יום שני, 08.07.2024 שעה 09:33

שיבק: פניני? גם רוצח משתחרר אחרי 25 שנים

מאמן הנבחרת במסע"ת לקראת אליפות אירופה: "הרבה אנשים הרימו גבה שזימנתי אותו". לגבי עמדת הרכז: "גל ויוגב יכולים לשחק ביחד". צפו במסע"ת

|
שיבק:
שיבק: "לא יכול לאחל לגודס בהצלחה" (יניב גונן)

נבחרת ישראל החלה רשמית את ההכנות לאליפות אירופה שתחל ב-4 בספטמבר בסלובניה וערכה מסיבת עיתונאים ראשונה לקראתה. המסע"ת הועברה בשידור ישיר בערוץ ONE וכאן באתר.

כזכור, הנבחרת תשחק בבית א' של אליפות אירופה ותפגוש בערב ראש השנה את נבחרת בריטניה ועוזר מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס. בהמשך תשחק נגד אוקראינה, צרפת, בלגיה וגרמניה כשהמטרה היא לסיים בין שלוש הראשונות בבית ולעלות לשלב הבא.

הנבחרת תצא לשני טורנירי הכנה, הראשון באיטליה שם תשחק מול פולין, גאורגיה ואיטליה והשני בבלגיה שם תפגוש את פולין, איטליה ובלגיה. בהמשך יתקיימו שני משחקים בארץ נגד נבחרת גאורגיה, הראשון ב-26 באוגוסט באילת והשני ב-28 באוגוסט ברוממה.

הסגל המלא: יותם הלפרין, גל מקל, יוגב אוחיון, יובל נעימי, רביב לימונד, אפיק נסים, ניצן חנוכי, עמרי כספי, גיא פניני, ליאור אליהו, אלישי כדיר, אלכס טיוס, עידו קוז'יקרו, יניב גרין, אלכס צ'וברביץ', בן רייס.

שיבק: "שקלתי האם לזמן את פניני"

מאמן הנבחרת, אריק שיבק התייחס להכנות של הנבחרת: "דיברתי עם השחקנים ואמרתי להם שמה שמייחד אותנו זה שאנחנו מתרגשים מחדש בכל קמפיין. כל אחד בא ממקומו וכולם מתרגשים. אנחנו הולכים לאליפות אירופה שיש בה ארבעה בתים עם שש קבוצות. שלוש קבוצות עולות מכל בית. אם נעלה לטופ-12 נשים לעצמנו מטרה חדשה"

שיבק דיבר גם על המטרות של הנבחרת: "זה לא מקצועי לשים הרבה מטרות קדימה, צריך לשים מטרות מדורגות. שמות המדינות ושחקנים שמשחקים זה לא רציני מה שקובע זה מה שמתרחש על המגרש. יכולים לנצח את סרביה ולהפסיד לאסטוניה. חוסן מנטלי והכנת מנטלית טובה הם גורמים חשובים, צריכים להגיע לכל משחק באותה מוכנות ובאותו רצון לנצח. באליפות אירופה הכל יכול לקרות ונעשה הכל כדי לסיים בשלוש המקומות הראשונים. אנחנו מתייחסים למי שבא ולא למי שלא בא. לסרביה יש מספיק שחקנים טובים ומי שיגיע הוא מספיק מוכשר".

שיבק, כספי, הלפרין (יניב גונן)
שיבק עם הלפרין וכספי: "צריכים להגיע לכל משחק באותה מוכנות" (יניב גונן)
 

לגבי תכנית המשחקים אמר המאמן: "עשינו הכל כדי שהמשחק הראשון שיתקיים בערב ראש השנה ישוחק מוקדם. מודה לחבר'ה בפיב"א שהסכימו לתת לנו לשחק מוקדם ונענו לבקשה. יש לנו חופש ביום כיפור ואפשרו לנו לשחק מוקדם בערב יום כיפור".

על הצוות המקצועי שעומד לרשותו: "הצוות המקצועי והרפואי נשאר בדיוק אותו הדבר. מאחלים לעוזר המאמן, לאריק אלפסי הצלחה עם נבחרת הנוער".

שיבק דיבר על הסגל: "השחקנים שנמצאים בנבחרת הם הכי טובים שקיימים אולי נוסיף עוד שחקן או שניים מהעתודה. יש מערכת שיקולים כוללת ואני אשקול את הנושא עם מאמן נבחרת העתודה ונקבל ביחד החלטה. אנחנו יודעים שיש לנו שחקנים מצוינים. למרות שמנסים לצייר את הענף ככושל, יש לנו הרבה כשרונות צעירים. הנבחרת מורכבת משחקנים טובים, אנחנו קבוצה כדורסל טובה. גם שנבחרת ספרד זכתה באליפות לקח לה זמן להיכנס לכושר וחייבים לקחת ברצינות כל יריבה. אני שמח שיש לי הרבה רכזים טובים בסגל ואין לי צל שספק שנכון להיום גל נמצא בכושר הטוב ביותר. לא רואה בעיה שגל ויוגב ישחקו ביחד".

אריק שיבק ועומרי כספי (יניב גונן)
שיבק עם כספי: "השחקנים בנבחרת הם הטובים ביותר" (יניב גונן)
 

לגבי תכנית האימונים של הנבחרת אמר המאמן: "אנחנו נתחיל להתאמן היום, חלק מהשחקנים כבר התחילו להתאמן. יש שחקנים שסיימו את הליגה מוקדם יותר והיו צריכים ליישר קו. המטרה שכולם יגיעו בכושר זהה לפתיחת האימונים. נצא לשני טורנירים שבכל טורניר נשחק שלושה משחקי אימון. כאשר נחזור משני הטורנירים נשחק שני משחקי אימון נוספים בארץ. המשחק הראשון יתקיים באילת, שיהיה המשחק הבינלאומי הראשון שנערך בעיר. המשחק השני ישוחק בחיפה, רוב האימונים יערכו בנוקיה ושאר האימונים יערכו בהרצליה באולם היובל".  

רענן כץ תרם כסף רב לנבחרת וזכה להתייחסות מצד שיבק: "אני לא הכרתי את רענן כץ אבל האיש באמת ציוני ורוצה לתרום לנבחרות ישראל ולכדורסל הישראלי מהאדקמיה, דרך הנבחרות הצעירות ועד לנבחרת הלאומית. עברתי כמה אנשים עשירים בחיי ובכזה בן אדם לעולם לא נתקלתי. אם נעלה שלב הוא גם יגיע לסלובניה". 

שיבק דיבר על סדר המשחקים: "שזכינו במדליית כסף ב-2004, היה לנו משחק נגד רוסיה ואחרי שיחקנו נגד נבחרת ספרד. אני לא מכיר מושג של הגרלה רעה והגרלה טובה. שמנצחים ההגרלה טובה. אין ספק שמול גרמניה של נוביצקי או צרפת של פרקר הסיכוי שלנו לא היה גדול. אנחנו מתמודדים עם נבחרות שעל הנייר הסיכויים שלנו לנצח טובים".

אריק שיבק (יניב גונן)
שיבק: "רענן כץ רוצה לתרום לכדורסל הישראלי" (יניב גונן)
 

גיא גודס, עוזר מאמן נבחרת בריטניה, יפגוש את הנבחרת בשלב הבתים: "אני לא יכול לאחל לגיא בהצלחה. שמשחקים נגד נבחרת שעוזר המאמן שלה הוא גודס זה לא עובד לטובתינו. אבל אני מבטיח לך שגם אנחנו נדע עליהם הכל".

מאמן הנבחרת גם דיבר על העובדה שיש שחקנים שמגיעים לאחר עונה לא טובה: "שמגיעים לנבחרת זה לא משנה מה היה בעונה האחרונה ואם יש לך חוזה לעונה הבאה או לא. שאתה זוכה במדליה גם השונאים שלך לא יכולים לקחת לך את המדליה מהצוואר. לחזור לקבוצה אחרי אליפות טובה זאת ההרגשה הכי טובה. שחקנים שעברו עונה לא טובה יכולים לחזור לעניינים דרך הנבחרת".

שיבק גם דיבר על זימונו של גיא פניני: "התלבטתי מאוד, דיברתי עם לא מעט אנשים. בסופו של דבר הייתי צריך לקבל החלטה בעצמי. דיברתי עם גיא והוא הביע חרטה על מה שהוא אמר. הוא מבין את חומרת המעשה והוא נענש. הוספתי את הביקור ביד ושם בשבילו. גיא עובר סדנאות אחרי מה שקרה כדי להסביר לילדים את החומרה של המעשה שלו. אחרי שלקחתי בחשבון את כל מה שהוא עשה ולאחר התייעצות עם חבריו בנבחרת קיבלתי החלטה לזמן אותו. גם מישהו שרוצח, מקבל את עונשו ומביע חרטה, משתחרר אחרי 25 שנה לחופשי. אני יודע שיש אנשים שמרימים גבה על הזימון שלו". 

גיא פניני (שי לוי)
פניני. "הביע חרטה על המעשה" (שי לוי)
 

שחקן הנבחרת, יותם הלפרין שעבורו זאת אליפות חמישית אמר: "המטרה היא להצליח באליפות אירופה. לגבי הניתוחון, זאת פציעה שגררתי מהקיץ שעבר ולא הצלחתי להיפטר ממנה. הניתוח היה פשוט מאוד. אני כבר רץ כרגיל ועוד שבוע וחצי אני איישר קו עם כולם. האליפות החמישית לא פחות מרגשת מהאליפות הראשונה ב-2003 בה הגענו למקום השביעי. המטרה להגיע למעמדים האלה".

הלפרין התייחס לבית של הנבחרת: "אנחנו לא נמצאים בבית קל, יש הרבה קבוצות ברמה גבוהה אבל זה כן בית שאנחנו יכולים לעלות ממנו. הרבה שחקנים נתנו עונה מצויינת. מקל יצטרף אלינו עוד כשבוע. הציפיות הן גבוהות אבל העבודה הקשה מתחילה מהיום".

יותם הלפרין (יניב גונן)
הלפרין: "זה בית שאפשר לעלות ממנו" (יניב גונן)
 

שחקן הנבחרת, עומרי כספי דיבר על ההכנות: "ההשתתפות בליגת הקיץ תרמה למקל. התחלנו להתאמן באופן אינדיבדואלי. אנחנו מאוד מתרגשים, יש לנו הזדמנות טובה לנצח את המשחקים והלוואי ונצליח לעבור שלב. הציפיות הן אותן ציפיות לא משנה נגד מי משחקים. כולם ספורטאים ברמה הכי גבוהה ורוצים להגיע הכי רחוק שאפשר. לא מפחדים משום אתגר. המטרה הראשונית היא לעבור שלב".

עומרי כספי (יניב גונן)
כספי: "המטרה הראשונית היא לעבור שלב" (יניב גונן)
 

שחקן הנבחרת, אלישי כדיר יודע מה הנבחרת צריכה לעשות כדי לנצח: "יש פה הרבה שחקנים שנמצאים הרבה שנים בנבחרת. ברגע שאנחנו באים מלוכדים יש לנו סיכוי לנצח כל קבוצה. שאנחנו לא מוכנים זה בא לרעתינו. צריך לשחק אחד בשביל השני ואז יהיו לנו סיכויים טובים מאוד".  

אלישי כדיר (יניב גונן)
כדיר: "צריך לשחק אחד בשביל השני" (יניב גונן)
 

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */