יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:49

אנדיוני גברו על מלו ודודיג ועלו לחצי גמר אטלנטה

הצמד הישראלי גבר על המדורגים במקום ה-1 בטורניר 5:7, 6:4 ו-8:10. פאר ניצחה ועלתה לרבע הגמר בבאקו, גלושקו העפילה בקושי לרבע ה-ITF בלקסינגטון

|
אנדיוני. חוזרים לעצמם ובגדול (אמיר לוי)
אנדיוני. חוזרים לעצמם ובגדול (אמיר לוי)

אנדי רם ויוני ארליך חוזרים לעצמם ובגדול. אחרי תקופה לא קלה הצליחו השניים לנצח את אחד הזוגות הטובים בעולם כיום, מרצ'לו מלו מברזיל ואיבו דודיג הקרואטי, הפיינליסטים של ווימבלדון, 5:7, 6:4 ו-8:10 ברבע גמר טורניר אטלנטה.

המשחק היה צמוד מאוד, מלו ודודיג שברו ל-1:2 בתחילת המערכה השנייה, רם וארליך החזירו שבירה ל-3:3 והצליחו לשבור שוב במשחקון ה-12 בדרך לניצחון במערכה הראשונה.

במערכה השנייה אנדיוני נשברו ל-4:3, אך שברו מיד בחזרה. הישראלים נשברו שוב ל-5:4 והפעם מלו ודודיג, שדורגו ראשונים בטורניר, שמרו על ההגשות ולקחו את המשחק לסופר טי ברייק, בו התעלו "אנדיוני" ברחו ל-3:7 בדרך ל-8:10 בסיום ומקום בחצי הגמר.

רם וארליך, שמדורגים כיום 170 ו-71 בהתאמה בדירוג הזוגות העולמי, נכנסו לטורניר רק בזכות דירוג מוגן של רם לפני פציעתו במפגש הדיויס מול יפן לפני עשרה חודשים.

אנדיוני (רויטרס)
אנדיוני. עבודה טובה (רויטרס)
 

ניצחון נאה לפאר
שחר פאר הצליחה לחזור מפיגור מערכה ושבירה כשעלתה לרבע גמר טורניר ה-WTA בבאקו עם 6:2, 5:7 ו-3:6 על צ'נל שיפרס מדרום אפריקה המדורגת 69 בעולם ושלישית בטורניר. כמו בסיבוב הקודם פאר פתחה רע מאוד את המשחק ופיגרה 5:0 די מהר. שיפרס לא הצליחה להגיש למערכה ופאר לקחה שני משחקונים אבל לא יותר והדרום אפריקאית סגרה 2:6 קל.

שיפרס המשיכה לנצל טעויות של פאר ועלתה ל-0:2 ו-1:3 במערכה השנייה אבל פאר עצרה את השטף וזכתה בארבעה משחקונים רצופים בדרך ל-3:5. שיפרס שברה והשוותה ל-5:5 אבל פאר שמרה ואחרי משחקון צמוד שברה את שיפרס העייפה וזכתה עם 5:7 במערכה השנייה.

הדרום אפריקאית הייתה זו שהשיגה שבירה ראשונה ל-1:2 במערכה השנייה אבל פאר אחרי משחקון דרמטי שברה ל-2:2. במצב של 3:3 פאר שמרה והשיגה שבירה קריטית ל-3:5, אחרי שעתיים וחצי הגישה למשחק ועלתה לרבע הגמר השלישי שלה העונה אחרי ניצחון איכותי על יריבה מהטופ 100, דבר נדיר אצל פאר בשנתיים האחרונות.

שחר פאר (GettyImages)
שחר פאר. עושה את העבודה בבאקו (GettyImages)
 

עבור שחר זהו רבע גמר שלישי העונה והפעם יש לה הזדמנות נהדרת ללכת עד הסוף. ברבע הגמר תחכה לה הסלובנית בת ה-22 טאז'ה מז'ריק המדורגת 126 בעולם. 

יוליה גלושקו ברבע גמר ה-ITF בלקסינגטון
יוליה גלושקו שרדה מרתון ארוך ודרמטי מול המדורגת 273 בעולם, שאוקו אויאמה היפנית ועלתה לרבע גמר טורניר ה-ITF בלקסינגטון בו זכתה בשנה שעברה. גלושקו נוצחה במערכה הראשונה 6:3 אבל חזרה בשנייה מפיגור 4:3, לניצחון 4:6.

במערכה השלישית היפנית הוליכה 3:5 עם נקודת משחק, אבל גלושקו שרדה גם את זה וחזרה ל-5:5. הישראלית שברה ל-5:6, אך כאן הגיע תורה לא להצליח לסגור את המשחק. היפנית שברה ל-6:6 והמערכה הגיעה לשובר שוויון שהפך גם הוא לדרמה, עם החמצות של נקודות משחק לשתי השחקניות, עד שגלושקו סגרה 10:12 ונמנעה מהפסד מביך מאוד.

יוליה גלושקו (יניב גונן)
יוליה גלושקו. עוד רבע גמר לטניסאית המוכשרת (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */