יום חמישי, 19.09.2024 שעה 02:46

קנייזבה-מיננקו סיימה שישית באליפות העולם

הופעה מכובדת לקופצת המשולשת, שסיכמה הופעה טובה בגמר עם 14.33 מ': "מקווה שלא אכזבתי יותר מדי את ישראל". איברגואן זכתה בזהב. צפו בקפיצות

|
קנייזבה-מיננקו (רויטרס)
קנייזבה-מיננקו (רויטרס)

אחרי זמן רב אנחנו יכולים סוף סוף לומר בפה מלא - יש לנו אתלטית ישראלית ברמות הגבוהות ביותר.

המתאזרחת הטרייה מאוקראינה, חנה קנייזבה-מיננקו, התמודדה הערב (חמישי) בגמר הקפיצה המשולשת באליפות העולם לאתלטיקה הנערכת במוסקבה וסיימה במקום השישי והמכובד, כשלראשונה נמצא לצד שמה דגל ישראל.

קנייזבה-מיננקו, שהעפילה לגמר אחרי שקבעה 14.46 מטרים במוקדמות, הסתפקה הפעם ב-14.33 מטרים - תוצאה מאכזבת מעט עבורה ורחוקה משיאה האישי (העומד על 14.71 מטרים), אך בהחלט לא מאכזבת יחסית לתוצאות של אתלטים ישראלים בשנים האחרונות.

רק לפני פחות מחודשיים קיבלה קנייזבה-מיננקו, שנישאה לאתלט אנטולי מיננקו בעל האזרחות הישראלית, את האישור כי היא תוכל לייצג את ישראל באליפות העולם, לאחר שזכתה לשחרור רשמי מההתאחדות האוקראינית. בתחרות המשמעותית הראשונה שלה כאתלטית ישראלית אולי היא לא זכתה במדליה, אך בהחלט אפשר לומר שהיא ייצגה את מדינתה החדשה בכבוד.

צפו בחנה קנייזבה בגמר אליפות העולם

במדליית הזהב זכתה קטרינה איברגואן מקולומביה, שקפצה למרחק 14.85 מטרים וקבעה את תוצאת השנה בעולם. אקטרינה קונייבה מרוסיה סיימה שנייה עם קפיצה למרחק 14.81 מטרים בעוד אולגה סלאדוחה מאוקראינה הסתפקה בארד עם 14.65 מטרים.

אם קנייזבה-מיננקו הייתה משווה את שיאה האישי, היא הייתה מביאה מדליה לארץ ויש לציין כי הפעם האחרונה בה זכה אתלט ישראלי במדליה באליפות העולם הייתה לפני לא פחות מ-12 שנים, ב-2001 באדמונטון, אז זכה אלכס אברבוך במדליית כסף בקפיצה במוט. אולי קנייזבה-מיננקו, שסיימה במקום הרביעי באולימפיאדת לונדון, תעשה זאת פעם אחרת.

התוצאה שהשיגה קנייזבה-מיננקו היא הטובה ביותר שהשיגה אי פעם אתלטית ישראלית באליפות עולם. לאחר התחרות, הקופצת בכתה מהתרגשות, אך סיפרה על התחושות שלה: "אני לא מרוצה מהתוצאה שלי בגמר. הייתה לי שנה לא קלה, מאמן חדש, מדינה חדשה. אלו דברים שלוקח זמן להסתגל אליהם. הרגשתי לחץ לפני הגמר ולא הצלחתי לייצר את התוצאות להן קיוויתי. אני מקווה שלא אכזבתי יותר מדי את אזרחי ישראל. אני עוד צעירה ויהיו לי עוד שנים רבות לייצג את המדינה, להביא הישגים ולקדם את האתלטיקה בישראל".

מהלך התחרות:
קנייזבה-מיננקו קפצה עשירית מבין 12 העולות לגמר התחרות ולעומת חלק מיריבותיה, שפסלו או עשו תוצאות לא מרשימות, היא רשמה קפיצה ראשונה טובה למדי. התלטית הישראלית זינקה ל-14.33 מטרים בקפיצה הראשונה (כשהיא כלל לא דורכת על הקרש, מה שהיה מעניק לה עוד 20 סנטימטרים) וטיפסה למקום הראשון עם קפיצתה.

חנה קנייזבה-מיננקו (רויטרס)
חנה קנייזבה-מיננקו בפעולה הערב במוסקבה (רויטרס)
 

עם זאת, מיד אחרי הקפיצה הראשונה החלה הדרדרות. אולגה סלאדוחה האוקראינית, המועמדת לזהב, קפצה מיד לאחריה נפלא ועלתה למקום הראשון כשהיא מורידה את קנייזבה-מיננקו באופן זמני למקום השני.

במהלך הסבב השני של הקפיצות הרוסייה אנה קונייבה סיפקה קפיצה נהדרת עם 14.81 מטרים ועלתה למקום הראשון ומיד לאחריה הייתה זו איברגואן שגירדה את 15 המטרים עם התוצאה הטובה ביותר השנה - 14.85 מטרים ועלתה למקום הראשון. הקפיצה השנייה של קנייזבה-מיננקו הייתה לא טובה - 14.19 מטרים, והיא נותרה במקום החמישי, אליו היא ירדה בגלל הקפיצות הטובות יותר של הקופצות האחרות.

איברגואן חוגגת את הזכייה בזהב,  (רויטרס)
איברגואן חוגגת את הזכייה בזהב, סלאדוחה, שזכתה בארד, לידה (רויטרס)
 

הקפיצה השלישית של קנייזבה-מיננקו הייתה נהדרת ואולי הייתה יכולה להעלות אותה למקום הראשון, אלא שהקופצת פסלה ב-11 סנטימטרים והחמיצה הזדמנות מצויינת להתקרב למדליה. למרות אותה פסילה, היא עלתה לשלב השני של הגמר - כחלק משמונה הקופצות בעלות התוצאות הטובות ביותר בגמר, מה שהבטיח לה עוד שלוש קפיצות.

אלא שגם בקפיצה הרביעית שלה פסלה קנייזבה-מיננקו והתרחקה עוד יותר מהמדליה. הקפיצה החמישית שלה הייתה קפיצה לא טובה ונראה היה שאין לה מספיק כח כדי להדביק את המוליכות, דבר שבא לידי ביטוי גם בקפיצה השישית, בה היא פסלה בפעם השלישית. בסיום קנייזבה-מיננקו הסתפקה במקום השישי, בזכות אותה קפיצה ראשונה.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */