יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:56

פתחה בתבוסה: העתודה הפסידה 87:59 ללטביה

דרוקר וחניכיו הובסו במשחק ה-1 באליפות אירופה לדרג א', מעיין הוליך עם 14 נק'. המאמן: "מקווה שהשחקנים ירימו את הראש, נתכונן כמו שצריך לרוסיה"

|
רפי מנקו. פתיחה ברגל שמאל
רפי מנקו. פתיחה ברגל שמאל

נבחרת העתודה של ישראל פתחה הערב (שלישי) את מסעה באליפות אירופה לדרג א׳ בטאלין, אסטוניה, עם תבוסה משפילה לנבחרת לטביה 87:59. לרשות צוות המאמנים שרון דרוקר ומתן חרוש עמד סגל מלא הכולל את פורוורד מכללת אריזונה סטייט, איגור קולשוב, שנדמה היה כי לא התגבר על הפרשי הזמנים בין ארה״ב לאירופה וכן גארד הפועל ירושלים, רפי מנקו, שהחלים מפציעה בשריר הירך מוקדם מהצפוי. 

ישראל שובצה לבית ג' יחד עם נבחרות ספרד, רוסיה, בולגריה וכאמור לטביה, כאשר מכל בית תעלנה לשלב השני שלוש הנבחרות הראשונות בדירוג ושתיים האחרונות יילחמו נגד הירידה למשחקי דרג ב׳. דרוקר הפתיע כשפתח בעמדת הסנטר עם תומר גינת במקום הקפטן, בן אלטיט, לצד שון דאוסן, איגור קולשוב, תום מעיין, ואיגור מאיור.  

הנבחרת פתחה בצורה מרשימה ועלתה ליתרון מהיר 4:10 ו-6:15 בזכות שלשות של מאיור ומעיין, שעד למחצית רשם 10 נקודות ו-3 אסיסטים. יכולתו של מעיין הפתיעה לא רק את אנשי העתודה אלא גם את הצוות ממכללת סיטון הול, במדיה שיחק בעונה החולפת ולא הגיע לספרות כפולות פעם אחת ב-33 משחקים. בהמשך הרבע הלטבים התעשתו ואף סיימו אותו ביתרון 18:20. ברבע השני יתרון הלטבים נשק לספרות כפולות אך מעיין ומנקו הצליחו לנגוס בפער עד מינוס חמש בהפסקה 41:36, כאשר שון דאוסן ואיגור קולשוב, שעלה על הלוח בשניות הסיום של המחצית, מתקשים לייצר נקודות.  

אם נדמה היה שהנבחרת תתעורר מהתרדמת בחצי השני, הגיע בליץ לטבי עם ריצת 2:12 שאילצה את דרוקר להזעיק פסק זמן בפיגור 53:38, ממנו חזרה הנבחרת שאננה ונכנסה לרבע המכריע בפיגור 64:45, כאשר הלטבים ניצחו ברבע בתוצאה 9:23. בין הרבע השלישי לרביעי רשמה הנבחרת תשע החטאות רצופות מהשדה והפער לטובת הלטבים הלך וטפח עד לסיום כשישראל ירדה מנוצחת ב-28 הפרש במשחק הבכורה שלה באליפות.  

שחקני נבחרת העתודה (איגוד הכדורסל) (ONE)
נבחרת העתודה ודרוקר. צריכים להרים את הראש (איגוד הכדורסל)
 

המאמן שרון דרוקר סיכם: "שיחקנו לא רע בחצי הראשון, החזקנו אותם במקומות שרצינו, אבל ככל שהמשחק התפתח התגלו הבדלי הרמות. זו נבחרת יותר טובה מאיתנו, עולה עלינו בהרבה פרמטרים ומאוד מוכשרת. המשחק  הבא מול רוסיה ונתכונן כמו שצריך. נראה את הרוסים נגד הלטבים ומקווה שנגיע יותר טוב. דיברנו עם החבר'ה שלנו אחרי המשחק ואני מקווה שירימו את הראש, כי זו אליפות ארוכה וכל יום יום חדש וחשוב לבוא יותר חזק".

לנבחרת קלעו: תום מעיין - 14 (5 אסיסטים), אור סולומון - 9 (11 ריבאונדים, 4 מ-16 מהשדה), איגור מאיור - 8, איגור קולשוב וגולן גוט - 6 כ"א, רם אליאיספור - 5, שון דאסון (8 ריבאונדים, 6 איבודים) - 4, אדם אריאל ורפי מנקו - 2 כ"א, בן אלטיט - 1.

תום מעין (חגי ניזרי)
תום מעיין. פתח טוב אך זה לא הספיק (חגי ניזרי)
 

את הלטבים הובילו הגארדים אינגוס ג'אקוויץ' עם 26 נקודות, קספארס ווקאגרס עם 17 נקודות והסמול פורוורד יאניס בארזינס עם 15 נקודות. הלטבים גברו על הנבחרת למעשה בכל פרמטר במשחק: אחוזים מהשדה 33/46, זריקות עונשין 12/25, כדורים חוזרים 32/47, ריבאונדים בהתקפה 11/15 ואסיסטים 10/12. 

עוד בבית הישראלי: ספרד דרסה את רוסיה 54:76. ביום חמישי תפגוש הנבחרת את רוסיה (15:45) ולאחר מכן תשחק גם נגד ספרד (שישי, 13:30) ונגד בולגריה ביום ראשון בשעה 18:00.

עתודה נשים: הובסה 52:83 לנבחרת לטביה
נבחרת עתודה נשים ממשיכה להפסיד באליפות אירופה דרג ב׳ והיום רשמה את הפסדה השלישי בטורניר, כשהובסה 52:83 לנבחרת לטביה, שרשמה על גב הבנות את ניצחונה הראשון באליפות.

מחר תנסה הנבחרת של רפי בוגטין לרשום את ניצחונה השני באליפות ולהמתיק מעט את הגלולה המרה מהטורניר, כשתפגוש את בלגיה.

קלעו לישראל: שני פרידמן 12, ספיר תירוש 11, מור בורודובסקי 8, עדן פורת 6, לוטם ראובני ומאי דיין 4 כ"א, מיכל אסף 3, עמית גור וספיר שריג 2 כ"א.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */