יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:09

הלילה ב-ONE: סרינה מול אזרנקה בגמר סינסינטי

שתי המדורגות הבכירות בעולם יתמודדו על התואר ב-23:00 (ישיר בערוץ ONE, ערוץ 50). גברים: נדאל גבר על ברדיך וינסה לשבור שיא בגמר מול איסנר

|
סרינה ואזרנקה. הסופר קלאסיקו של הנשים (רויטרס)
סרינה ואזרנקה. הסופר קלאסיקו של הנשים (רויטרס)

סרינה וויליאמס ו-ויקטוריה אזרנקה ישחקו הלילה (ראשון, 23:00) בגמר טורניר הנשים בסינסינטי שיועבר בשידור חי בערוץ ONE, ערוץ 50 ובערוץ 550 ב-HD של הוט.

זה יהיה המפגש השלישי העונה בסופר קלאסיקו של הנשים בין המדורגות 1 ו-2 בעולם. גם סרינה וגם אזרנקה לא שיחקו טוב הלילה (בין שבת לראשון) בחצאי הגמר שגם כן הועברו ישירות בערוץ ONE ורק חוסר בטחון של יריבותיהן הוביל אותן לגמר.

וויליאמס גברה 5:7 ו-5:7 על נה לי הסינית ועלתה לראשונה בקריירה הארוכה שלה לגמר הטורניר באוהיו. סרינה פתחה את המערכה הראשונה עם 1:4, אבל הסינית, אלופת הטורניר מהשנה שעברה, ביצעה מהפך, שברה פעמיים, עלתה ל-4:5 עם נקודת מערכה, אך ביצעה בה טעות כפולה, סרינה שברה ל-5:5 וזכתה בשני המשחקונים הבאים.

במערכה השנייה הסיפור פשוט חזר על עצמו. וויליאמס הוליכה 2:4, לי שוב חזרה בגדול והוליכה 4:5, אבל שוב הסיום היה של הראשונה בעולם שאמרה: "כל פעם שאני בפיגור אני דווקא נהיית יותר רגועה, אני אומרת לעצמי את כבר מכירה את סרינה, תעשי מה שאת יכולה". בשנה שעברה, אגב, סרינה הפסידה בחצי הגמר לאנג'ליקה קרבר מגרמניה.

בחצי הגמר השני, ילנה ינקוביץ' הסרבית הוליכה 4:6 במערכה הראשונה מול ויקטוריה אזרנקה באחד המשחקים המוזרים בו ההגשה נשברה לא פחות מ-23פעמים. אזרנקה, שנשברה 10 פעמים במשחק, עובדה שבוודאי אינה ראויה לשנייה בעולם, היתה זו שניצחה בשתי המערכות הבאות 2:6 ו-3:6. אחרי שנתיים בהן נעדרה מסיניסנטי, אזרנקה עולה לגמר. ינקוביץ', שחוזרת לעצמה, החמיצה כניסה מחודשת לטופ10 בשבוע הבא.

ינקוביץ´. העלייה שלה נעצרה (רויטרס)
ינקוביץ´. הדהירה שלה נעצרה (רויטרס)
 

בגברים: נדאל יתמודד מול איסנר
עונת המגרשים הקשים הנהדרת של רפאל נדאל נמשכת. אחרי שזכה באינדיאן וולס ובמונטריאול לפני שבוע עלה הלילה (בין שבת לראשון) הספרדי לגמר טורניר סינסינטי, כשגבר בחצי גמר צמוד על תומס ברדיך הצ'כי 5:7 ו-6:7.

זה היה הניצחון ה-14 ברציפות של נדאל על מגרש קשה והוא ישחק מול ג'ון איסנר מארה"ב וינסה להשיג את התואר ה-26 שלו בטורניר מאסטרס, שיהווה כמובן שיא חדש. אם נדאל יזכה בטורניר הוא גם יחזור למקום השני בעולם על חשבונו של אנדי מארי. "שיחקתי טוב מול יריב שמשחק נהדר בטורניר הזה ואני מאוד מרוצה", אמר נדאל אחרי הנצחון.

רפאל נדאל. ממשיך לטפס (רויטרס)
רפאל נדאל. ממשיך לטפס (רויטרס)
 

זה היה גם הניצחון ה-14 ברציפות של נדאל על הצ'כי, שהצליח לקחת לו רק שתי מערכות בכל רצף המשחקים הזה. ברדיך נצמד לנדאל במערכה הראשונה עד 5:5, אז השיג הספרדי שבירה והגיש למערכה הראשונה. במערכה השניה ברדיך הצליח לשבור ל-2:4 וחלם על זכייה במערכה, אלא שהוא נשבר מיד בחזרה והמערכה הגיעה לשובר שוויון בו ניצח נדאל 4:7.

ברדיך יעלה בזכות חצי הגמר הזה למקום החמישי בעולם, כשגם הוא וגם דל פוטרו יחלפו על פני רוג'ר פדרר, אלוף השנה שעברה, שהודח ברבע הגמר וירד למקום השביעי בעולם.

ג´ון איסנר שמח אחרי ניצחון (רויטרס)
ג´ון איסנר שמח אחרי ניצחון (רויטרס)
 

קודם לכן, דל פוטרו הגיש לניצחון ביתרון 6:7 ו-3:5 על איסנר עם נקודת משחק ונראה בדרך הבטוחה לגמר טורניר סינסינטי, אבל טעות כפולה שביצע השביעי בעולם בנקודת המשחק, החזירה את האמריקאי לתמונה ובסיומה של דרמה גדולה שארכה שעתיים ו-48 דקות ניצח איסנר 7:6 (7:5), 6:7 (9:11) ו-3:6.

איסנר, המתנשא לגובה של 2.06 מ', עלה בפעם השנייה בקריירה שלו לגמר מאסטרס אחרי שעשה זאת גם באינדיאן וולס ב-2012 ויחזור בזכות הנצחון הזה לטופ-20.

איסנר תיאר בסיום מהיכן שאב את הכוחות לקאמבק הגדול: "אחרי שדל פוטרו החמיץ את נקודת המשחק עם טעות כפולה, היו לי שתי החזרות מצוינות, אחת מהן בנקודת שבירה ובזכות זה שבתי למשחק. אני קצת עייף וחייב להכין את עצמי לגמר מחר כדי שיהיה לי סיכוי. אני אנסה להביא את הנסיון מגמר המאסטרס הקודם ששיחקתי בו ואני מקווה שהקהל יהיה לצידי כמו כל השבוע".

המערכה הראשונה בחצי הגמר הלכה עם ההגשות וכך גם שובר השוויון, עד שביתרון 5:6 הצליח דל פוטרו לגנוב נקודה מול ההגשות של האמריקאי וזכה במערכה הראשונה.

חואן מרטין דל פוטרו מאוכזב (רויטרס)
דל פוטרו מאוכזב. היה גמור מנטלית (רויטרס)
 

שבירה מוקדמת העניקה כאמור לדל פוטרו יתרון במערכה השנייה, אבל הארגנטיני לא שמר על ריכוז כשהגיש למשחק ביתרון 3:5, איסנר הישווה ל-5:5. גם המערכה השנייה הגיעה לשובר שוויון שנע מצד לצד, אך לבסוף איסנר הצליח לסגור עניין ל-9:11 בנקודת המערכה החמישית שעמדה לזכותו.

אחרי שהחמיץ את נקודת הניצחון ואיבד את המערכה השנייה, דל פוטרו נראה גמור מנטלית בתחילת המערכה השלישית ואכן איסנר עם המומנטום שבר ל-0:2 וברח ל-1:4 בדרך ל-3:6 ולמקום בגמר. האמריקני ירה במהלך המשחק 23 אייסים, 11 מהם המערכה השלישית.
         

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */