יום ראשון, 06.10.2024 שעה 18:47

יום מוצלח: פאר, גלושקו וסלע העפילו לחצאי גמר

פאר גברה 0:6 ו-4:6 על מז'ריק ותשחק בחצי גמר טורניר WTA לראשונה מזה שנה ו-7 חודשים, מול לינט (226). סלע בחצי הגמר בקזחסטן, גלושקו בלקסינגטון

|
פאר. חוזרת למעמד חצי הגמר (GettyImages)
פאר. חוזרת למעמד חצי הגמר (GettyImages)

אחרי שנה ושבעה חודשים שחר פאר, המדורגת 149 בעולם חוזרת למעמד חצי גמר בטורניר WTA. הישראלית מספר 2 גברה הבוקר ברבע גמר טורניר באקו באזרבייג'אן על המדורגת 126 בעולם, טאז'ה מז'ריק הסלובנית 0:6 ו-4:6. 

בניגוד לשני המשחקים הקודמים שלה בטורניר בהם החלה חלש מאוד ואיבדה מערכה הפעם פתחה פאר את המשחק עם ריכוז מלא בעוד יריבתה ברבע גמר WTA ראשון שלה הרבתה לשגות.

פאר שברה כבר בפתיחה ל-0:2 ושוב ל-0:4. הסלובנית נאבקה כדי להשיג משחקון ראשון אבל גם כשהוליכה 0:40 פאר שברה וסגרה 0:6. במערכה השנייה עלתה סוף סוף הסלובנית על הלוח כששברה את פאר אבל הישראלית הגיבה מייד בשבירה חוזרת וחיזקה עם ריצה חזקה ל-1:4.

כאן במקום להעלם הסלובנית שמרה קיבלה בטחון ואחרי משחקון ארוך שברה שוב ל3:4 בדרך לשוויון 4:4. אבל כאן הצליחה פאר לעצור את השטף שמרה על הסרב ושברה במשחקון הבא כדי לסגור 4:6 ולעלות לחצי הגמר. פאר תשחק בחצי הגמר כפייבוריטית ברורה, מול מגדה לינט מפולין בת ה-21, המדורגת 226 בעולם.

דודי סלע. גם הוא בחצי הגמר (GettyImages)
דודי סלע. גם הוא בחצי הגמר (GettyImages)
 

אחרי שחר פאר המשיך גם דודי סלע את השבוע המצוין של הטניסאים הישראלים כשעלה בקלות לחצי גמר צ'לנג'ר אסטנה בקזחסטן. הישראלי המדורג 97 בעולם הביס את האוקראיני איבן סרגייב, המדורג 195 בעולם 1:6 ו-1:6 בדרך לחצי גמר הצ'לנג'ר בו הוא מדורג 1 והשחקן היחיד בטופ 100 בכל ההגרלה. סלע ישחק בחצי הגמר מול קונסטנין קרבצ'וק מרוסיה, המדורג 171 בעולם.

בסופו של היום הצטרפה גם יוליה גלושקו אל היום הישראלי המוצלח מאוד, כשניצחה ברבע גמר טורניר ה-ITF בלקסינגטון, קנטאקי, את שותפתה לזוגות בטורניר, צ'נל סימונדס מדרום אפריקה (166), 2:6 ו-5:7.

יוליה גלושקו. סגרה יום ישראלי מוצלח (שי אלון)
יוליה גלושקו. סגרה יום ישראלי מוצלח (שי אלון)
 

גלושקו שלטה במשחק בקלות מול יריבתה, שחבטה בעוצמות מאוד נמוכות ואחרי מערכה ראשונה קלילה ברחה ל-1:4 במערכה השנייה. כאן התחילה יוליה לשגות, הפכה מתוסכלת, וסימונדס חזרה למשחק, שברה פעמיים והוליכה 4:5. אבל גלושקו התעשתה, זכתה בשלושת המשחקונים הבאים ועלתה לחצי הגמר, שם תשחק מול שלבי רוג'רס בת ה-20 מארה"ב, המדורגת 143 בעולם.

גלושקו, שזכתה בטורניר לקסינגטון בשנה שעברה. מדורגת כיום 110 בעולם ועלולה לאבד את מקומה כטניסאית הישראלית הבכירה אם שחר פאר תזכה בטורניר באקו. גלושקו אמרה ל-ONE בסיום: "היום שיחקתי טוב, הייתי מרוכזת כל המשחק, אני מאוד מרוצה כי זה בהחלט שינוי אדיר מאתמול. אני מקווה להמשיך לשחק ברמה של היום גם בחצי הגמר".

במקביל עלתה גלושקו לגמר הזוגות בלקסינגטון. גלושקו וסימונדס  גברו על טראן מבולביה ו-וונג מארה"ב 2:6, 7:6 ו-6:10. השתיים יפגשו צמד תאילנדי בגמר.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */