יום שבת, 06.07.2024 שעה 00:08

קבוצות ליגה א' נגד הצעת החוק שהגישה לבנת

40 נציגים מליגה א' ומטה התאחדו נגד ביטול אפשרות הבחירה בנוגע לקבלת הכספים מהטוטו. רביב ספיר שנכח כנציג הפועל: "יכולה להיות פגיעה אנושה"

|
רביב ספיר. ההצעה לא תעבור? (יוסי ציפקיס)
רביב ספיר. ההצעה לא תעבור? (יוסי ציפקיס)

בעקבות הצעת החוק שהגישה השרה לימור לבנת, בה היא קוראת לביטול אפשרות הבחירה של הקבוצות בנוגע לקבלת הכספים מהטוטו, התכנסו היום (ראשון) כ-40 נציגי קבוצות מליגה א' ומטה ונציגי ענפי ספורט שונים כדי להביע דעה איתנה ואחידה שקוראת לביטול הצעת החוק.

הדיון שנערך בכפר המכבייה הפגיש בעלי מועדונים מכל רחבי הארץ כאשר כולם בדעה אחת, המשך עבודה עם מרכזי הספורט. הטענות שהועלו על ידי ראשי הקבוצות הם שהשרה לימור לבנת "שופכת את המים עם התינוק" כאשר הם מתייחסים לפגיעה קשה שיכולה למוטט את רוב המועדונים הקטנים. ראשי הקבוצות הסבירו שהמצב ששורר כיום מאפשר לקבוצות לשרוד עקב כך שהמרכזים מסייעים בתחומים גדולים ואף מוזילים עלויות שהיו מוכפלות ללא היו קיימים המרכזים.

עורך דין, אייל יפה, שמייצג משפטית את המחאה נגד הצעת החוק אמר בסיום הדיון: "למעלה מ-90 אחוז מהאגודות מבקשות את הכסף באמצעות המרכזים. משרד הספורט מנסה לכפות על הקבוצות לקבל את זה במישרין ולכן הוזעקתי כדי לתת גיבוי משפטי לאחר פנייה של ראשי האגודות. חלק גדול מאוד מהספורט הישראלי יימחק ללא המרכזים. לדעתי הצעת החוק לא תעבור בעיקר בגלל שהשטח לא מעוניין בהחלטה הזו שאותה מנסים לכפות עליו".

פגישת הנציגים (יוסי ציפקיס)
פגישת הנציגים (יוסי ציפקיס)
 

נאור גלילי,  מנכל מכבי ישראל שעלול לספוג את המכה הגדולה ביותר סיפר על השיחות שלו עם ראשי האגודות: "הנציגים של הקבוצות שהיו היום כאן בדיון מבינים שללא האשראי, הייעוץ והשירותים של המרכזים הם לא ישרדו ואנחנו לא נוכל לסייע. הניסיון לשנות את החוק יפגע באופן אישי בקבוצות. היו אמירות שבמחינתי הן בגדר לשון הרע. במרכזים יש שקיפות מלאה ואסור לנו להחזיק כספים מעבר לשני ימי עסקים. כל קבוצה יודעת בדיוק מה היא מקבלת ויושבי הראש בודקים אותנו תמיד והטענה שאנחנו לא שקופים היא לא נכונה. תפסו טרמפ על הסיפור עם לוזון והדיון היה על ניגוד עיניניים ואם החוק יעבור תהיה פגיעה אנושה באגודות".

רביב ספיר שנכח כנציג הפועל אמר לאחר ששמע את הדעות מחבריי האגודות: "הנושא הוא לא גובה התמיכה אלא עניין מנהלי. כיום לכל אגודה יש זכות אם לקבל את הכסף במישרין או דרך המרכזים ואני לא מבין מה הבעיה בכך. ההתערבות הזו לקויה. יש רצון לעשות הסדרה של כל הכדורגל הישראלי ומכניסים פה את הליגות הנמוכות בצורה לא נכונה".

משרד הספורט, אשר לא היה חלק מהדיון, אמר בתגובה: "העברת כספי התמיכה של הטוטו ישירות לקבוצות ולא באמצעות מרכזי הספורט היא מההמלצות החשובות בדו"ח זליכה לקידום מינהל תקין ושקיפות וכדי לוודא שהכספי ציבור מגיעים נטו לספורט ולספורטאים ולא לעסקנים. לכן, הגישה לאחרונה המחלקה המשפטית במשרד הספורט תיקון לחוק אשר יאסור העברת כספים באמצעות גופים שלישיים ("עמותות צינור") בכל ענפי הספורט ולא רק בכדורגל.

"העברת הכספים ישירות לקבוצות תמנע כל ניסיון לעשות שימוש בכספים אלה כדי לצבור כוח על חשבון הקבוצות, להשתמש בהם כאמצעי לחץ עליהן או לחלקם באופן בלתי שוויוני ומפלה. ההעברה ישירה גם תאפשר לקבוצות לדעת מראש את גובה כספי התמיכה שהם זכאים להם ואת המועדים המדויקים, מה שיאפשר להם להתנהל באופן יעיל יותר. יודגש, כי משרד הספורט קשוב לחששות שיש לחלק קטן מהקבוצות נוכח השינוי ובכוונתו לעשות כל שיידרש על מנת לסייע להן".
 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */