יום שני, 08.07.2024 שעה 11:08

עד 121: באיירן ניצחה את צ'לסי במשחק מטורף

סופר-קאפ: טורס פתח (8), ריברי איזן (47), ראמירס הורחק (85), אך הזאר כבש בהארכה (93). ואז, בדקה ה-121, מרטינס השווה ובאיירן ניצחה 4:5 בפנדלים

|
שחקני באיירן חוגגים עם הגביע (רויטרס)
שחקני באיירן חוגגים עם הגביע (רויטרס)

ככה פותחים עונה אירופית! באיירן מינכן גברה על צ'לסי 4:5 בפנדלים אחרי 2:2 מטורף בתום 120 דקות של משחק הסופר-קאפ האירופי וזכתה בתואר האירופי הראשון של 2013/14.

החניכים של ז'וזה מוריניו הוכיחו אופי, כפי שאופייני לכל קבוצותיו של המאמן הפורטוגלי, ולמרות שהיו פחות טובים לאורך רוב 90 הדקות, כמעט הצליחו לנצח את אלופת אירופה.

אך כשהכל היה נראה גמור לחלוטין, בתוספת הזמן של ההארכה, עשר שניות לפני השריקה לסיום, חאבי מרטינס הפך לחלוטין את הערב הזה וכבש מקרוב נגד פטר צ'ך כדי לקבוע 2:2 ולשלוח את המשחק לפנדלים.

השוער הצ'כי הציג בדקות הסיום את אחד המשחקים הטובים ביותר שראינו משוער, אבל בסופו של דבר הגרמנים השוו וגם ניצחו בפנדלים אחרי שלוקאקו החטיא את הפנדל האחרון עבור האנגלים.

המשחק נפתח מצוין כבר מהרגע הראשון. חניכיו של פפ גווארדיולה הגיעו עמוסי מוטיבציה כדי להשיג תואר ראשון העונה ולחצו בצורה חריגה בדקות הפתיחה, אך דווקא צ'לסי היתה זו שעלתה ליתרון. בדקה השמינית אדן הזאר הנפלא הוביל התקפה מתפרצת ולאחר פריצה יוצאת דופן במהלכה חלף על פני כל שחקני מרכז המגרש של באיירן שלח כדור מצוין לאגף ימין אל רגליו של אנדרה שורלה. הגרמני שלח את הכדור בנגיעה אל תוך הרחבה, שם חיכה פרננדו טורס כדי לנעוץ את הכדור בין חיבורי הקורות של מנואל נוייר.

אוהדי צ´לסי (רויטרס)
אוהדי צ´לסי. ערב שהתחיל טוב עבורם הסתיים בתוגה (רויטרס)
 

בהמשך המחצית הראשונה שחקני באיירן לחצו, אבל לא הצליחו להגיע למספר רב של מצבי כיבוש. מיד עם פתיחת המחצית השנייה, השחקן הטוב במגרש והאיש שנבחר לשחקן העונה באירופה, פרנק ריברי, הראה עד כמה הוא גדול כשבעט טיל אדיר לפינה הקרובה של צ'ך ופנימה, 1:1.

ככל שנקפו הדקות שחקני באיירן החלו להתעייף ואט אט צ'לסי השתחררה מהלחץ ואף הגיעה למספר מצבי כיבוש. בדקה ה-83 לואיז יכול היה לכבוש שער ניצחון עם נגיחה מקרוב, אך נוייר הדף וההתקפה המתפרצת של באיירן גרמה להרחקתו של קשר צ'לסי, ראמירס, שבעט בחוזקה ברגליו של מריו גצה.

אוהדי באיירן (רויטרס)
אוהדי באיירן. ערב בלתי נשכח בפראג (רויטרס)
 

דווקא כשהיה נראה שצ'לסי תנסה להעביר את הזמן בהארכה ותקווה להגיע לפנדלים, מוריניו הפתיע ושחקניו יצאו קדימה להתקפה. בדקה ה-93 ההחלטה הזו השתלמה בענק, כאשר אדן הזאר קיבל את הכדור באגף שמאל, חלף על פני שלושה מגנים של באיירן ובעט מתוך הרחבה כדור אדיר אל הפינה הקרובה, 1:2 לצ'לסי.

במחצית השנייה של ההארכה שחקניו של פפ גווארדיולה לחצו בצורה בלתי רגילה על השער של צ'לסי, אבל פטר צ'ך באחת ההופעות הכי גדולות של שוער באירופה הצליח לעצור בעצמו כעשר בעיטות ונגיחות לעבר השער וכמעט הביא את גביע הסופר-קאפ ללונדון.

מרטינס כובש (רויטרס)
מרטינס כובש שער בדקה ה-121 (רויטרס)
 

אך בדיוק ברגע הזה קרה הבלתי יאמן. כעשר שניות לשריקת הסיום, בדקה ה-121, קיבל אליו את הכדור חאבי מרטינס אחרי ערבוביה וכבש מקרוב, 2:2 מדהים ומטורף. הפנדלים היו מושלמים כמעט לחלוטין, אף רומלו לוקאקו מצ'לסי החמיץ את הפנדל העשירי וקבע: באיירן מינכן היא מחזיקת הסופר-קאפ.

מהלך הפנדלים
0:1 לבאיירן - אלאבה כבש את הפנדל הראשון לגרמנים.
1:1 צ'לסי משווה - דויד לואיז דאג לשוויון בטיל בלתי-עציר.
1:2 לבאיירן - טוני קרוס שלח כדור טוב לפינה.
2:2 צ'לסי משווה - אוסקר עם בעיטה מצויינת לבין החיבורים.
2:3 לבאיירן - פיליפ לאם כבש בבעיטה חזקה לפינה.

לוקאקו (רויטרס)
לוקאקו מחמיץ את הפנדל שהכריע את ההתמודדות (רויטרס)
 

3:3 צ'לסי משווה - פרנק למפארד הטעה את נוייר ובעט כדור אדיר פנימה.
3:4 לבאיירן - פרנק ריברי שלח את צ'ך לפינה אחת ובעט מדויק לפינה השנייה.
4:4 צ'לסי משווה - אשלי קול שלח את הכדור לקורה ופנימה.
4:5 לבאיירן - שאקירי בעט כדור שצ'ך נגע בו, אך לא הצליח להציל.
4:5 - באיירן מנצחת - רומלו לוקאקו בעט כדור רע, אותו הדף בקלות נוייר והעניק את הגביע לבאיירן מינכן.

מחצית ראשונה
דקה 2: שחקני באיירן הפעילו לחץ אדיר על הכדור משריקת הפתיחה ובדקה השנייה מריו מנדזוקיץ' הגיע להזדמנות לא רעה, אבל נגח את הכדור מתוך הרחבה החוצה.

מולר וראמירס (רויטרס)
מולר וראמירס. נאבקים על הכדור בפתיחה טובה של באיירן, עד השער (רויטרס)
 

דקה 6: התקפה נהדרת של באיירן מינכן ואריאן רובן העביר את הכדור למנדזוקיץ'. החלוץ מסר מצוין לפרנק ריברי, שמקרוב בעט ברשלנות החוצה.

דקה  8 - 0:1 לצ'לסי: אחרי ששחקני צ'לסי התקשו לעבור את קו מחצית המגרש, הגיעה התקפה מתפרצת נהדרת של אדן הזאר, שהעביר כדור מצוין אל אגף ימין, שם המתין שורלה. הגרמני העביר כדור מצוין לפרננדו טורס והחלוץ הספרדי כבש בבעיטה אדירה לחיבורים.

שורלה וטורס (רויטרס)
שורלה וטורס חוגגים שער יתרון מצוין (רויטרס)
 

צ´לסי חוגגת 2 (רויטרס)
צ´לסי חוגגת את אחרי מתפרצת קטלנית (רויטרס)
 

דקה 22: באיירן התקשה להתאושש אחרי השער, אבל 14 דקות אחריו הגיע פרנק ריברי להזדמנות טובה בבעיטה מכ-22 מטרים, אבל פטר צ'ך שלח את היד והדף מצוין לקרן.

דקה 27: הניסיונות של באיירן לכבוש נמשכו, כאשר פרנק ריברי מסר כדור מצוין שמאלה אל רגליו של אלאבה, שממצב מאוד מסוכן שלח כדור רע למרכז הרחבה. גארי קאהיל לא התקשה להרחיק.

דקה 29: ריברי המשיך את המשחק המצוין שלו ואחרי שהיתל בשלושה שחקני הגנה בכחול, שלח בעיטה מאגף שמאל ששיפשפה את הקורה ויצאה אל מאחורי השער.

ריברי (רויטרס)
ריברי מתוסכל אחרי עוד החמצה (רויטרס)
 

דקה 31: שורלה המשיך בהופעה טובה מאוד כאשר פרץ מאגף ימין והעביר מסירה מדוייקת שנייה אל עבר פרננדו טורס. החלוץ הספרדי הסתובב במקום ובעט כדור חזק שחלף מעט מעל השער של נוייר.

דקה 35: עוד התקפה יפה ומסוגננת של באיירן מינכן הגיעה אל רגליו של ריברי, שמאגף שמאל ניסה לסובב את הכדור לשער, אבל הבעיטה שלו לא היתה טובה.

מנדזוקיץ´ (רויטרס)
מנדזוקיץ´ מנסה לכבוש, קאהיל מונע ממנו (רויטרס)
 

מחצית שנייה
השחקנים חזרו למגרש ללא חילופים.

דקה 47 - 1:1 באיירן משווה: השחקן הטוב ביותר במדי באיירן מינכן, פרנק ריברי, לקח אחריות ומיד בפתיחת המחצית השנייה שלח טיל אדיר מכ-25 מטרים מהשער חזק ומדויק לפינת שערו של צ'ך.

ריברי (רויטרס)
ריברי שולח את הכדור היישר את הרשת של צ'ך (רויטרס)
 

ריברי וגווארדיולה (רויטרס)
ריברי וגווארדיולה חוגגים את שער השוויון (רויטרס)
 

דקה 55: בעיטה חופשית מסוכנת מאגף שמאל. פרנק ריברי מסר כדור נהדר לאריאן רובן, שהיה יכול לכבוש אבל בעט מקרוב את הכדור אל מעל השער. מיד אחרי הבעיטה גווארדיולה הכניס את חאבי מרטינס על חשבון ראפיניה.

דקה 64: דאנטה טעה בענק ואיבד את הכדור לשורלה על סף הרחבה. הגרמני העביר את הכדור לאוסקר, אך נוייר הדף היישר לרגליים של למפארד, שבעט את הכדור מעט מעל השער. טעות איומה של המגן הסתיימה ללא ספיגה.

קרוס וטורס (רויטרס)
קרוס וטורס. המשחק החל להתעייף במחצית השנייה (רויטרס)
 

דקה 68: התקפה יפה של באיירן נהדפה כאשר אשלי קול הגיע לפני מנדזוקיץ' והרחיק לקרן. מכדור הקרן הגיע אריאן רובן למצב לא רע, אך הבעיטה ששלח מהאוויר לא הגיעה לכיוון המסגרת. מיד אחרי ההזדמנות החליט גווארדיולה לערוך את החילוף השני ולהכניס את מריו גצה.

דקה 78: איבודי כדור רבים של הגנת באיירן הפכו את צ'לסי למסוכנת יותר. למפארד הרים כדור קרן היישר אל ראשו של איבאנוביץ', אבל הנגיחה שלו פגשה את המשקוף של נוייר.

צ´ך (רויטרס)
פטר צ´ך. הצליח לעמוד בפני לחץ רב (רויטרס)
 

דקה 85: בעיטה חופשית של למפארד הגיעה אל ראשו של דויד לואיז, שנגח לבד לגמרי מול נוייר היישר לידיו של השוער.

דקה 87 - צ'לסי בעשרה שחקנים, ראמירס הורחק: דווקא בדקות טובות של צ'לסי, התקפה מתפרצת של באיירן הסתיימה בבעיטה, ספק מכוונת, של ראמירס אל רגליו של מריו גצה. השופט לא התבלבל ומיד הוציא כרטיס אדום.

ראמירס מורחק (רויטרס)
ראמירס מורחק בדקה ה-85 אחרי פגיעה בגצה (רויטרס)
 

דקה 88: באיירן התעוררה בעקבות הכרטיס האדום ופרנק ריברי הגיע למצב טוב מחוץ לרחבה אחרי מסירה של מנדזוקיץ', אבל הכדור שלו חלף בסמוך לקורה.

רובן (רויטרס)
רובן מתוסכל. באיירן לא מצליחה לכבוש שער ניצחון ב-90 דקות (רויטרס)
 

הארכה
השופט שרק לפתיחת ההארכה, ללא חילופים בשתי הקבוצות.

דקה 95 - 1:2 לצ'לסי: צ'לסי פתחה מצוין את ההארכה ובניגוד לציפיות, אדן הזאר קיבל את הכדור באגף שמאל, חלף על פני כל הגנת באיירן מינכן ובעט כדור נפלא לפינה הקרובה.

הזאר חוגג (רויטרס)
הזאר חוגג שער מדהים בפראג (רויטרס)
 

דקה 108: בעיצומן של דקות בהן צ'לסי התגוננה, באיירן מינכן הגיעה לשני מצבים ענקיים לכיבוש שער בנגיחה, אך פטר צ'ך הדף שני כדורים בצורה מצויינת בתוך 20 שניות, שניהם מראשו של מנדזוקיץ'.

דקה 113: הלחץ של באיירן נמשך, אבל גארי קאהיל הצליח להוציא את הכדור מרגליו של שאקירי רגע לפני שהכניס אותו לרשת מקרוב.

צ´ך (רויטרס)
צ´ך בתצוגה פשוט פנומנלית בהארכה (רויטרס)
 

דקה 115: שוב פטר צ'ך היה גיבור הערב, כאשר דאנטה הגיע מולו ולא הצליח להכניע את השוער הצ'כי מקרוב.

דקה 118: כנראה ההצלה הגדולה ביותר של צ'ך במשחק הגיעה, כאשר בעיטה חופשית של פרנק ריברי עשתה את דרכה את בין החיבורים, אבל הצ'כי התעופף והדף בצורה פשוט מדהימה.

דקה 121 - 2:2 באיירן מינכן משווה: שחקני באיירן מינכן היו מיואשים לחלוטין ועשר שניות לשריקת הסיום, בלאגן ברחבה הביא את הכדור היישר לרגליו של חאבי מרטינס המחליף, שכבש מקרוב וקבע פנדלים, בהם כאמור הגרמנים ניצחו.

הרכב באיירן מינכן: מנואל נוייר, בונפים דאנטה, מרסיו ראפינייה (חאבי מרטינס, 56), ג'רום בואטנג, פיליפ לאם, דויד אלאבה, פרנק ריברי, טוני קרוס, תומאס מולר (מריו גצה, 71), מריו מנדזוקיץ' ואריאן רובן (שרדאן שאקירי, 96).

הרכב צ'לסי: פטר צ'ך, גארי קאהיל, דויד לואיז, בראניסלאב איבאנוביץ', אשלי קול, ראמירס, פרנק למפארד, אוסקר, אדן הזאר (ג'ון טרי, 113), אנדרה שורלה (ג'ון אובי מיקל, 87) ופרננדו טורס (רומלו לוקאקו, 98).

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */