יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:08

לב סקוריש זכה בארד באליפות העולם לקדטים

קופץ המוט קבע שיא ישראלי חדש כשעשה 5.10 מ', הראשון מאז קרויטר לעמוד על הפודיום במעמד עולמי. אברבוך: "תחילתה של דרך מופלאה באתלטיקה"

|
סקוריש. קבע שיא ישראלי חדש (טיבור יגר)
סקוריש. קבע שיא ישראלי חדש (טיבור יגר)

עתיד חדש אולימפי לישראל בקפיצה במוט? היום (ראשון) ההופעה הישראלית באליפות העולם לקדטים בדונייצק שאוקראינה ובאליפות אירופה עד גיל 22 בטמפרה שבפינלנד, הסתיימה עם מדליית ארד של קופץ המוט מאתלטי מיזונו נתניה, לב סקוריש.

האתלט המצטיין בן ה-17, פתח את התחרות במעבר חלק של הרף, שהיה בגובה 4.75 מ'. גם את הגובה הבא - 4.90 - עבר סקוריש בניסיון הראשון. 5.00 מ' הוא עבר בניסיון השלישי והיה בין החמישה היחידים שעברו אותו.

בגובה 5.10, שהיה 8 ס"מ מעל שיאו האישי והישראלי לקדטים, סקוריש עבר בניסיון השני ולמעשה הבטיח לעצמו מדליה באליפות, כשהיה בין השלושה היחידים שעברו גובה זה.

בגובה הבא, 5.15, סקוריש פסל וזכה במדליית הארד באליפות העולם לקדטים והפך לישראלי השני מאז 2009 (כשדימה קרויטר זכה בזהב) שיעמוד על דוכן המנצחים.

כזכור, שני ישראלים נוספים עמדו בהיסטוריה על דוכן המנצחים באליפויות העולם: ניקי פאלי באליפות העולם לנוער ב-2006, ומאמנו של סקוריש, אלכס אברבוך, שעשה זאת באליפות העולם לבוגרים ב-1999 וב-2001 וסיכם את התחרות היום:  "הייתה תחרות מצויינת. ציפיתי ממנו שיתעלה על עצמו וישפר את השיא האישי שלו וזה בדיוק מה שהוא עשה. הוא שמר על קור רוח לכל אורך התחרות ומדליית הארד הזו, כך אני מקווה, היא רק תחילתה של דרך מופלאה אותה הוא יעבור באתלטיקה".

אברבוך. מפרגן לנער
אברבוך. מפרגן לנער
 

היום הישראלי המוצלח, החל עם תוצאה מצוינת במירוץ השליחים 4x100 מ' באליפות אירופה עד גיל 23, כאשר אמיר חמידולין ממכבי חיפה, עומרי הרוש מאתלטי אורן השרון, עמית כהן ואביב דיין מהפועל חולון, עצרו את השעון על 40.77 שנ', תוצאה המהווה שיפור של 2 מאיות לשיא הישראלי הבלתי רשמי עד גילאי 22. למרות השיא המרשים, הרביעייה, שקבעה כבר לפני למעלה מחודש 41.09 שניות, סיימה במקום ה-13 הכללי ולא העפילה לגמר.

זמן קצר לאחר מכן, עמד על קו הזינוק ימר גטהון ממכבי ת"א לגמר ה-1500 מ'. גטהון, שזינק מהמסלול החיצוני ביותר, סבל במהלך חלקים רבים מהמירוץ מדחיפות, אולם תוך קרב אמיתי וריצה איכותית, הוא סיים במקום השביעי בתוצאה 3:45.64 דק'. ‏

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */