יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:12

גדולים בקנדה: נצחונות לוויינטרוב, גלושקו ואנדיוני

מונטריאול: וינטרוב רשם את הניצחון הגדול בקריירה, 4:6, 6:3 ו-4:6 על ראמוס (73). טורונטו: גלושקו גברה על המדורגת 95. ונקובר: רם וארליך בגמר

|
וינטרוב חוגג (יניב גונן)
וינטרוב חוגג (יניב גונן)

אמיר וינטרוב השיג הערב (שבת) את הניצחון הגדול בקריירה שלו (מחוץ לגביע דייויס), כשהפתיע את המדורג 73 בעולם, אלברט ראמוס הספרדי, בסיבוב המוקדמות הראשון לטורניר המסטרס במונטריאול עם 4:6, 6:3 ו-4:6.

וינטרוב כבר היה בפיגור 4:1 במערכה השלישית והיה בדרך להפסד, אבל אז השיג שבירה, שינה את המומנטום והשיג 5 משחקונים רצופים בדרך לסיבוב המוקדמות השני לטורניר היוקרתי, שם מחכה לו הענק הקרואטי איבו קרלוביץ'.

הטניסאי הישראלי, שמדורג 209 בעולם, נכנס מצוין למשחק ועלה עם שבירה ל-0:3 בפתיחה. ראמוס התאושש וחזר ל-3:3, אך וינטרוב עצר את השטף, שמר על ההגשות שלו, וביתרון 4:5 הצליח לשבור ולזכות במערכה הראשונה. 

עם המומנטום, וינטרוב שמר ושבר ל-0:2 במערכה השנייה, אבל הספרדי המנוסה שבר פעמיים בחזרה וברח ל-2:4 בדרך ל- 3:6 במערכה השנייה ושוויון במערכות. הספרדי המשיך עם המומנטום ועלה עם שבירה ל-0:3 במערכה השלישית.

וינטרוב שמר על ההגשה, אך ראמוס שבר ל-1:4. הישראלי לא ויתר ואחרי ששמר במשחקון הבא, הבטחון חזר אליו והוא שבר ושמר ל-4:4. אחרי משחקון צמוד וינטרוב הצליח בנקודת השבירה השלישית להגיע ל-4:5 ועם התנופה שמר על ההגשות בדרך לנצחון הגדול שלו בסבב ה-ATP.

גם יוליה גלושקו הצטרפה לערב המצוין של הטניס הישראלי. הטניסאית ניצחה בסיבוב המוקדמות הראשון לטורניר הנשים הגדול של טורונטו את המדורגת 95 בעולם, קריסטינה מקהיל האמריקנית בתוצאה 3:6, 7:5 ו-5:7.

גלושקו חותמת למעריצים
גלושקו חותמת למעריצים
 

כעת, לישראלית המדורגת 123 בעולם יש הזדמנות נהדרת להיכנס לטורניר, כשבסיבוב המוקדמות השני תחכה לה גבריאלה דברוסקי הקנדית המדורגת 214 בעולם, אותה הביסה גלושקו בגמר טורניר ווטרלו לפני כחודש.

לאחר שנשברה במשחקון הפתיחה, שברה גלושקו פעמיים בחזרה ועלתה ל-1:4. האמריקאית שברה בחזרה גם היא וצימקה ל-3:4, אבל גלושקו שברה שוב והגישה ל-3:6 ו-0:1 במערכות. במערכה השנייה הצילה מקהיל שלוש נקודות שבירה במשחקון הפתיחה ומאז שמרו השתיים על ההגשות עד שמקהיל שברה על האפס ביתרון 5:6 ולקחה את המערכה השנייה. גלושקו היתה זו ששברה ראשונה במערכה השלישית בדרך ל-1:2.

הישראלת גיבתה את השבירה עם משחקון על האפס, אבל מקהיל המנוסה זכתה בשלושה משחקונים רצופים ועלתה ל-3:4. גלושקו השוותה, אבל מקהיל שמרה ועלתה לנקודת משחק אותה הצילה גלושקו כשהשוותה ל-5:5. במשחקון הבא הישראלית שברה ובמשחקון ה-12 הוליכה 0:30, אך ספגה שלוש נקודות רצופות ונחשפה לנקודת שבירה. גם את נקודת השבירה גלושקו הצילה ומשם לקחה את אחד המשחקים החשובים בקריירה שלה בדרך לניצחון מדהים אחרי שעתיים ו-34 דקות.

היום המצויין של הטניסאים הישראלים בקנדה נחתם עם ניצחנם של אנדי ורם יוני ארליך, שעלו לגמר צ'לנג'ר ונקובר. הישראלים, שקיבלו כרטיס חופשי לטורניר, ניצח 3:6, 6:3 ו-6:10 את ברדלי קלהן מארה"ב ומישל ונוס מאוסטרליה בחצי הגמר. בגמר ישחקו אנדיוני מול ג'יימס סרטני מארה"ב ואדיל שמנסדיל מקנדה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */