יום ראשון, 06.10.2024 שעה 11:43

אחרי 10 שנים: רוג'ר פדרר לא בחמישייה הראשונה

הטניסאי הגדול בכל הזמנים ירד למקום השביעי בעולם, נדאל שני, מארי שלישי, ברדיך חמישי, דל פוטרו שישי. סלע 77 בעולם, וינטרוב 188, פאר 80

|
פדרר מאוכזב. יחזור לחמישייה הראשונה? (רויטרס)
פדרר מאוכזב. יחזור לחמישייה הראשונה? (רויטרס)

דירוג ה- ATP החדש שפורסם הערב (שני), מחולל כמה שינויים דרמטיים בצמרת דרוג הגברים.

ראשית, רפאל נדאל, שלא מפסיק לנצח על המגרשים הקשים וקטף את התארים במונטריאול וסיניסינטי, עלה למקום השני, מיד אחרי נובאק ג'וקוביץ' ודחק למקום השלישי את אנדי מארי הבריטי. בטבלת הנקוד של 2013 בלבד, נדאל, שזכה בתשעה תארים השנה מוליך, ואם ימשיך באותו קצב יסיים את השנה במקום הראשון.

מי שלא הצליח להגן על התואר שלו בסינסינטי, רוג'ר פדרר, איבד נקודות רבות וירד שני שלבים אל המקום השביעי בעולם. צריך לשפשף את העיניים כדי לראות את הטניסאי הטוב בכל הזמנים מדורג אחרי תומאס ברדיך הצ'כי שרשם עלייה לדירוג שיא, חמישי בעולם, וחואן מרטין דל פוטרו שעלה שלב למקום השישי.

רישאר גאסקה הצרפתי חזר לטופ 10 לאחר שעלה שלביים אל המקום התשיעי ודחק את סטן ואורינקה שירד שלב למקום העשירי ואת מילוש ראוניץ' הקנדי שבילה שבוע אחד בלבד בטופ 10 וירד ל-11. את העשירייה משלימים דוד פרר ששמר על המקום הרביעי וג'ו וילפרד טסונגה שנותר במקום השמיני.

בגזרה הישראלית דודי סלע שלא שיחק השבוע ירד שלב ל-77. אמיר וינטרוב שגם הוא נח, ירד שלב למקום ה-188. סלע ישחק בשבוע הבא בהגרלה הראשית באליפות ארה"ב הפתוחה. וינטרוב יפתח במוקדמות.

דודי סלע (חגי ניזרי)
דודי סלע. במקום ה-77 בעולם (חגי ניזרי)
 

בין הנשים, שחר פאר ויוליה גלושקו ישחקו כמו וינטרוב במוקדמות אליפות ארה"ב הפתוחה. פאר שלא שיחקה השבוע, עלתה ארבעה שלבים למקום ה-80 בעולם. גלושקו עלתה שלב למקום ה-128. דניז חזניוק, המחבט מספר שלוש שמשחקת השבוע בטורניר בבלגיה, רשמה עלייה של 13 שלבים לדירוג שיא של 342 בעולם.

גם בצמרת נרשמים שינויים. שרה אירני עלתה למקום החמישי על חשבונה של נה לי הסינית שירדה למקום השישי. קרולין ווזניאקי  הדנית עלתה שלביים למקום השמיני והתחלפה עם אנג'ליק קרבר הגרמניה שעוברת עונה בינונית וירדה שלביים למקום העשירי.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */