יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:29

עובד האיגוד הגיש תביעה נגד מוטי אמסלם

פרסום ראשון: העובד, מוטי אקסמיט, תבע את מ"מ היו"ר, מוטי אמסלם, על סך 380 א' ש"ח בגין הלוואה שלא הוחזרה: "פעל בתרמית". אמסלם: "מחלוקת פרטית"

|
מוטי אמסלם. אקסמיט תובע אותו (יניב גונן)
מוטי אמסלם. אקסמיט תובע אותו (יניב גונן)

רעידת אדמה באיגוד הכדורסל: עובד האיגוד, מוטי אקסמיט הגיש לבית המשפט השלום בראשון לציון תביעה על סך 380 אלף שקל נגד מ"מ יו"ר האיגוד מוטי אמסלם, ומועדון ספורט הבקעה, כך נחשף לראשונה ב-ONE.

על החוב של אמסלם כלפי אקסמיט כבר פורסם לראשונה ב-ONE. כעת מדובר על תביעה אזרחית, חסרת תקדים בה עובד של האיגוד תובע בעל תפקיד בכיר ביותר. התביעה אינה כוללת הפרשי הצמדה וריבית כדין. בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין, אפרים ברק ויניב פרימן, מצויין כי אקסמיט הלווה לנתבעים בשנת 2009 סך של 250 אלף שקל.

בתביעה מצוין: "בשנת 2009 פנה מוטי אמסלם לתובע בבקשה שהתובע יעמיד הלוואה כדי לסייע לאמסלם באופן אישי שכן זה היה חייב באופן אישי חובות שונים עקב מצבו הכספי של מועדון ספורט הבקעה. בשל חוב אישי זה של אמסלם לחובות הנתבעת מועדון ספורט הבקעה, הרי שסיוע למועדון הבקעה בדרך של העמדת הלוואה היוותה גם סיוע לאמסלם באופן אישי".

"אמסלם הוסיף וסיפר שנקלע לקשיים כספיים עקב פעולותיו כיו"ר המועדון בגין כספים שהמועדון חייב ושהוא ערב להם באופן אישי ובשל כך הוא עצמו חייב כספים רבים. יצויין שאמסלם וכן גורם הקשור באיגוד הכדורסל, אישרו אז באוזניי התובע אקסמיט שאכן גם גורמים נוספים הקשורים לאיגוד הכדורסל נרתמו לסייע לנתבעים באמצעות העמדת הלוואות", נכתב.

על פי התביעה, בין הצדדים סוכם כי סכום ההלוואה לרבות הריבית יוחזר לאקסמיט במלואו עד ל-31 בדצמבר 2011. 

מוטי אקסמיט. הגיש תביעה נגד אמסלם (יניב גונן)
מוטי אקסמיט. הגיש תביעה נגד אמסלם (יניב גונן)
 

כמו כן בתביעה נחשף כי לבקשת אסמלם הועבר סך של 100 אלף שקל באופן אישי לחשבון של אמסלם, 100 אלף שקל הועברו לפקודת מועדון ספורט הבקעה, ובחודש אפריל 2010 הועברו לבקשת אמסלם עוד 50 אלף שקל ששולמו לצד ג', שהיה כנראה נושה של הנתבעים אשר אמסלם ביקש מאקסמיט להעביר ישירות לאותו צד שלישי את 50 אלף השקלים.

כערובה מסר אמסלם לאקסמיט המחאות הן של המועדון והן שלו אישית, אך ההמחאות לא כובדו כאשר הגיע מועד הפירעון שלהן ואמסלם ביקש מאקסמיט לא להציג את שאר ההמחאות כדי שהחשבון שלו לא יהפוך למוגבל והבטיח לו שהוא ידאג לכסף.

צ´ק (ONE)
אחד הצ'קים שמסר אמסלם לאקסמיט בגין ההלוואה
 

לבסוף מצויין כי לאחר הבטחות רבות ריקות מתוכן שלא קוימו וכמחווה אחרונה של רצון טוב נחתם ב-16 לינואר השנה הסכם המסדיר את ההלוואה במלואה. במסגרת ההסכם נקבע כי סכום החוב כולל הריבית יעמוד על 280 אלף שקל, ונקבע מנגנון לתשלומו המחלק את החזר ההלוואה לשני מועדים אשר הראשון מביניהם חל ב-20 ביוני 2013, כמו כן הוסכם לפי התביעה על פיצוי מוסכם בסך 100 אלף שקל.

אך על פי התביעה בחלוף המועד לפירעון החלק הראשון של ההלוואה ב-20 ביוני 2013 הנתבעים לא מילאו את חובתם על פי ההסכם ולא החזירו את ההלוואה. אקסמיט טוען כלפי אמסלם ומועדון ספורט הבקעה: "פעלו בחוסר תום לב משווע, שלא בדרך מקובלת ותרמית". כמו כן פתח אקסמיט כלפי אמסלם בהליך הוצאה אל הפועל. 

 
 יצויין שאמסלם וכן גורם הקשור באיגוד הכדורסל, אישרו אז באוזניי התובע אקסמיט שאכן גם גורמים נוספים הקשורים לאיגוד הכדורסל נרתמו לסייע לנתבעים באמצעות העמדת הלוואות 
 
 
 

מוטי אמסלם בתגובה: "מדובר במחלוקת פרטית ביני לאקסמיט על גובה ומהות הסכום, אני מקווה שהיא תיפתר לפני הדיון המשפטי ואם לא, ביהמ"ש יקבע את דברו".

בתגובה לשאלה האם ישעה עצמו מאיגוד הכדורסל, אמר אמסלם בפשטות: "לא, אין לי כוונה כזו".

פריג': מעשים חמורים, צריך לפרק את האיגוד ולהרכיב מחדש"
יושב הראש המשותף של שדולת הספורט, חבר הכנסת עיסאווי פריג', הגיב על הידיעה: "מדובר במעשים חמורים ביותר, שלכאורה מעורבים בהם בכירים נוספים באיגוד. התביעה הזו מגיעה אחרי שתי התפטרויות באיגוד ואם כל אלה לא מהווים נורה אדומה אז אני כבר לא יודע מה יעיר את האיגוד. צריך לעשות מעשה. ההתפתחות הנוכחית רק מחזקת אותי בדרכי ואמשיך להלחם בכל דרך כדי לפרק את האיגוד ולבנות אותו מחדש".

צ´ק (ONE)
צ`ק נוסף שמסר אמסלם לאקסמיט. הכסף לא התקבל
 

"אקסמיט מבקש לשמור לעצמו את מחשבותיו"
עו"ד אפרים ברק המייצג את אקסמיט מסר בתגובה כי: "מוטי אקסמיט אכן הגיש תביעה נגד מר אמסלם שעניינה השבת הלוואה. מדובר בעניין פרטי שבין מר אקסמיט למר אמסלם. מר אקסמיט מבקש לשמור לעצמו את מחשבותיו והערכותיו באשר לגורם שהיה מעוניין בפרסום ועל העובדה שמאן דהוא מתעקש לשרבב שוב ושוב, שלא כדין, עניין פרטי זה לפרסומים המתפרסמים לאחרונה על עניינים הנוגעים לאיגוד הכדורסל, והוא מצר על כך".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */