יום שני, 08.07.2024 שעה 09:10

יעקב טומרקין: מצפה לשחזר את ההישג מלונדון

איגוד השחייה ערך מסע"ת לפני היציאה לאל' העולם והשחיין לא מפחד מהציפיות. יו"ר האיגוד מנסה להרגיע: "להגיד לשחיין תעשה גמר, זה לא נכון"

|
טומרקין. מצפה לשחזר את ההישג מלונדון
טומרקין. מצפה לשחזר את ההישג מלונדון

איגוד השחייה הישראלי ערך היום (שלישי) את מסיבת העיתונאים הרשמית לפני יציאת הנבחרת לאליפות העולם שתתקיים בברצלונה. השחיינים ימריאו בסגל של שמונה ספורטאים ביום חמישי לקראת שבועיים בהם יתחרה כל אחד במקצה שלו.  

יו"ר איגוד השחייה, נועם צבי סיפר על המשימות שיש לו לקראת האליפות: "אני כבר עברתי את ההתרגשות כי הייתי שם וחזרתי כדי לחנוך את הבריכה. הלילה אני כבר חוזר לשם כדי לנסות להביא אירועים גדולים לארץ. אני חושש לדבר על גמרים כי בזירה עולמית קשה להגיע לגמר. הרמה העולמית מאוד מתקדמת והדרישות עולות כל הזמן. להגיד לשחיין תעשה גמר כי כבר עשינו, זה לא נכון. אני אהיה במתח ואתפלל שהם יעלו לגמר. משנת 2016 נצטרך להתחיל לכוון למדליות".

לאוניד קאופמן, האחראי על שמונת השחיינים אמר במסיבת העיתונאים: "כל שחיין עשה את ההכנה שלו וזה אינדבידואלי. כל אחד משמונת השחיינים עשה את ההכנה האישית שלו ורק ממאי הם נכנסו למסגרת של הנבחרת. זוהי שנה פוסט-אולימפית ואנחנו עשינו ניסיונות שונים. לדוגמא, עמית עיברי לקח חופשה שלושה חודשים וזה דבר לגיטימי ומקובל לאחר המשחקים האולימפים. כל אחד צריך להביא לביטוי את העבודה שלו שנה שלמה. השחיינים ברובם מנוסים מאוד חוץ מתומר זמיר, שלו זאת הפעם הראשונה. כל שחיין צריך לשאוף לשיא אישי".

ליאוניד קאופמן (יניב גונן)
ליאוניד קאופמן. כל שחיין צריך לשאוף לשיא אישי (יניב גונן)
 

יעקב טומרקין אליו יהיו נשואות העיניים לא מפחד מהציפיות: "הולכת להיות תחרות ברמה גבוהה. בפן האישי אני מצפה לשחזר את ההישג מלונדון בהתחשב בזה שגם המתחרים יהיו אותם מתחרים ואני מקווה שאצליח לשחזר את הגמר כמו ב2012"

השחיין, נמרוד שפירא בר-אור: "אני התאמנתי בשנה האחרונה באמריקה וחזרתי במאי לנבחרת וללאוניד. נראה איך זה יסתדר באליפות, אבל כרגע אני מרוצה מהדרך. אני בכושר טוב, השיטה האמריקאית והישראלית זה שתי עולמות שונים. עם זאת, אפשר לשלב ולחבר וזו השנה שמוצאים את הדברים הטובים בכל שיטה ועוד שנה שנתיים, כשאצטרך לעשות קריטריון אדע בדיוק מה לעשות ומה לא לעשות. התחושה עם הבריכה החדשה יותר טובה מהגיגית הקודמת. עם זאת אווירה של 12 אלף צופים זה דבר שאי אפשר לחוות פה. אלו מעמדים עם הרבה לחץ כשאתה גם מרגיש את ההערכה של הקהל."

נמרוד שפירא בר אור (יניב גונן)
נמרוד שפירא בר אור. מרוצה מהבריכה החדשה (יניב גונן)
 

אימרי גניאל מהשחיינים הצעירים במשלחת סיפר על תחושותיו לקראת החוויה הקרובה: "זה יהיה מלחיץ לחוות אולם של 12 אלף צופים. רק עכשיו שהם אמרו את זה קלטתי. הייתי שנה שעברה באולימפיאדה אבל קפצתי רק פעם אחת. הפעם אני אקפוץ שלוש פעמים, פעמיים אישי ואחד שליחים. יש לנו סיכוי מצוין להתברג גבוהה בשליחים כי יש לנו רביעיה טובה עם יעקב ונמרוד. זה סימן טוב ל-2016 שם נצטרך להעמיד קבוצת שליחים טובה. במשחים האישים אני רוצה לשפר שיאים, דבר שיקח אותי לדעתי לחצי הגמר".

גניאל נמצא בחברת שחיינים מנוסים מאוד והוא לא מתבייש לבקש עצות והכוונה: "כל דבר שאני צריך, אפשר לשאול את הוותיקים אצלנו וכל שאלה הם שמחים לעזור וזה מה שמיוחד בנבחרת שלנו. היא אמנם קטנה אבל כולנו גוש אחד ביחד"

משלחת השחייה (יניב גונן)
אמרי גניאל, נמרוד שפירא בר-אור וליאוניד קאופמן בחיבוק קבוצתי (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */