יום שבת, 05.10.2024 שעה 00:57

איתי צ'מה ואלון מנדל יפרשו בתום אליפות ישראל

שני השחיינים האולימפיים הוותיקים ישחו באליפות האחרונה שלהם וכבר מתכוננים לחיים אחרי הספורט. צ'מה: "חשוב שהדור הנוכחי יהיה דמויות לחיקוי"

|
צ´מה. יהיה לו עצוב בלי השחייה (רויטרס)
צ´מה. יהיה לו עצוב בלי השחייה (רויטרס)

אליפות ישראל בשחייה שנערכת בימים אלו תהיה האחרונה בשביל שני שחיינים אולימפיים ותיקים. איתי צ'מה ואלון מנדל פרשו במהלך אליפות ישראל האחרונה והם לא מסתירים את התרגשותם.

"אני מסיים קריירה של 21 שנים ובגילוי לב אני אומר לכם: עצוב לי. קשה לי לראות את עצמי בלי שחייה. יחד עם זאת, הפנמתי וברור לי שיש חיים אחרי", אמר איתי צ'מה. השחיין בן ה-27 ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג ב-2008 ושנה קודם לכן הגיע לחצי גמר אליפות העולם במלבורן. "חשוב לי שהדור העכשווי של השחייה יהפוך למנהיגים ויהיה דמויות לחיקוי".

שחיין הגב הזכיר גם את דור ההמשך: "אמרתי לשחיינים הצעירים שהם צריכים לקחת החלטה לעשות הכל הכי מקצועי ותמיד לפני כל משחה להחליט שהם עוברים אותו הכי מהר שהם יכולים. בסוף יום התחרויות ניגשה אלי שחיינית צעירה ואמרה לי שבזכות הדברים שאמרתי לה, היא שחתה מעולה. זה היה רגע מרגש עבורי, הרגשתי סיפוק גדול, כי הענקתי לה משהו מהניסיון שלי".

צ'מה מודה שלא יפסיק לשחות באופן קבוע כי זה חלק מסדר היום שלו והוא מקווה שיוכל לתרום ולסייע לקידום הענף. הוא הגשים חלום אולימפי ועכשיו יוצא לדרך חדשה עם תקווה להגשים חלום נוסף: להיות שחקן תיאטרון.

"משחק היה בתוכי תמיד. ברור שהשחייה לא איפשרה לי להשקיע בזה. אני מאחל לעצמי שאוכל לרגש אנשים אחרים כשאני על הבמה כמו שעשיתי בבריכה".

גיא ברנע,איתי צ´מה ואלון מנדל (אלעד ירקון)
צ'מה ומנדל משתי צידיו של גיא ברנע. מתרגשים (אלעד ירקון)
 

אחרי 19 שנים של קריירה מוצלחת בשחייה, זינק אתמול שחיין הפרפר, אלון מנדל, למשחה האחרון שלו באליפות ישראל. ביום שאחרי הכרזת הפרישה הוא אומר: "מאז שהייתי ילד אמרתי לעצמי שאני שואף לממש שני חלומות: להיות שיאן ישראל ולייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. מימשתי את שניהם ויש לי סיפוק עצום. היום אני יכול לומר: אני מאחל לכל צעיר וצעירה להגיע למימוש עצמי כל כך גבוה. הפקתי מהספורט כל מה שיכולתי".

אלון מנדל ויעל ארד (הוועד האולימפי) (ONE)
מנדל ליד יעל ארד. יתרום מזמנו לוועדת הספורט (הוועד האולימפי)
 

מנדל למד במכללת מישיגן ולקראת המשחקים האולימפיים בבייג'ינג הוא שחה שעות רבות במשך שנתיים ושהה במחיצתו של מייקל פלפס. האמריקאי היה כבר אז מדליסט זהב אולימפי מאתונה והשניים היו באותה קבוצה. מנדל ימשיך לקום מוקדם בבוקר ולשחות להנאתו. הוא בעל שלושה תארים אקדמיים ורוצה להתקדם בתחומי ההתמחות האקדמית שלו. בנוסף, יתרום מזמנו בוועדת הספורט של הוועד האולימפי בישראל בראשותה של יעל ארד.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */