יום שישי, 05.07.2024 שעה 09:19
ליגה צרפתית 23-24
7633-8134פאריס סן-ז'רמן1
6742-6834מונאקו2
6134-5334ברסט3
5934-5234ליל4
5529-4034ניס5
5355-4934ליון6
5137-4534לאנס7
5041-5234מארסיי8
4747-4234ריימס9
4646-5334ראן10
4346-4234טולוז11
4248-4334מונפלייה12
3950-3834שטרסבורג13
3355-3034נאנט14
3245-3434לה האבר15
2966-4334לוריין16
2958-3534מץ17
2560-2634קלרמון18
לוח משחקים
  • לה האבר
  • 2 - 1
  • מארסיי
  • לאנס
  • 2 - 2
  • מונפלייה
  • ליל
  • 2 - 2
  • ניס
  • לוריין
  • 0 - 5
  • קלרמון
  • ליון
  • 1 - 2
  • שטרסבורג
  • מץ
  • 2 - 0
  • פאריס סן-ז'רמן
  • מונאקו
  • 0 - 4
  • נאנט
  • ריימס
  • 1 - 2
  • ראן
  • טולוז
  • 3 - 0
  • ברסט

החליקה בגשם: צפו בליון סופגת 1:0 מריימס ועטר

תחת מבול, ליון שיחקה רע וספגה הפסד בית משער של פורטס (76). גרנייה החמיץ פנדל, 70 דק' לעטר. צפו ב-0:1 של מארסיי על ולנסיאן, 65 דק' למליקסון

|
באהלולי מול אייסה מאנדי (רויטרס)
באהלולי מול אייסה מאנדי (רויטרס)

ליון המשיכה ביכולת הרעה שלה כשספגה הפסד בית נוסף, הפעם בליגה 1:0 לריימס הקטנה. במהלך המחצית הראשונה ירד גשם שוטף שגרם למחצית השנייה להתעכב ב-35 דקות. המשחק הועבר בשידור ישיר בערוץ ONE, ערוץ 50.

אלירן עטר פתח בהרכב, אך התקשה לפתח משחק טוב תחת תנאי מזג האוויר והוחלף כעבור 70 דקות. החלוץ הישראלי הצליח לייצר מצב אחד מצוין כשהעביר כדור מעולה לגייטאן קורטה אחרי מבצע אישי יפה, אך הצרפתי בעט לגופו של השוער.

למרות הגשם השוטף, לליון לא צריכים להיות תירוצים. הקבוצה של רמי גארד לא שיחקה טוב במחצית הראשונה ולמרות שהשתפרה אחרי העיכוב של הגשם, הרבתה להחמיץ. מלך שערי הקבוצה, אלכסנדר לאקאזט, הגיע להזדמנות מצוינת בדקה ה-61 כשהדביק את הכדור למשקוף אחרי אסיסט יפה של ג'ורדן פרי.

אך ההזדמנות הכי טובה של המארחים הגיעה כעבור 11 דקות. שוב פרי חדר לרחבה, אך הפעם הוכשל ברשלנות ע"י גייטן קורטה. המחליף הטרי, קלמנט גרנייה, ניגש לבעוט את הפנדל, אך העיף את הכדור לשמיים והשאיר את התוצאה מאופסת. 

כמו הקלישאה הכי גדולה כמעט בכדורגל, מי שלא מבקיע - סופג, כך גם קרה במשחק הזה. בהזדמנות היחידה שלה כמעט במחצית השנייה, שנשלטה ע"י ליון, אודאיר פורטס קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה. החלוץ מאיי כף ורדה בעט חזק, הכדור עלה בקשת אחרי שפגע קלות בברך של המגן ונכנס לפינה הרחוקה מעל אנתוני לופז.

ליון מובכת בבית מול ריימס

עד סוף המשחק, ליון ניסתה להגיע לעוד הזדמנוית, אך לא ייצרה עוד מצבים מסוכנים. עם ההדחה הכמעט בלתי נמנעת מליגת האלופות, כיסאו של רמי גארד מתנדנד עכשיו יותר מתמיד. שחקניו לא נראו טוב וזקוקים בדחיפות לחלוץ נוסף שיתמוך בלאקאזט. ריימס צריכה להיות גאה בעצמה שהשיגה ניצחון חוץ יקר ויכולה להיות מרוצה גם מהיכולת הטובה שהציגה במחצית הראשונה.
 

אלכסנדר לאקאזרט (רויטרס)
לאקאזרט מול הגנת ריימס (רויטרס)
 

מחצית ראשונה
דקה 5: דווקא האורחת פתחה היטב את המשחק ויושבת על השער של אנתוני לופז. ההזדמנות הראשונה הגיעה מרגליו של אודאיר פורטס שפרץ מימין מול השוער, אבל מזווית קשה בעט חלש החוצה.

דקה 10: איום ראשון על השער של ליון, כשיוהאן גורקוף בעט מ-25 מטרים, אך לקוסי אגאסה לא התקשה לעצור. 

אלירן עטר מסתכל על מיגל לופז (רויטרס)
אלירן עטר מסתכל על מיגל לופז (רויטרס)
 

דקה 23: גורקוף קיבל כדור מצוין בתוך הרחבה מפארס באהלולי, אך בימין בעט חלש היישר לידיו של השוער.

דקה 28: כמעט בישול שבוע שני ברציפות לאלירן עטר. החלוץ הישראלי עבר בקלות על הקו את מיגל לופז, נכנס לרחבה, מסר רוחב לגייטאן קורטה, אך הבעיטה של הצרפתי נהדפה היטב על ידי אנתוני לופז.

דקה 40: שתי הקבוצות מתקשות לפתח משחק איכותי בתנאי המגרש הרטובים. ליון מנסה את מזלה בבעיטות מרחוק, אך בינתיים לא מצליחה להגיע ליותר מצבים.

דקה 44: ניסיון מעניין של יוהאן גורקוף בבעיטה חופשית. הצרפתי סיבב את הכדור גבוה כמטר מעל לשער, אך אולי במזג אוויר הזה היה צריך לבעוט שטוח.

מחצית שנייה

דקה 49: קוסי אגאסה יוצא לכדור בפינת הרחבה, אך מחליק על הדשא הרטוב וידו נוגעת בכדור מחוץ לשטח המותר. כרטיס צהוב לשוער ריימס.

דקה 54: החמצה גדולה של גוויידה פופאנה. הקשר הצרפתי מצא את עצמו חופשי בקצה הרחבה, אך בעט בשמאל חלש לגופו של אגאסה.

אודאיר פורטס מול מיגל לופז (רויטרס)
אודאיר פורטס מול מיגל לופז (רויטרס)
 

דקה 58: עוד בדמזנות טובה לגורקוף בבעיטה חופשית. בעיטה חזקה של הקשר, אך לא מספיק מדויקת ואגאסה הדף לקרן.

דקה 61: ההזדמנות הכי טובה עד כה נופלת לרשליושל לאקאזט. הצרפתי קיבל כדור מעולה מג'ורדן פרי ובנגיעה בעט מהאוויר היישר למשקוף.  

דקה 62: עוברת דקה ושוב החלוץ הצרפית בהזדמנות מעולה. הפעם בעיטה שלו מחוץ לרחבה נעצרת שוב ע"י קוסי אגאסה, השוער מטוגו נותן הצכה מעולה עד עכשיו.

דקה 72, החמצת פנדל לליון - ג'ורדן פרי חודר לרחבה ומוכשל ברשלנות ע"י גייטן קורטה. המחליף הטרי, קלמנט גרנייה, ניגש לבעוט את הפנדל אך בעט אותו חזק מעל לשער.

דקה 76, 1:0 לריימס - אודאיר פורטס קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה. הוא בעט חזק והכדור פגע קלות בברך של המגן, עלה בקשת ונכנס לפינה הרחוקה מעל אנתוני לופז.

שחקני ריימס מברכים את אודאיר פורטס (רויטרס)
שחקני ריימס מברכים את פורטס (רויטרס)
 

ליון: אנתוני לופז, הנרי בדימו, בקארי קונה, מילאן ביסבאץ', מיגל לופז, גוויידה פופאנה (קלמנט גרנייה, 67'), יוהאן גורקוף, גאל דאניק (ג'ורדן פרי, 12'), מקסים גונאלונס, אלכסנדר לאקאזט, פארס באהלולי (יאסין בנזיה, 79').

ריימס: קוסי אגאסה, מיקאל טאקלפרד, אייסה מאנדי, אנתוני וובר, כריסטופר גלומברד (אנטואן קונטה, 55'), גז'גוז' קריצ'וביאק, פרינס אוניאנגואה, אלירן עטר (ניקולאס דה פרביל, 70'), מאדס אלבאק (אנטואן דבו, 79'), אודאיר פורטס, גייטאן קורטה.

מארסיי ניצחה בקושי את ולנסיאן, 65 דקות למליקסון
ולנסיאן הפסידה למארסיי 1:0 ופספסה הזדמנות טובה לצאת עם נקודות כיוון שהקבוצה מדרום צרפת נראתה רע מאוד. המשחק הועבר בשידור ישיר בערוץ ONE ערוץ 50. 

מאור מליקסון פתח בהרכב והיה נקודת האור היחידה בהתקפת ולנסיאן. בפתיחת המשחק חניכיו של דניאל סאנצ'ז התמקדו בהגנה ולאחר 20 דקות החלו גם לתקוף. הקשר הישראלי הצליח כמעט ולהיות חתום על בישול לאחר שהשאיר את ז'אן-כריסטוף באהבק לבד מול השוער אך האחרון לא הצליח להשתלט על הכדור וסטיב מאנדנדה קלט בבטחה.

דימיטרי פאייה שעבר הקיץ מליל למארסיי תמורת 10 מיליון יורו ופתח את העונה בצורה חלומית, פתח בהרכב אך היה חלש מאוד ולמעט בעיטה בודדת לא הגיע לשום מצב.

לאחר מחצית חלשה, ולנסיאן הרגישה שהיא יכולה יותר וניסתה לאיים על סטיב מאנדנדה, ז'אן-כריסטוף באהבק היה קרוב אך שוב לא הצליח לכבוש.

מליקסון שהיה טוב, הוחלף בדקה ה-65 ובמקומו נכנס מתיה דוסבי שהיה מעורב במצב הטוב ביותר של ולנסיאן במחצית השנייה. דוסבי פרץ לתוך הרחבה ובעט כדור לא טוב וסטיב מאנדנדה הדף ישר אל צ'יטו שמול שער ריק לא הצילח להבקיע

צפו: מארסיי מנצחת 0:1 את ולנסיאן

לקראת סוף המשחק לאחר שנראה כי השתי הקבוצות כבר השלימו עם התיקו המאופס, קרן של ולבאונה מצאה את את ראשו של אנדרה אייו שנגח למרכז השער ופנטו הדף לא טוב, אנדרה-פייר ג'יניאק השתלט על הכדור החוזר ובעט משני מטרים פנימה וחתם את התוצאה. 0:1 לא מוצדק למארסיי שהשיגה ניצחון שלישי ברציפות מפתיחת העונה אך לאלי באופ יש המון עבודה לקראת המבחן הראשון של העונה נגד מונאקו בשבוע הבא.

אוהדי מארסיי חוגגים
אוהדי מארסיי חוגגים
 

תיקו בין מונפלייה לסושו, ניצחון בכורה לגנגאן
מונפלייה וסושו נפרדו ב-1:1 מרתק למדי. רוי קונטו מגינאה הצרפתית העלה את סושו ליתרון בדקה ה-43, הילטון, הברזילאי הוותיק בן ה-35, השווה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. עד לסיום נרשמו עוד שני אירועים. בדקה ה-74 סדריק קאנטה השאיר את סושו בעשרה שחקנים ומונפלייה, אלופת צרפת לפני שנתיים, הצליחה לנצל זאת עם שער ניצחון של סיאקה טיינה בדקה ה-94. 

העולה החדשה, גנגאן, שבשני המחזורים הראשונים הפסידה, רשמה סוף סוף ניצחון ראשון בליגה לעונה זו, אחרי שגברה בביתה 0:2 על לוריין. מוסטפה יטאבארה, שנמצא בסגל של נבחרת מאלי, כבש צמד (16 ו-48) שהכריע את המשחק בשלב מוקדם.

אחרי שהפסידה 2:1 לניס במחזור הקודם, ראן הצליחה להתאושש, כשגברה 1:2 על אביאן בחוץ. הפורטוגלי הצעיר, נלסון אוליביירה המצוין, כבש צמד מהיר (11 ו-34) והוציא לאביאן את הרוח מהמפרשים. קווין בריגו הצליח להשוות בדקה ה-49, אך המארחת לא הצליחה להשיג את השוויון והיא עם נקודה אחת לאחר שלושה מחזורים.

בורדו, שהשיגה נקודה אחת בשני המחזורים הראשונים, הצליחה להשיג ניצחון ראשון העונה כשניצחה 0:1 בביתה את באסטיה. החלוץ הסנגלי המצוין, הנרי סאייבה, כבש את השער היחיד במשחק שקבע את תוצאת הסיום.
.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */