יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:02
נ.ב.א 24-25
 מזרח 
00-00אורלנדו
00-00אטלנטה
00-00אינדיאנה
00-00בוסטון
00-00ברוקלין
00-00דטרויט
00-00וושינגטון
00-00טורונטו
00-00מיאמי
00-00מילווקי
00-00ניו יורק
00-00פילדלפיה
00-00שארלוט
00-00קליבלנד
00-00שיקגו
 מערב 
00-00אוקלהומה
00-00גולדן סטייט
00-00דאלאס
00-00דנבר
00-00יוטה
00-00יוסטון
00-00לייקרס
00-00מינסוטה
00-00ממפיס
00-00ניו אורלינס
00-00סן אנטוניו
00-00סקרמנטו
00-00פורטלנד
00-00פיניקס
00-00קליפרס
לוח משחקים
  • בוסטון
  • רביעי, 23/10, 02:30
  • ניו יורק
  • לייקרס
  • רביעי, 23/10, 05:00
  • מינסוטה

מקל מסכם את ליגת הקיץ: אני תחת זכוכית מגדלת

גארד דאלאס סיים עם ממוצעים מרשימים של 9.7 נק' ו-5 אסיסטים למשחק: "אתה חייב להרשים כל הזמן, נותנים לי תחושה שאני יכול להשתלב ב-NBA"

|
גל מקל.
גל מקל. "ידעתי שאחרי האליפות אני חייב לרדת לקרקע"

"אחרי חודש מטורף שעברתי אני סוף סוף יכול להישען אחורה, להירגע ובאמת להיות מאושר", אמר רכזה של הדאלאס מאבריקס, גל מקל, בראיון מארה"ב אחרי שעמד בכל הציפיות שהציב ואף התעלה על עצמו לאחר קמפיין ליגת קיץ מוצלח בלאס וגאס עם קבוצתו החדשה.

מקל, הישראלי השני ב-NBA, סיים עם ממוצעים מרשימים של 9.7 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק, מספרים שלא נופלים יותר מידי מאלו שרשם בליגה הישראלית.

"אני שמח מאוד מאיך ששיחקתי בשבוע האחרון. אם היו אומרים לי לפני חודש שאסיים את הסאמר ליג בצורה כזו חזקה עם חוזה לשלוש שנים הייתי חושב שעובדים עליי".

"הדבר שהכי משמח אותי ונותן לי מוטיבציה אדירה להמשך הם הפידבקים שאני מקבל מהצוות בדאלאס ומהרבה אנשי מקצוע ב-NBA שראו אותי בשבוע האחרון", אמר מקל בהתייחסותו בין היתר לראיונות שהעניקו ל-ONE בעלי הקבוצה, מארק קיובן, וכוכבה הבלתי מעורער, דירק נוביצקי.

לאחר שקטף תואר אליפות ו-MVP שני בקריירה ונח בסך הכל 48 שעות, מקל עלה על טיסה לארה"ב "במטרה להגשים חלום". הרכז הישראלי הגיע למחנה טריי-אאוט במילווקי כאלוף המדינה אבל גם כטירון פלוגתי שאף אחד לא סופר. לכזה שצריך להילחם מחדש על מקומו ולרכוש את כבודם של אנשי הליגה הטובה בעולם. מאז, אימון אחר אימון, טריי-אאוט אחרי טריי-אאוט הטירוף של מקל החל לצבור תאוצה והגארד הישראלי הפך לאחד מתעלומות הקיץ הנעימות שפרחו בארה"ב.

צפו: מקל - הנציג השני שלנו ב-NBA

"זה בכלל לא קל לעבור כל כך מהר מפיק מסוים למצב שאתה חייב לכבוש עוד יעדים, מצב שאתה כל הזמן תחת זכוכית מגדלת ותמיד אתה חייב להרשים", אמר. "לפני חודש ושבוע עליתי על המטוס ישר אחרי האליפות המדהימה וידעתי שעם כל ההתרגשות והאופוריה אני חייב לרדת לקרקע ולהיות הכי חד שאני יכול כדי לתת לעצמי את הסיכוי הכי טוב להגשים חלום שכל ילד שמשחק כדורסל חולם עליו".

בעקבותיו של מקל היו שליש מקבוצות הליגה והשחקן בן ה-25 ערך מבחנים בשורות כחצי מהם. את חלקם, אם שאלתם, הוא אפילו לא זוכר. "החודש האחרון היה כל כך עמוס שאני בקושי זוכר איפה הייתי. אימון רדף אימון ומחנה רדף מחנה ותמיד יושב לך בראש שאתה צריך להוכיח ולהרשים. מהרגע בו קיבלתי את הטלפון מדאלאס ועד למעמד חתימת החוזה הכל קרה כל כך מהר אבל ידעתי שאני חייב לנטרל את ההתרגשות והקולות מסביב להתחדד מהר כדי להתחיל ברגל ימין ולעשות רושם ראשוני טוב באימונים ובעיקר בסאמר ליג. הגעתי לווגאס בידיעה שהרבה עיניים מופנות אלי".‬

מקל מוצג בדאלאס (דני בולינג´ר, mavs,com( (ONE)
מקל מוצג בדאלאס (דני בולינג´ר, mavs.com)
 

גורמים רבים ב-NBA מציינים כי ליגת הקיץ היא בסך הכל מסגרת חסרת תחרות אמיתית, נטולת הגנות שלא דומה במאומה למלחמה האמיתית שמאפיינת את הקבוצות. אם מקל היה מציג יכולת פושרת, רבים היו חורצים את גורלו לכזה שהקדים זמנו ואחד שאינו יכול להתמודד ברמות הגבוהות. אז לסקפטים שביניכם, מקל ענה על הפרקט.

‫"נכון שהסאמר ליג זה עדיין לא הדבר האמיתי, אבל אחרי השבוע האחרון כולם נותנים לי את התחושה שאני שייך ושאני באמת יכול לתרום ולהשתלב בליגה הזו. זה לא יהיה קל אבל כמו תמיד, אני אתן את הכל", הוסיף מקל שאף התגבר על אחד המכשולים הגדולים מעבר לים וזה לוח המשחקים.

מקל (משה חרמון)
מקל. יגיע להתאמן עם הנבחרת (משה חרמון)
 

במהלך ליגת הקיץ, מקל וחבריו שיחקו שלושה משחקים בשלושה לילות ולא נפלו משום יריבה. בעוד נבחרת ישראל תפתח ביום שלישי הקרוב את אימוניה, מקל, שמיועד לעלות בחמישייה בצוותא עם יוגב אוחיון, כבר שוחח עם המאמן הלאומי, אריק שיבק, וקיבל הארכת חופשה. ‬

"‫ביום שני אטוס לדאלאס לבקשת הקבוצה כדי להתחיל להתארגן ולסדר עניינים לקראת תחילת העונה.‬‬ לאחר מכן אחזור לארץ, אנוח מספר ימים כדי להגיע טרי ורענן עם הרבה אנרגיות ולהתחיל להתאמן עם הנבחרת בתחילת אוגוסט", סיכם מספר 33 החדש של דאלאס.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */