורניר עד כה עם 4:6, 7:5, 6:3, 6:7 (2:7) ו-1:6 אחרי יותר מארבע שעות.

דל פוטרו, שבעצמו הדהים ב-2009 את רוג'ר פדרר בגמר, היה אחד הפייבוריטים לזכות בטורניר השנה, אבל אחרי שיואיט זכה במערכה הרביעית, לא היו לו תשובות לאוסטרלי, שהחזיר כל כדור מכל מקום. "זה מדהים, קיבלתי מוטיבציה אחרי שניצחתי כאן בסיבוב הראשון וידעתי שאשחק ב"ארתור אש" מול דל פוטרו. אני לא יודע כמה שנים נשאר לי לשחק, אז פשוט החלטתי להישאר על המגרש הזה לעיני הקהל האדיר הזה עוד ועוד", אמר יואיט הנרגש בסיום.

יואיט לקח את המערכה ראשונה והיתה לו הזדמנות מצוינת לזכות גם בשנייה, אבל בנקודת המערכה האוסטרלי ביצע טעות כפולה ודל פוטרו שבר וזכה בה. הארגנטיני לקח גם את המערכה השלישית, אבל ברביעית החל להתעייף , יואיט עלה ליתרון שבירה, שוב לא הצליח להגיש למערכה, אבל ניצח 2:7 בשובר השוויון והישווה ל-2:2 במערכות.

חוסר ריכוז של דל פוטרו בתחילת המערכה החמישית העניק ליואיט שבירה מוקדמת ומכאן כבר נותר שחקן אחד על המגרש, כשדל פוטרו נכנע בנקודת המשחק השנייה עם טעות כפולה. יואיט ישחק בסיבוב השלישי מול יבגני דונסקוי מרוסיה, שניצח אף הוא בחמש מערכות, את פטר גוז'ובצק מגרמניה 3:6, 4:6, 6:3, 6:4 ו-3:6.

נובאק ג'וקוביץ', המדורג ראשון בעולם, ניצל הערב (שישי) היחנקות קלה של יריבו הגרמני, בנג'מין בקר (87), בסיום המערכה הראשונה והפך מצב מלחיץ לניצחון קל, 6:7 (2:7), 2:6 ו-2:6, בדרך לסיבוב השלישי של אליפות ארה"ב הפתוחה.

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´. ניצל מאיבוד מערכה (רויטרס)
 

בקר שבר ל-4:5 במערכה ראשונה אבל "נחנק" והחמיץ כמה נקודות מערכה לזכותו ונובאק שבר ל-5:5 ובשובר השוויון שלט עם 2:7. בקר, שמבט על פניו הבהיר שהוא מבין שהוא החמיץ הזדמנות גדולה, נעלם במערכות הבאות. ג'וקוביץ' יפגוש בפורטוגלי, ג'ו סוזה, שגבר על ירקו ניימנין מפינלנד 6:1, 3:6, 6:3, 3:6 ו-4:6.

אנדי מארי, אלוף 2012, הצליח לאבד מערכה מול לאונרדו מאייר הארגנטיני, אבל הצליח לא להסתבך וניצח 5:7, 1:6, 6:3 ו-1:6. מארי ישחק שוב מול שחקן ששם משפחתו מאייר, הפעם פלוריאן מאיר מגרמניה, שניצח את דונלנד יאנד מארה"ב 5:7, 3:6 ו-4:6. תומס ברדיך הצ'כי, המדורג חמישי, עבד קשה מול דניס קודלה האמריקני עם 6:7, 6:7 ו-3:6. יריבו בסיבוב השלישי יהיה ג'וליאן בנהטו הצרפתי, המדורג 31, שניצח בדרבי את ג'רמי שארדי 4:6, 3:6 ו-4:6.

סרינה. תפגוש את בת טיפוחיה (רויטרס)
סרינה. תפגוש את בת טיפוחיה (רויטרס)
 

טומי האס בן ה-35, המדורג 12, עבר את הטיוואני יון סון לו עם 3:6, 4:6 ו-5:7. האס יפגוש במיכאל יוז'ני המדורג 21, שניצח בקלות מפתיעה את אלכסנדר דולגופולוב מאוקראינה 5:7, 1:6 ו-3:6. מרסל גרנויירס הספרדי חזר מפיגור 2:0 במערכות מול רג'יב רם האמריקני ועלה לסיבוב השלישי עם 6:3, 6:4, 2:6, 3:6 ו-5:7. סטס ואורינקה משוויץ, המדורג תשיעי, גבר על הקרואטי הוותיק איוו קרלוביץ' 5:7, 6:7 ו-4:6. יריבו הבא יהיה מרקוס בגדטיס מקפריסין, שהביס במפתיע את המדורג 17, קווין אנדרסון מדרא"פ, 2:6, 2:6 ו-2:6. המדורג 20, אנדראס ספי מאיטליה, גבר 6:7, 4:6 ו-5:7 על על סמדב דברמן מהודו וישחק מול דניס איסטומין האוזבקי, שגבר על טוביאס קמקה הגרמני 4:6, 2:6 ו-2:6.

נשים: סרינה מול סטיבנס בשמינית, ליזיקי בחוץ
בטורניר הנשים, כבר החל הסיבוב השלישי. הראשונה בעולם, סרינה וויליאמס וסלואן סטיבנס, בת טיפוחיה עד משחק רבע הגמר באליפות אוסטרליה השנה לאחריו הן הפכו מחברות לאויבות, קבעו הלילה פגישה בשמינית הגמר. וויליאמס גברה על ירוסלבה שבדובה מקזחסטן 3:6 ו-1:6 ואילו סטיבנס, המדורגת 15, ניצחה בקלות את ג'ימי האמפטון, האמריקנית מספר 3 בסבב, 1:6 ו-3:6.

המדורגת שלישית, אגה רדוונסקה מפולין, קיבלה פייט מהרוסייה אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (32), אבל ניצחה 4:6 ו-6:7 (1:7). זו תהיה הופעה רביעית של הפולנייה בשמינית הגמר בטורניר והיא תנסה לעלות לראשונה בקריירה לרבע הגמר אבל היא תצטרך לעבור את המדורגת 24, אקטרינה מקרובה מרוסיה, שהוכיחה שוב כי ביום נתון היא יכולה לנצח כל אחת. מקרובה גברה על פיינליסטית וימבלדון, סבין ליזיקי הגרמנייה, 4:6 ו-5:7.

סבין ליזיקי. אכזבה לגרמנייה (רויטרס)
סבין ליזיקי. אכזבה לגרמנייה (רויטרס)
 

גם נה לי הסינית, המדורגת חמישית, בשמינית הגמר. לי נקמה בלאורה רובסון הבריטית, שניצחה אותה בשנה שעברה בשמינית הגמר, עם 2:6 ו-5:7. לי תשחק בשמיית הגמר מול ילנה ינקוביץ' הסרבית, שניצחה 4:6 ו-6:7 את קרומי נארה היפנית המפתיעה. אנג'ליקה קרבר מגרמניה נקמה בקאיה קנאפי האסטונית, שהדיחה אותה בווימבלדון, עם 0:6 ו-4:6. המדורגת שמינית תשחק בשמינית הגמר מול קרלה סוארס נבארו הספרדיה, שניצחה 2:6 ו-4:6 את ז'י ז'אנג מסין.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */