יום רביעי, 03.07.2024 שעה 11:46

"טיוס יסרב לקבל זריקה כדי להיות ביורובאסקט"

סנטר הנבחרת לא צפוי לשחק מול גאורגיה בהכנה לאליפות אירופה, מקורביו בטוחים: "הוא חושב על העונה במכבי". איך נעימי נמחק לגמרי מהרוטציה של שיבק?

|
טיוס באימון. לא נראה שישחק באליפות (יניב גונן)
טיוס באימון. לא נראה שישחק באליפות (יניב גונן)

נבחרת ישראל תיכנס בשבוע הבא ליישורת האחרונה לקראת קמפיין אליפות אירופה 2013 כשתנעל הכנותיה עם צמד משחקים מול מיודעינו ריקי היקמן, גאורגי שרמאדיני ונבחרת גיאורגיה.   

הנבחרת שחסרה את אלכס טיוס (קרע במפשעה) במרבית משחקי ההכנה, נפלה למאזן 4:2 מאכזב והפגינה אדישות מפתיעה בכל הקשור לריבאונד ההגנה. הנחיתות הפיזית והאתלטית של הנבחרת מהיריבות בכדורים החוזרים הדליקה נורה אדומה אצל המאמן הלאומי, אריק שיבק, ששוחח על העניין עם גיא פניני וליאור אליהו במהלך טיסת הנבחרת ארצה מהטורניר בבלגיה. 

״בשלוש השנים האחרונות לא הייתה לנבחרת בעיה בריבאונדים ולמעט מול מונטנגרו לדעתי לא הייתה לנו בעיה בכדורים החוזרים מול אף קבוצה״, אמר שיבק והתייחס למחסור במטרייה אווירית בהפסד המרגיז מול הבלגים, ״כשהיריב לוקח תשעה ריבאונדים בהתקפה, זה 18 החזקות כדור, תשע יותר להם ותשע פחות לנו וזה בדיוק ההפרש שהפסדנו בו״. 

סגל הנבחרת נכון לעכשיו עם טיוס מונה 14 שחקנים ומחייב ניפוי של שני שחקנים. לאחרונה ניסה טיוס לאחר טיפוליים אינטנסיביים של רופאי הנבחרת ושל מכבי, לחזור למאמץ פיזי מוגבר אך חש בכאבים במפשעה, מה שעשוי להוביל להכללתו בסגל הסופי של סנטר האלופה, אלכס צ׳וברוביץ׳. בכל הקשור לייצוג הנבחרת טיוס היה עד כה שגריר נפלא אך ספק אם ייסכן את בריאותו וחומרת הפציעה בשביל אליפות אירופה.  

אלכס טיוס (יניב גונן)
טיוס. חושב על מכבי? (יניב גונן)
 

״טיוס לא ברמת כשירות של 100 אחוז ולא ישחק אם ירגיש אחוז אחד פחות מכך״, אמר מקורב לשחקן. ״את משחקי ההכנה מול גאורגיה הוא צפוי לפספס ולהערכתי יסרב לקבל זריקה כדי להשתתף באליפות. הוא חושב מעבר לקיץ הנוכחי ולעונת הבכורה שלו במכבי ולא ירצה לקחת סיכונים ולהחמיר את הפציעה״, הוסיף המקורב. 

צ׳וברוביץ׳, שנסע עם הנבחרת להכנה בבלגיה, לא זכה לאמון מסויים מהצוות המקצועי ודקות המשחק שקיבל לא התקרבו לאלה שהיה זוכה המתאזרח, כך שהוא לא צפוי להוות שדרוג משמעותי באליפות. בנוסף לגבוה, בצוות המקצועי דובר על גארד שישלם את המחיר ומרבית החיצים הופנו לעברו של הרכש החדש של מכבי תל אביב, יובל נעימי. 

"אמרתי מראש שיהיו הפתעות בגזרת הניפויים", אמר מאמן בכיר בליגת העל והוסיף, ״בשל הפציעה של טיוס, בנבחרת ככל הנראה לא ייקחו סיכונים וישאירו את אלכס צ'ובורביץ' בסגל. משמע, המנופה האחרון יהיה גארד אבל לא יוגב אוחיון מכיוון שהוא הרכז הטבעי הבודד בסגל ולא יותם הלפרין, ממנו אריק מחזיק מאוד״.  

יוגב אוחיון ורביב לימונד (יניב גונן)
יוגב אוחיון עם לימונד. יכולים להיות רגועים (יניב גונן)
 

לאחר ההפסד לבלגיה בו זרקה הנבחרת באחוזים מזעזעים מחוץ לקשת, נשכח נעימי על הספסל והיה לגארד היחידי שלא זכה לדקות משחק. לאחר ההפסד התפנה שיבק להתייחס לספסולו של נעימי ואמר שהגארד ״לא היה טוב עד עכשיו בנבחרת״. לאחרונה צצו שמועות לפיהן שיבק עשוי לזמן חזרה לסגל את רכז מכבי חיפה, מורן רוט, שלא שיחק כדורסל כחודשיים. אלא שבנבחרת דחו את הדיבורים על הסף וציינו שהמהלך נבע בעיקר לשלוח מסר לגארדים שלאף אחד אין מקום מובטח בקו האחורי. 

ראוי לציין, כפי שהזכיר שיבק, שנעימי אינו רכז ולא שימש כמוביל כדור בעונה החולפת ברוסיה כך שאינו יוכל לנטרל את העומס שנוצר על אוחיון. בטריומף תופקד נעימי כסקנד-גארד אבסולוטי לצידו של הרכז הנהדר טוואיין מאקי, שסיים שני באסיסטים בליגה הרוסית וביורוקאפ וחתם הקיץ בקאזאן.

איך הדרדר מעמדו של נעימי?
איך הדרדר מעמדו של נעימי מגארד שבמהלך העונה קיבל פידבק חיובי משיבק לכזה שנמחק לגמרי מהרוטציה? את ראשית ההכנה של הנבחרת בטורניר איטליה, במשחק הראשון נגד פולין, יומיים אחרי שסיכם תנאיו לשלוש עונות במכבי, פתח נעימי מצויין כשקלע 7 נקודות ללא החטאה אליהן הוסיף שלושה אסיסטים ב-10 דקות וסיים שלישי במדד איכות אחרי אוחיון וליאור אליהו ששיחקו מעל 25 דקות כל אחד.  

יובל נעימי ואפיק ניסים.  (משה חרמון)
יובל נעימי ואפיק ניסים. מה קרה? (משה חרמון)
 

משחק לאחר מכן עמד שוב הגארד על 10 דקות אך הפגין ערב קליעה חלש של 1-מ-5 מהשדה ולמעשה חפר את קברו. במשחק האחרון באיטליה כבר ניתן היה להבין לאן נושבת הרוח כשרשם רק שלוש דקות נגד גאורגיה, בעוד זמן הפרקט שראו שאר הגארדים באותו משחק הסתכם בפי שש ומעלה כ"א. 

בטורניר בבלגיה הגארד הירושלמי סופסל נגד פולין, קיבל ארבע דקות מול איטליה ושוב יובש משחק שלם בהתמודדות נגד הבלגים. בדקות ההכרעה במשחק מול האיטלקים שניסו להשלים קאמבק, שלח שיבק למערכה לצידו של אוחיון את ניצן חנוכי ואפיק ניסים.  

מאז אושר מינויו של שיבק למאמן הלאומי בדצמבר 2009, המשחקים בהם שותף נעימי, כמו ממוצע הדקות והנקודות שלו, צנחו משמעותית בכל קמפיין. ב-2010 ראה 18 דקות פרקט בממוצע ורשם 7 נקודות בשמונה משחקים. בקיץ שלאחר מכן כבר ירד ל-9.7 דקות ו-5.3 נקודת כששותף ב-3-מ-5 משחקים וב-2012 סופסל פעמיים והעמיד 7.3 דקות ו-2 נקודות בממוצע בארבעה משחקים. 

אריק שיבק (משה חרמון)
שיבק. מאז שהגיע, נעימי נעלם (משה חרמון)
 

לאחר שגל מקל החליט שלא להופיע לאליפות, מעמדו בנבחרת של אוחיון כרכז בכיר איתן ובצדק. אך כשמדובר בגארד לצידו של מוביל כדור, נעימי, שהציג עונה מרשימה ברוסיה, נפל בין הכסאות. 

את הלפרין שרשם 6.3 נקודות ו-2.6 אסיסטים בעונה שעברה במדי באיירן מינכן בבונדסליגה הטריד הקרסול. רביב לימונד נתן עונה טובה במלחה וסיים עם 10.4 נקודות ו-3 אסיסטים בליגה וגם ניסים חזר לביצה המקומית וסיפק קאמבק נהדר עם 12.1 נקודות ו-2.9 אסיסטים. חנוכי, שהפך לסמל בראשל״צ, העמיד 8 נקודות בממוצע, אך התרומה שלו לא תמיד נמדדת בדף הסטטיסטיקה.

לפיכך, גם נעימי, ששיחק לראשונה באירופה וחתום על הופעות מרשימות הן כשהוביל את טריומף לניצחון על ארטלנד הגרמנית עם 26 נקודות ו-6-מ-6 לשלוש ושישה אסיסטים, והן בליגת ה-VTB החזקה כשהפגין נוכחות מרשימה מול קבוצת היורוליג ז'לגיריס קובנה עם הופעה בלתי נשכחת של 27 נקודות כולל 7-מ-12 מחוץ לקשת, ראוי לצ׳אנס נוסף.

יובל נעימי (יניב גונן)
נעימי ביציע. חתום על הופעות מרשימות (יניב גונן)
 

בניתוח אחוזי השלשות, אספקט בו התקשתה עד כה הנבחרת, למעט לימונד שקלע 7-מ-10 בשישה משחקי יורוקאפ וניסים שדייק ב-37% מחוץ לקשת באילת, אף גארד לא הרשים במיוחד. הלפרין סיפק 34% בגרמניה, אוחיון, למרות השיפור בקליעה, לא הצטיין בנוקיה ועמד על 33% בעוד לימונד סיים את הליגה עם 30% לשלוש וחנוכי עם 28 אחוזים וזרק פחות משלשה למשחק. לקמפיין הנוכחי הגיע נעימי כשהוא מדייק ב-43% בליגת ה-VTB ו-47% לשלוש ביורוקאפ. 

"נעימי הוא פייטר אדיר. הוא יספוג את הספסולים הללו וישתמש בהם כתמריץ ומוטיבציה להוכיח שמקומו בסגל", סיכם המאמן. השאלה שצריכה להישאל היא האם יש עוד מקום להוכיח?

אסור לפספס
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */