יום שישי, 05.07.2024 שעה 06:45

פדרר מול נדאל ברבע הגמר, ג'וקוביץ' טייל

סינסינטי: השוויצרי שב מפיגור של מערכה ושבירה לניצחון על האס, הספרדי הזיע מול דימיטרוב, פרר בחוץ. נשים: סרינה, אזרנקה, אראני ונה לי עלו

|
פדרר חוגג. קאמבק מרשים לשוויצרי (רויטרס)
פדרר חוגג. קאמבק מרשים לשוויצרי (רויטרס)

נובאק ג'וקוביץ', הראשון בעולם, עשה צעד נוסף לעבר השגת התואר הראשון שלו בסינסינטי, טורניר אליו הגיע ארבע פעמים בעבר לגמר. הסרבי הביס בשמינית הגמר את הבלגי, דיוויד גופין 2:6 ו-0:6 תוך 50 דקות בלבד. נולה שבר את יריבו חמש פעמים ולא עמד אפילו פעם אחת מול נקודת שבירה.

"יש לי תוספת מוטיבציה והזדמנות לעשות היסטוריה בטורניר הזה וזה נותן לי השראה מדי יום כשאני עולה למגרש", אמר הסרבי, שיפגוש את האמריקאי, ג'ון איסנר ברבע הגמר. איסנר גבר על החבר החדש בטופ-10 ופיינליסט מונטריאול, מילוש ראוניץ' 6:7 (5:7) ו-4:6.

רוג'ר פדרר, אלוף המכהן בטורניר מסדרת המאסטרס, איבד את המערכה  הראשונה, אך התאושש וגבר על טומי האס הגרמני, 6:1, 5:7 ו-3:6. בתחילת המשחק היה נראה כי השוויצרי בדרך להפסד נוסף או אפילו תבוסה, כשפיגר 6:1 ו-3:1 מול הגרמני בן ה-35, אבל אז הצליח פדרר לשבור חזרה, להשוות ל-5:5 ובעזרת שבירה נוספת לקח את המשחק למערכה קובעת, אותה ניצח אחרי שעה ו-52 דקות.

פדרר יפגוש ברבע הגמר בסופר-קלאסיקו את רפאל נדאל, שבעצמו לא ליקק דבש מול הבולגרי גרגור דימיטרוב עם 2:6, 7:5 ו-2:6. נדאל לא התקשה במערכה הראשונה ואף היה ביתרון שבירה במערכה השנייה, אבל הבולגרי שבר בחזרה ושבר שוב ביתרון 5:6 ולקח את הספרדי, שכבר זכה השנה בשני תארי מאסטרס על מגרשים קשים, באינדיאן וולס ומונטריאול, למערכה שלישית אותה פתח נדאל עם 0:2 בדרך לנצחון. "שיחקתי מול פדרר כ"כ הרבה פעמים. השוני בסגנונות שלנו גורם למצ' אפ ביננו להיות מעניין", אמר נדאל לקראת רבע הגמר.

אלוף הטורניר פעמיים בעבר, אנדי מארי, טייל בקלות לרבע הגמר עם 2:6 ו-2:6 על ז'וליאן בנהטו הצרפתי. השני בעולם ואלוף ווימבלדון יפגוש ברבע הגמר את תומס ברדיך הצ'כי, שהביס בתוך שעה את טומי רוברדו הספרדי 3:6 ו-0:6.

נובאק ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´. טייל לרבע הגמר (רויטרס)
 

משהו לא ברור עובר על הרביעי בעולם, דויד פרר. הספרדי, שהגיע לשיאו בחודש מאי, כשהגיע לראשונה לגמר גראנד סלאם ברולאן גארוס, ספג היום הפסד מפתיע נוסף. אחרי ההדחה שלו בסיבוב השני במונטריאול, הפעם הפסיד פרר לדימיטרי טורסונוב מרוסיה 2:6 ו-4:6 תוך שעה ו-15 דקות.

טורסונוב, שלפני שנים אחדות היה שחקן טופ-20, ישחק ברבע הגמר מול הארגנטינאי, חואן מרטין דל פוטרו, שגבר בשלוש מערכות על הספרדי פליסיאנו לופס 4:6, 6:1 ו-4:6. אחרי מערכה שנייה בה שלט הספרדי, דל פוטרו שבר פעמיים במערכה השלישית וניצח.

דויד פרר (רויטרס)
דויד פרר. מה עובר עליו? (רויטרס)
 

אצל הנשים, השנייה בעולם, ויקטוריה אזרנקה, עלתה לרבע הגמר עם נצחון נוח יחסית מול הסלובקית, מגדלנה ריבריקובה, 3:6 ו-4:6. במשחק ששודר ב-ONE, עלתה הסלובקית ל-0:2 מפתיע בפתיחה, אולם אזרנקה השיבה בחמישה משחקונים רצופים בדרך ל-2:5 ו-3:6 בסוף המערכה. במערכה השנייה השתיים שברו האחת את השנייה, אבל אזרנקה היתה זו שסגרה עניין ותפגוש ברבע הגמר את קרולין ווזניאקי, שניצחה את הצ'כי פטרה קביטובה 6:3, 2:6 ו-3:6, לאחר שקביטובה כבר הוליכה 1:3 במערכה השלישית.

הראשונה בעולם, סרינה וויליאמס, גברה 4:6 ו-1:6 על מונה ברתל מגרמניה ויריבתה הבאה תהיה סימונה האלפ מרומניה, שאחרי שניצחה את מריון ברטולי בסיבוב השני, הפסד ששלח את ברטולי להודיע על פרישה מיד אחריו, הדיחה בשמינית הגמר גם את סאם סטוסר האוסטרלית עם 4:6, 6:4 ו-2:6.

ויקטוריה אזרנקה (רויטרס)
אזרנקה מרוצה מהניצחון (רויטרס)
 

בקרב בין שתי החברות הטובות, שהן צמד הזוגות הטוב בעולם כיום, שרה אראני ורוברטה וינצ'י, היתה שוב ידה של האחרונה על העליונה כשניצחה 4:6 ו-4:6. האיטלקיה, שמתקרבת לטופ-10 בגיל 30, תשחק ברבע הגמר מול ילנה ינקוביץ' הסרבית, שניצחה בקרב ארוך והפכפך את סלואן סטיבנס האמריקאית, 6:3, 5:7 ו-5:7.

ילנה ינקוביץ´ (רויטרס)
ינקוביץ´. ניצחון קשה (רויטרס)
 

במשחק ששיחזר את גמר אשתקד, גברה אלופת הטורניר ב-2012, נה לי הסינית על הגרמניה אנג'ליקה קרבר 4:6 ו-4:6. לי גברה בפעם השביעית משמונה מפגשים על קרבר והייתה אמורה ברבע הגמר את הרביעית בעולם, אגה רדוונסקה מפולין שהביסה 0:6 ו-2:6 תוך 50 דקות את ילנה וסנינה מרוסיה, אבל אחרי המשחק הודיעה רדוונסקה על פרישה מהטורניר וחזרה לפולין להלווית סבא שלה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */