יום שני, 08.07.2024 שעה 23:40
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

חוזר לספרד: ניק קיינר-מדלי יצטרף למלאגה

הפורוורד שלא הצליח במכבי ת"א ישוב לליגה הטובה באירופה אחרי שהגיע לצהובים מוולנסיה. אליהו ביקש את זכויות ה-NBA שלו ממינסוטה

|
קיינר מדלי. ממריא שוב לספרד (חגי ניזרי)
קיינר מדלי. ממריא שוב לספרד (חגי ניזרי)

קיץ מתיש עובר על פורוורד מכבי תל אביב בעונה החולפת, ניק קיינר-מדלי. הכוכב האמריקאי שנחת בארץ בקיץ הקודם על חוזה לשנתיים כרכש מבטיח, כבר לא נמצא בתוכניות המועדון וחיפש קבוצה שתקלוט אותו לעונה הקרובה.

הקיץ, קיינר-מדלי כבר היה בדרכו לכוכב האדום בלגרד, ביצע פניית פרסה חזרה לצהובים ושוב פעם היה על סף חתימה בסרביה, אלא שבסופו של דבר, יצטרף הפורוורד בוגר מכללת מרילנד לאוניקחה מלאגה הספרדית.

פרטי ההסדר הכספי של העסקה שתחזיר את קיינר-מדלי לספרד אחרי עונה אחת בלבד, הגיעו לידי ONE: מכבי תספוג מכה לא קטנה בחשבון הבנק ותיפרד מ-375 אלף דולרים. מלאגה תשלם לפורוורד 450 לעונה והשחקן עצמו יוותר על 50 אלף דולרים. החוזה עם הספרדים הינו לעונה אחת עם אופציה של הקבוצה לעונה נוספת.

ראוי לציין שמחיר היציאה מחוזהו של קיינר-מדלי עולה למכבי יותר מגובה חוזהו השנתי של טייריס רייס וחוזי השנה הראשונה של ריקי היקמן, שון ג'יימס ובעבר גם ג'רמי פארגו.

קיינר-מדלי אינו זר לליגת ה-ACB, הליגה הבכירה בספרד. ב-2008 חתם בשורות קאחסול סביליה ורשם 10.7 נקודות וסיים שלישי בליגה בכדורים חוזרים עם 8 בממוצע למשחק.

לאחר מכן שיחק שנתיים בשורות אסטודניאנטס כשבעונתו השנייה במדריד הגיע קיינר-מדלי ל-14.4 נקודות, סיים שוב שלישי בליגה בריבאונדים עם 7.6 בממוצע ואף הוסיף 1.2 חטיפות למשחק. ב-2011 חתם בולנסיה עימה הפעיל לחצי גמר הפלייאוף בליגה ולגמר היורוקאפ כשסיפק 13.5 נקודות, 6.4 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים ו-1.6 חטיפות בממוצע למשחק.

ניק קיינר מדלי. לא הצליח בצהוב (משה חרמון)
ניק קיינר מדלי. לא הצליח בצהוב (משה חרמון)
 

אשתקד בישראל כשל קיינר-מדלי לספק את הסחורה והעמיד ממוצעים של 4.7 נקודות ו-1.2 ריבאונדים ב-21 משחקים בליגה הישראלית ו-4 נקודות ו-3 כדורים חוזרים ב-24 משחקי יורוליג.

מלאגה, שסיימה את העונה החולפת בליגה במקום התשיעי המאכזב אך העפילה לשלב הטופ 16 ביורוליג, רשמה ניצחונות חוץ מרשימים על צסק"א מוסקבה ומכבי תל אביב.

הקבוצה הספרדית עברה הקיץ מתיחת פנים כשהחתימה חמישה שחקנים בכירים, ביניהם הגארדים ג'ייסון גריינג'ר וראיין טולסן, הפורוורד מינדאונגס קאוזמינקאס מז'לגיריס וקרלוס סוארס ורפאל הייטשמאייר שהגיעו מריאל מדריד.

ליאור אליהו. עוד ישראלי ב-NBA? (משה חרמון)
ליאור אליהו. עוד ישראלי ב-NBA? (משה חרמון)
 

בתוך כך, פורוורד הנבחרת, ליאור אליהו, ביקש לפני שבועיים את זכויות ה-NBA שלו ממינסוטה שמצידה ציינה שבמידה ואליהו יביא הצעה מקבוצת NBA, הוא ישוחרר. אליהו, שכזכור שוחרר הקיץ ממכבי ת"א, אינו פוסל את האפשרות להשתתף במחנה של אחת הקבוצות או לחתום על חוזה מינימום בליגה הטובה בעולם.

האופציה הראשונה תחייב קבוצה לשלם לאליהו סכום מסויים של כסף לכל תקופת המחנה כאשר גם אם ייחתך במהלך האימונים, יקבל את מלוא הסכום שעשוי להגיע עד למאות אלפי דולרים. האלטרנטיבה השנייה הינו חוזה מינימום שמחייב את אליהו לשחק בשורות אותה קבוצה אך במקרה וייחתך במהלך העונה, יקבל רק חצי מהסכום שמסתכם בכ-220 אלף דולרים.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */