יום ראשון, 06.10.2024 שעה 05:21

סיעת עוז: האיגוד חייב לפנות למשטרה

תחקיר ONE עורר סערה גדולה באיגוד ומחוצה לו כשכולם נחושים להעביר את החקירה למשטרה. משרד הספורט יערוך בירור מקיף מול האיגוד בשל הפרסום

|
תחנת משטרה (איתי ישראל)
תחנת משטרה (איתי ישראל)

תחקיר ONE שחשף היום (שישי) כי סכום של כ-98 אלף שקלים מתוך המיליון שקלים שהעבירה מפלגת "ישראל ביתנו"  לטובת האקדמיה שמפעיל איגוד הכדורסל במכון וינגייט, הגיע לחברת ייעוץ פרטית, מעורר סערה גדולה ביותר בתוך איגוד הכדורסל ואף מחוצה לו, כאשר כולם נחושים להעביר את המשך החקירה למשטרה.

לאור החשיפה, צבי ליבר מסיעת עוז אמר בתגובה כי: "סיעת עוז תדרוש בישיבת ההנהלה ביום ראשון החלטה על פניית האיגוד לאלתר למשטרה לחקור את הגילויים  ועוד שורה של מעשים פליליים כפי שמשתקפים לכאורה מהדוחות הכספיים של שנת 2012".

ליבר, הנציג הבכיר של עוז בוועדת הכספים הוסיף ואמר: "זהו רק קצה הקרחון, והמדאיג ביותר, שבכירים באיגוד מעורבים לכאורה באופן ישיר או עקיף במעשים פליליים".

חבר ההנהלה מטעם מכבי ואחד האנשים החזקים באיגוד, נאור גלילי אמר בתגובה: "מכבי בעד בדיקת רשויות החוק לגבי כל דבר שהיה לגביו עבירה על החוק. אנחנו לא ניתן יד למישהו או משהו שפועלים בניגוד לחוק. הדבר חמור, ונתמוך להעביר את הטיפול למסגרת החוק".

ידוע כי גורמים בכירים הקשורים לאיגוד ניהלו היום שיחות בעניין, ומאחורי הקלעים התקבלה החלטה לערב את המשטרה להמשך החקירה בעניין.

צביקה ליבר (ONE)
צביקה ליבר. תומך להעביר את הטיפול למסגרת החוק
 

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "ישראל ביתנו, מתוך דאגה לספורט ולכדורסל הישראלי, דאגה לכך שכחלק מההסכמים הקואליציוניים, יועבר באמצעות משרד התרבות והספורט, סכום של מיליון שקלים לאקדמיה לכדורסל במכון וינגייט. הדבר בוצע לפי כל הנהלים ובאמצעות המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים. ישראל ביתנו אינה מכירה ואין לה כל קשר לגורם מתווך כלשהו שאמור היה לקבל עמלה בעבור כך".

נאור גלילי (שי לוי)
נאור גלילי. בעד בדיקת רשויות החוק (שי לוי)
 

ממשרד הספורט נמסר כי בעקבות תחקיר ONE ייעשה בירור מקיף מול איגוד הכדורסל על הדברים. כמו כן, סיעת עוז תדרוש פנייה לרשם העמותות שימנה מטעמו מלווה לכל המתרחש באיגוד. 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */