יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:02

בולט טייל לחצי הגמר, מו פארה זכה ב-10,000

אליפות העולם באתלטיקה: הג'מייקני סיים עם 10.07 ב-100 מטרים, גם למטרה וגטלין עלו לשלב הבא. הבריטי עצר את השעון על 27:21.72 דק' וזכה בזהב

|
יוסיין בולט חוגג את הניצחון ברבע הגמר (רויטרס)
יוסיין בולט חוגג את הניצחון ברבע הגמר (רויטרס)

אליפות העולם באתלטיקה נפתחה היום (שבת) במוסקבה עם מקצי המוקדמות ב-100 מטרים לגברים, לקראת רבע הגמר בו נכנס לעניינים גם שיאן העולם, יוסיין בולט, שטייל בקלילות לשלב הבא כשסיים ראשון את המקצה שלו עם עם 10.07.

בנוסף לאצן הג'מייקני, גם מייק רוג'רס, ג'סטין גטלין, קסטון בלדמן, קיימאר ביילי-קול, פיימנג ז'אנג, ג'ימי ויקו, נסטה קרטר, כריסטוף למטרה, ניקל אשמאדה, ריצ'ארד תומפסון, דוויין צ'יימברס, ארון בראון, הארי איקינס-אריאטאי, בינגטיאן סו, אנאסו ג'ובודוואנה, צ'וראנדי מרטינה, אנטואן אדאמס, ג'ייסון רוג'רס, רמון גיטנס, ג'ייסון דסאלו, סמואל פרנסיס, גבריאל אמבובורה וגווין סמלי העפילו לשלב הבא.

אבל עוד לפני כן, האלוף האולימפי מלונדון, מו פארה, זכה במדליית הזהב בריצה ל-10,000 מטרים. הבריטי, שזכה במדליית הכסף באליפות העולם ב-2011, עצר את השעון על 27:21.72 והקדים את איברהים ג'יילאן האתיופי, שב-2011 זכה בזהב.

מי שקטפה את המדליה הראשונה על המסלול היא אדנה קיפלגאט מקניה, שניצחה במרתון הנשים עם זמן של 2:25:44 שעות. האיטלקיה ולריה סטרנאו, שהוליכה ברוב שלבי הריצה, סיימה עם זמן של 2:25:58 שעות ונאלצה להסתפק במדליית הכסף.

במוקדמות ה-800 מטרים לגברים ניצח הכישרון הגדול מאתיופיה, מוחמד אמאן, שקבע 1:44.93 דקות והוא הפייבוריט לזהב, בטח בהיעדרו של הקנייתי הנפלא, דייויד רודישה הפצוע.

במקצועות השדה נערכו מוקדמות הקפיצה במוט כאשר רנה לאווילאני הצרפתי העפיל בקלות לגמר עם 5.65 מ'. בהמשך צפוי גם גמר ה-10,000 מטרים לגברים, שבו יתחרה מו פארה הבריטי, האלוף האולימפי מלונדון.

אדנה קיפלגאט לא מצליחה לעצור את הדמעות (רויטרס)
אדנה קיפלגאט לא מצליחה לעצור את הדמעות (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */