יום שני, 08.07.2024 שעה 09:42

יו"ר איגוד השייט: לקחנו הלוואה בשביל לשרוד

איגוד השייט סירב לשבות ולווה 300 אלף ש"ח מהוועד האולימפי. אמיר: "שרה רצינית הייתה פותרת את זה". משרד הספורט: "העיתוי של איגוד השייט תמוה"

|
מועדון השייט שדות ים. לא ישבתו (ONE)
מועדון השייט שדות ים. לא ישבתו (ONE)

המהלך של איגוד הג'ודו להשבתת פעילות נבחרות ישראל ממשיך לעורר הדים בקרב ראשי הענפים האולימפיים. יו"ר איגוד השייט, גילי אמיר, יצא בהתבטאות משלו: "אם הייתה לנו שרה רצינית ואם בממשלה היו יודעים את המצב, אני מניח שהיו פותרים את הבעיות".

לאור המצב בו נמצאים האיגודים השונים, שכזכור התריעו ב-ONE לפני כחודש על הפסקת פעילותם, ובעוד בג'ודו טוענים לחוסר תמיכה מצד הוועד האולימפי, בשייט מפנים אצבע מאשימה לממשלה.

"המצב קשה. נוצר בור רציני. אני מודע לכך שאין עדיין תקציב מדינה ובמשרד הספורט עשו מה שאפשר, אבל לא ייתכן שאחרי שבעה חודשים קיבלנו רק 40 אחוז מהתקציב. גם אני לא מאושר שהוועד האולימפי פועל רק לקראת האולימפיאדה ולדעתי הוא צריך לתמוך לאורך כל הזמן, אבל אנחנו רוצים פתרון ארוך טווח ובעניין הזה אני חושב שפונטי צודק", טען אמיר.

גילי אמיר. לקח הלוואה כדי לשרוד  (שי לוי)
גילי אמיר. לקח הלוואה כדי לשרוד (שי לוי)
 

ל-ONE נודע כי יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, פנה לאחרונה לאמיר על מנת להכריז על שביתה משותפת של שני האיגודים, אולם נענה בסירוב. במקום זאת, באיגוד השייט פנו לוועד האולימפי בבקשה לקבלת הלוואת גישור שאושרה לאחרונה על סך 300 אלף ש"ח.

"אנחנו מדברים כל הזמן", התייחס לכך יו"ר איגוד השייט. "יש דברים שאנחנו מסכימים עליהם יותר ויש שפחות, זה לא אומר שאנחנו תמיד מסכימים על הדרך. המצב הוא קשה ואני פתרתי את הבעיה בהלוואה כי חשוב לי לסיים את הפעילות של איגוד השייט ולשרוד. אני לא חי עם זה בשלום אבל זה מה שיש, איגוד השייט לא יעשה שביתות ולא יעצור את הפעילות הבינלאומית שלו".

שייט על רקע ארובות חדרה (יניב גונן)
שייט בחדרה. עושים הכל למען הספורטאים שהשקיעו (יניב גונן)
 

עוד הוסיף אמיר: "אנחנו במצב שהוא לא הגיוני ולא טוב, אבל נתמודד. לאנשים שעבדו קשה מאוד במשך עונה שלמה, וכל אחד מהם גם הכניס יד לכיס ושילם הרבה כסף, אני לא אגיד עכשיו 'לכו הביתה' כשהגיעו למאני טיים. זה לא רציני. יש לי אחריות לסיום הפעילות שלנו והאחריות של פונטי, כמו גם שלי, היא לדאוג שהעגלה הזאת לא תיעצר".

משרד הספורט הגיב להאשמות: "טענה זו הינה מקוממת לאור העובדה, הידועה היטב לאיגוד השייט, כי תקציב המדינה טרם אושר. עד כה, כלל איגודי הספורט נתמכו מתחילת השנה וללא כל עיכוב ב–40% מסך כספי התמיכה השנתית והיתרה, לרבות לאיגוד השייט, תועבר לאחר אישורו של תקציב המדינה בשבוע הבא".


"במקביל, פועל משרד הספורט ללא לאות להגדלת התקציבים המיועדים לספורט בישראל, ובכלל זה לקידום ענפי הספורט האולימיפיים לרבות ענף השייט. בתוך כך, מעביר המשרד השנה יותר מ–20 מיליון שקלים לאיגודי הספורט לטובת הסיוע בהכנות האולימפיות. איגוד השייט, בנוסף לתמיכה השוטפת, קיבל השנה סכום בהיקף של 465 אלף שקלים לטובת ההכנות האולימפיות בהתאם לתכנית שגובשה לאיגוד ולבקשתו בתחילת השנה".

לימור לבנת (חגי ניזרי)
לבנת. "איגודי הספורט קיבלו כבר 40 אחוז מהתקציב השנתי" (חגי ניזרי)
 

"תמוה עוד יותר העיתוי של הטענות מצד איגוד השייט, שהרי לא זאת בלבד שתקציב המדינה יאושר בשבוע הבא, הרי שהאיגוד יודע שהוועדה הציבורית בראשותו של לובצקי לקביעת אמות מידה לחלוקת כספי המועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו) עומדת להגיש את המלצותיה בקרוב, ובמסגרתן יתועדפו הענפים האולימפיים ואיגוד השייט ביניהם, כך שהם יקבלו תוספת תקציבית משמעותית מהטוטו. יישום מסקנות הועדה והמלצותיה מתוכננים להתבצע כבר בשנת 2014".


"יודגש כי, משרד הספורט, יעמיד לראשונה תקציב בסך של 5 מיליון שקלים להעסקת מאמנים לאומיים ובהם גם מאמני השייט של ישראל. כל אלה ועוד מלמדים על שינוי דרמטי במשאבים שמעמיד משרד הספורט לאיגודי הספורט מתוך כוונה לסייע ולהעמיד להם את כל האמצעים הדרושים על מנת שיממשו את היעדים שהציבו לעצמם".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */