יום שישי, 20.09.2024 שעה 22:37

נדאל גבר על נולה, מול ראוניץ' בגמר מונטריאול

הספרדי ניצח 4:6, 6:3 ו-6:7 בדו קרב הענקים. הקנדי גבר על פוספיסיל. טורונטו: קריסטאה תנסה לחולל עוד הפתעה, הפעם בגמר מול סרינה (חי ב-ONE)

|
נדאל בטירוף (רויטרס)
נדאל בטירוף (רויטרס)

הפרק ה-36 ביריבות בין רפאל נדאל לנובאק ג'וקוביץ' שנערך לפנות בוקר (בין שבת לראשון) לא איכזב. בניגוד לתחזיות, נדאל מנע מנולה תואר רביעי ושלישי רצוף במונטריאול, כשניצח 4:6, 6:3 ו-6:7 (2:7). הספרדי העפיל לגמר טורניר המאסטרס החמישי אחרי שכבר זכה השנה באינדיאן וולס, מדריד ורומא והפסיד לג'וקוביץ' בגמר מנוטה קרלו.

ג'וקוביץ', שנראה חד מאוד ברבע הגמר, לא הצליח לנקום בנדאל על ההפסד הדרמטי בחצי גמר הרולאן גארוס השנה. "לנצח את נובאק על כל משטח זה ניצחון גדול. הרמה שלו תמיד גבוהה וצריך לשחק מושלם כדי לנצח אותו", אמר נדאל בסיום.

נדאל שבר כבר בפתיחת המערכה הראשונה ועלה ל-0:1. ג'וקוביץ' קיבל שלוש נקודות שבירה במשחקון השני, אבל נדאל הציל את כולן ועם אייס קבע 0:2. מכאן השניים שמרו על ההגשות עד שנדאל שבר שוב ל-2:5. נולה הצליח להשיג שבירה בחזרה וצימק ל-4:5, אבל נדאל הגיש בהצלחה למערכה הראשונה.

המערכה השנייה הלכה עם ההגשה עד המשחקון השמיני בו שבר ג'וקוביץ ל-3:5 והפעם היה זה סרבי שהגיש למערכה, ניצח בה 3:6 ולקח את ההכרעה למערכה שלישית בה שלטו השחקנים בהגשות שלהם, למעט שתי נקודות שבירה לזכותו של נדאל שהוחמצו. בשובר השוויון עלה נדאל באופן נדיר ל-0:6 מול הראשון בעולם ולמרות שהחמיץ את שתי הנקודות הראשונות, סגר ענין בנקודה השלישית.

לא מעטים הרגעים בהם מספק לנו הטניס העולמי רגעים היסטוריים, ולכך נחשפנו גם בחצי הגמר השני של טורניר מונטריאול. מילוש ראוניץ' עלה לגמר המאסטרס הראשון בקריירה שלו, לאחר שניצח בחצי הגמר 4:6, 6:1 ו-6:7 (4:7) בדרבי הקנדי את ואצ'ק פוספיסיל, שהגיע מהמקום ה-71 עד חצי הגמר.

השניים, שהם שני הטניסאים הבכירים של קנדה כיום, מילאו את האצטדיון עד תום ונאבקו על כל כדור. ראוניץ' נכנס בעקבות הנצחון לראשונה בחייו לטופ 10, ישירות למקום השמיני. פוספיסיל יזנק לטופ 40, וקיבל כרטיס חופשי לטורניר סיניסינטי.

מילוש ראוניץ´ (רויטרס)
מילוש ראוניץ´ מבין שהוא בגמר (רויטרס)
 

רוג'רס קאפ: סרינה מול קריסטאה בגמר
אגה רדוונסקה הרביעית בעולם, נתנה לסרינה וויליאמס פייט אדיר, הרבה יותר מהצפוי, אך נכנעה לה 7:6 (7:3) ו-6:4 בתום חצי גמר צמוד והראשונה בעולם היא זו שתפגוש את סורנה קריסטאה בגמר הטורניר שנערך טורונטו, שישודר הערב בערוץ ONE, ערוץ 50.

אחרי משחקונים צמודים, סרינה השיגה שבירה ל-2:3 במערכה הראשונה. רדוונסקה, באופן מפתיע, הצליחה לשבור מייד בחזרה ל-3:3. סרינה השיגה שוב שבירה כשעלתה ל-4:5 וכשהגישה למערכה במקום להפגיז היא נשברה בחזרה על האפס ל-5:5. השתיים הגיעו לשובר שוויון בו ניצחה סרינה 3:7 והצליחה בכל זאת לקחת את המערכה הראשונה באופן קשה מהצפוי.

צפו: ס.וויליאמס מעפילה לגמר רוג'רס

רדוונסקה לא ויתרה, ושברה ל-1:2 במערכה השנייה ואף שמרה ל-1:3, סרינה התעוררה שוב והשוותה ל-3:3. במצב של 4:4, הגיע משחקון צמוד ודרמטי בו הצילה סרינה נקודת שבירה ושמרה ל-4:5 ובמשחקון הבא סרינה שברה ל-4:6 ועלתה לגמר.

סרינה, שעלתה ל-0:6 בראש בראש מול רדוננסקה אמרה בסיום: "זה לבטח אחד המפגשים הקשים, גם בגמר ווימבלדון היה לי משחק קשה מולה". האמריקאית תחפש בגמר תואר 54 בקריירה ושמיני השנה.

קריסטאה בת ה-23, המדורגת 27 המשיכה את השבוע הגדול בקריירה שלה כשגברה בחצי הגמר על פיינליסטית 2012, החמישית בעולם, נה לי הסינית 1:6 ו-6:7 (5:7). קריסטיאה השלימה בכך שבוע מדהים בו גברה בזו אחר זו על קרולין ווזניאקי העשירית בעולם בסיבוב השני, ילנה ינקוביץ' (16) בשמינית הגמר, פטרה קביטובה אלופת 2012 השביעית בעולם ברבע הגמר ונה לי, בסה"כ 3 שחקניות טופ 10 בדרך לגמר השלישי בקריירה שלה, היוקרתי מכולם והראשון מזה חמש שנים.

קריסטאה שהייתה על סף דמעות אחרי הניצחון על קביטובה, הייתה מאושרת אחרי הניצחון ואמרה: "זה כנראה השבוע עם הטניס הכי טוב שלי בקריירה. הקהל היה מדהים ונתן לי גב, אני כבר כל כך מחכה לגמר".

הפתעת הטורניר קירסטאה מנצחת את לי

הרומניה, שתיכנס לטופ 20 לראשונה בקריירה ניצלה משחקון הגשה רע של הסינית ושברה ל-1:3, ומשם טסה ל-1:4 תוך 12 דקות ובתוך 24 דקות כבר סגרה 1:6 מוחץ. הסינית התאוששה במערכה השנייה שברה בעצמה ל-1:3 והוליכה 1:4 ו-3:5 כשהיא מגישה למערכה, אבל לא עמדה בלחץ וקריסטאה שברה והשוותה ל-5:5. הרומניה עלתה ל-5:6 ו-15:40, אבל לי נלחמה הצילה את הנקודות ולקחה את המשחק לשובר שוויון בו הוליכה 1:4 ונראתה בדרך למערכה שלישית, אבל טעות כפולה החזירה את קריסטאה לשובר השווין וטעות כפולה נוספת של לי העניקה לה את הניצחון ומקום בגמר

רם וארליך עלו לגמר צ'לנג'ר אפטוס
אנדי רם ויוני ארליך עלו לגמר צ'לנג'ר אפטוס בקליפורניה כשגברו ללא קושי 3:6 ו-4:6 על הצמד היפני, טסומה איטו והיקו מוריה בחצי הגמר. עבור "אנדיוני" זהו גמר צ'לנג'ר שני ברציפות אחרי שזכו בשבוע שעבר בצ'לנג'ר ונקובר בקנדה. יריביהם בגמר יהיו כריס גוצ'יני ומאט ריד האוסטרלים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */