יום רביעי, 03.07.2024 שעה 11:37
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

מנשרוב: רוצים להוכיח שרמה"ש לא אפיזודה חולפת

לומד מזנדברג, סטרול ושבחון, מאוהב בבית החם שמצא, מקווה לעוד קהל במגרשים וחושף את סוד ההצלחה: "נותנים המון ביטחון וגב למי שמנסה לפרוץ"

|
מנשרוב בפעולה:
מנשרוב בפעולה: "ההכנה נראית טוב" (משה חרמון)

קיץ עמוס וגדוש עבר על הפתעת העונה שעברה, הפועל ניר רמת השרון, שנאלצה בשל הנסיבות לשנות את עורה לחלוטין. 12 שחקנים עזבו את המועדון, יושב הראש התחלף וגם המאמן. לא פחות מ-17 שחקנים צורפו לסגל החדש של רפי כהן כשעורך הדין, רפי יצחק, עמל במשך שבועות ארוכים על הבאת כל השחקנים שהמאמן רצה כדי להעמיד סגל ראוי לליגת העל, בתקווה לשחזר את העונה ההיסטורית מאשתקד עם הכרטיס לפלייאוף העליון וסיום העונה במקום השישי.

ברמה"ש עוד דיברו לפני הכניסה לפלייאוף אשתקד על מקום באירופה, דבר שלבסוף לא קרה והעונה ישמחו מאוד אם אותם דיבורים ישוחזרו. אחד השחקנים המשמעותיים בסגל של הקבוצה אשתקד היה הקשר האחורי, תום מנשרוב, שאחרי שניסה את מזלו בחו"ל חזר לליגה המקומית, מצא בית חם במורשה והיה בורג חשוב בהצלחתו של המועדון ה"אלמוני" במושגי הכדורגל הישראלי.

בראיון לפתיחת העונה ורגע לפני המשחק מול הפועל חיפה ביום שבת, סיפר מנשרוב ל-ONE על הקיץ שעבר על המועדון ושחקניו: "התחלפו שחקנים רבים וצריך להבין שהרבה מאוד מהשינויים קרו בגלל הנסיבות, שחקנים לא רצו לחכות או שהייתה להם אפשרות להתקדם ולכן הגיעו שחקנים חדשים. לדעתי הביאו שחקנים ברמה טובה מאוד, אישית ומקצועית, להיות נביא ולהגיד איך זה יתחבר זה לא חכם, אבל מבחינת ההכנה זה נראה טוב".

מנשרוב אומר ששחקנים מצאו אפשרות להתקדם, אולם בפועל הם עברו למועדונים שסיימו מתחת לרהמ"ש אשתקד (דוגמאת אור אוסטוינד ועמיר נוסבאום שעברו להפועל חיפה), אז מה גרם להם לעזוב? "כל אחד מסתכל באופן אישי על הקריירה שלו, מה יותר טוב לו מבחינה אישית ומה יקדם את הקריירה שלו", מספר הקשר, "אני לא יכול להיכנס להחלטות של אור ונוסבאום אלא רק לאחל להם הצלחה, חוץ מביום שבת".

עמיר נוסבאום (משה חרמון)
נוסבאום במדי הפועל חיפה. "מאחל לו בהצלחה, רק לא בשבת" (משה חרמון)
 

על השאלה האם הוא היה מבצע מהלך כזה ועובר למועדון שסיים מתחת לרמה"ש השיב השחקן: "אני לא רוצה להיכנס להשוואות עם אנשים אחרים, טוב לי ברמה"ש ואני לא רואה את עצמי עוזב אלא אם זה למקום שיוכל לקדם אותי. אבל כל אחד והסיטואציה ומה שהוא מרגיש. אולי מישהו הרגיש פחות בנוח אבל אני מרגיש מאוד נוח, זה בית, ויש לי פה ביטחון וזה שווה את המחיר של אולי לשחק במועדון שהוא 'פחות גדול' במרכאות".

על העונה המוצלחת שלו אשתקד ועל השאלה האם אפשר לקרוא לה עונת פריצה, הוסיף וסיפר גם על מה שמייחד את רמה"ש: "זאת הייתה פריצה למרות שאני לא ילד שעלה מהנוער. המועדון נותן לך ביטחון, יש תחושה שתמיד יש אוזן קשבת ויש עם מי לדבר. וגם כשלא הולך, יש לחץ פחות גדול ממועדונים אחרים. למרות שאין קהל גדול ואין תקשורת סביב הקבוצה, גם פה יש לחץ מסוים, אבל נותנים לך תחושה שכולם איתך ויש הרגשה שזה המקום לשחקנים שצריכים הזדמנות ואת הביטחון. בקטע הזה, זה המקום הנכון והרבה בשל העובדה הזאת היה לי טוב אשתקד".

תום מנשרוב (יוסי ציפקיס)
מנשרוב אשתקד: "המועדון נותן לך המון ביטחון" (יוסי ציפקיס)
 

בין השינויים שביצעה הקבוצה בפגרה, בעמדת המאמן הוחלף בני טבק ברפי כהן שהגיע אחרי שנים ארוכות בליגה הלאומית. מנשרוב התייחס למאמן החדש: "אני בטוח שרפי יכול לסחוב אותנו למעלה, אמנם הוא בא מהליגה הלאומית, אבל כמו שהרבה שחקנים באו לא מהרמות הגבוהות והתגלו כאן, אני חושב שרפי יכול לעשות איתנו את קפיצת המדרגה ובאמת לעזור לנו לתקוע יתד ולהיות לגיטימיים לאורך זמן בליגת העל. לגבי השוואות, לכל מאמן יש את הדרך שלו ואת השיטה שלו ואיך שהוא מסתכל על כדורגל. באופן כללי, כדורגל זה די פשוט ולא מסובך וכרגע החיבור עובד די טוב, על פי משחקי ההכנה. אני מקוה שזה יבוא באמת לליגה".

אז האם המטרה היא פלייאוף עליון? מנשרוב משיב: "זאת אפשרות שתמיד קיימת. להגיד שזה יהיה פשוט, זה לא. זה יהיה הרבה יותר קשה. לא יודע אם המטרה שלנו היא פלייאוף עליון. אם באמת נהיה קבוצה שהיא במרכז הטבלה ומשחקת חיובי ואיכשהו נצליח להתחבר לפלייאוף העליון, זה יהיה מדהים. אם תהיה תחושה של ביטחון ומרחק מבטיח מהתחתית, אפשר יהיה גם לחשוב על זה". 

רפי כהן מאמן רמת השרון (ליאור טימור)
רפי כהן. "מאמין שיוכל לסחוב אותנו למעלה" (ליאור טימור)
 

עוד אחד מאותם שינויים שנעשו בקיץ הוא חיזוק הסגל בשחקנים ותיקים כמו אבי סטרול, מיכאל זנדברג ויוסי שבחון. על השאלה האם הקבוצה עברה תהליך של "הזדקנות" השיב מנשרוב בשלילה: "בעונה שעברה ההצלחה הייתה בשל החיבור בין הניסיון לבין השחקנים הצעירים וגם בעלי הניסיון וגם הצעירים היו רעבים להצליח, לא היו שחקנים שהיו שבעים. אתה אומר שהם מבוגרים וטוען שאולי הקבוצה נהייתה מבוגרת מדי, אבל אלו שחקנים שיש להם השפעה חיובית. בין אם זה אבי, יוסי ומיכאל. הם נותנים השראה בחדר ההלבשה ויש הרבה מה ללמוד מהם. למרות שהם עשו המון אתה רואה מהם את הרצון לנצח ולא לוותר ולא סתם הם עשו דברים בכדורגל שלנו". 

"תמיד כיף לשחק ליד שחקנים טובים שיכולים לעזור לך להתקדם, להשתדרג וללמוד", מוסיף הקשר הצעיר. "אני לומד מהם הכל, בהתייחסות למשחק, בטיפים הקטנים שתמיד שחקנים מנוסים נותנים, את הדברים הקטנים האלה אתה יכול לקחת, ליישם ורק אפשר להרוויח".

מיכאל זנדברג (משה חרמון)
זנדברג. "תמיד כיף לשחק ליד שחקנים שעוזרים לך להתקדם" (משה חרמון)
 

רגע לפני הפועל חיפה, הקשר מספר על המוכנות לעונה: "אנחנו מאמינים שאפשר לעשות קפיצת מדרגה, אולי לא במיקום אבל ביכולת בוודאי. יש מוכנות גבוהה, גם שחקני ההרכב השני תמיד רוצים להראות שיש להם מקום בהרכב הראשון ונוצרת מלחמה על ההרכב שזה תמיד בריא ושוב, אני מקווה שברגע האמת זה יראה טוב כמו שאנחנו מרגישים כעת. המטרה הגדולה היא להראות שרמה"ש זאת לא אפיזודה חולפת".

רגע לפני סיום, מנשרוב נשאל על הדבר שאולי הכי מפריע כשמסתכלים על מועדונים כמו רמה"ש וזה היעדר קהל ביציעים. "ברור שכולם היו רוצים שיהיה יותר קהל ולהגיע לאצטדיון מלא ושתהיה אווירה יותר משמעותית, אבל כרגע זה המצב", מוסיף הקשר שגדל במכבי ת"א. "נשמח אם יגיע יותר קהל מהשנה שעברה, אבל זה לא משהו שאפשר לעשות ביום אחד, זה תהליך. ברגע שנתקע יתד ורמה"ש וליגת העל יהיו בשורה אחת, לא תהיה התדמית של הקבוצה הקטנה ונבנה מסורת, אז כמות הקהל תוכל לגדול ואנחנו בטח נשמח אם יהיה יותר קהל".

אסור לפספס
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */