יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:50
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

ארן תלם: נוכל לגייס לירושלים שחקנים מה-NBA

הסוכן ושותף לקבוצת המשקיעים של האדומים דיבר בראיון מיוחד ל-ONE על המטרות ("להפוך לקבוצת טופ באירופה") ועל אהדתו למכבי: "אוצר לאומי"

|
ארן תלם. את מי הוא יביא להפועל ירושלים?
ארן תלם. את מי הוא יביא להפועל ירושלים?

ארן תלם, מסוכני השחקנים הגדול בעולם, אשר חבר לקבוצתו של היזם הישראלי, ד"ר אורי אלון, במטרה לרכוש את הפועל ירושלים, קוסס ציפורניים במשרדו בווילשייר בוליוורד שבלוס אנג'לס ומחכה לרגע המיוחל בו יקבל הודעה כי הפך באופן רשמי לאחד ממחזיקי המניות במועדון.

"אני מאוהב במדינת ישראל ובספורט הישראלי", אמר תלם ל-ONE בראיון טלפוני ראשון ובלעדי לתקשורת ישראלית מסוויטה מספר 2200 במשרדי סוכנות ווסרמן מדיה גרופ בלוס אנג'לס. "אני מייצג שחקני כדורסל מעל 30 שנה אך רק במהלך העשור האחרון, כאשר חברתי לאחים גאסול, ושחקני NBA אירופאים נוספים כמו טיאגו ספליטר, דנילו גלינארי, ויאן ווסלי, משהו הוצת בתוכי ופתח את עיני לרעיון להשתלב כבעלים בקבוצת כדורסל", אמר תלם.

לפני כשלוש שנים, תלם היה מועמד לרכוש את ירושלים ואף שוחח עם גורמים במועדון בנוגע לאפשרות שיכנס כשותף אך העניין נפל. כעת, סוכן העל המייצג את שחקנה לשעבר של מכבי תל אביב, ג'ורדן פארמר, ואת המתאזרח היהודי, ג'ייק כהן, שחתם בשורות סגנית האלופה, חושף מי תיווך בינו לבין קבוצת המשקיעים החדשה שמבטיחה עתיד ורוד למועדון הירושלמי. "ישבתי במסעדה בלוס אנג'לס, שם פגשתי את ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, שהוא גם חבר קרוב שלי", הסביר תלם.

אולמרט נחשב לחובב ספורט לא קטן ולכזה שתומך מאוד בספורט הירושלמי כאשר נתן כתף לא מעט בעבר לבית"ר מהכדורגל והפועל מהכדורסל. "אולמרט אמר לי שמדובר בהזדמנות נהדרת לחבור למועדון ולמרבה הפתעתי, מספר שבועות לאחר מכן, בעזרתם של אולמרט ושרון צור, חבר ישראלי נוסף, נוצר שידוך עם אלון והחלטתי שמדובר באפשרות מצויינת לשלב את אהבתי לספורט עם רגשותי לישראל דרך הכדורסל".

אורי אלון (ONE)
אורי אלון. ראש קבוצת הרכישה בהפועל ירושלים
 

במאי האחרון דורג תלם לסוכן מספר אחת בארה"ב על ידי האתר "הופס-הייפ" כאשר באמתחתו לא פחות מ-42 שחקנים, 12 מתוכם שחקני אולסטאר, שישה בעלי חוזה מקסימום ושווי משכורות כולל בעלות של למעלה מ-274 מיליון דולרים.

"במידה והזכויות על המניות יועברו אלינו באופן רשמי, אתרום לירושלים דרך הניסיון והקשרים הבינלאומים שלי בכדורסל. יש לי גישה לשחקנים בכל העולם, כולל אלה ב-NBA ואשתדל להנחית בהפועל את השחקנים הטובים בשוק בין אם מדובר בצעירים מבטיחים שעשויים להשתלב בליגה הטובה בעולם בעתיד או שחקני NBA בהווה שמחפשים להינות מכדורסל מחוץ לגבולות ארה"ב ואוכל לשכנע אותם שאין מקום טוב יותר מאשר לגור ולשחק כדורסל בבירת ישראל. אני רוצה לתמוך בהפועל ולהשתתף במלאכה בכל דרך אפשרית, ומאמין כי הדברים שאביא יותר מהם לשולחן יהיו בפן הפיננסי וכמובן בגיוס שחקנים מן השורה הראשונה בעולם", אמר תלם בהתייחסו לפועלו הצפוי כחלק מהבעלים.

לגבי היעדים של המועדון עם קבוצת המשקיעים הוסיף: "המטרה הראשונה שלי היא לטפח ולפתח את ישראל ולהפוך אותה למותג גלובאלי ואין דרך טובה יותר או שם מרשים יותר לעשות זאת מאשר עם ירושלים. התחייבנו להשקיע בהפועל לאורך זמן ולקבע את עתיד המועדון כך שלעיר ירושלים ולאוהדי הקבוצה יהיה במה להתגאות לאורך שנים", הוא הוסיף.

אמארה סטודמאייר (רויטרס)
אמארה סטודמאייר. "בנאדם מיוחד" (רויטרס)
 

תלם הוסיף גם בנוגע למחשבות ארוכות טווח: "בטווח הארוך אנחנו מעוניינים לבנות קבוצה שתתמודד באירופה שווה בשווה עם הגדולות ביותר. אנשים צריכים להבין כי זה לא יקרה ביום אחד אלא עם סבלנות ולאורך שנים. לטובתנו אני יכול לומר שכקבוצה, יש לנו את האמצעים הכלכליים להתמודד עם השוק האירופאי ואנחנו נחושים לבנות אימפריית כדורסל אטרקטיבית שתשחק במסגרות הגבוהות באירופה".

הסוכן המפורסם נמצא בשיא הלחצים במסגרת עבודתו כאשר סיים לא מזמן במלאכת גיוס שחקנים והעברתם בדראפט ה-NBA וכעת, פניו מיועדות אל עבר ליגות הקיץ והחתמת שחקניו ברחבי הליגה.

על אף שאינו מייצג אישית את כוכב הניו יורק ניקס וחבר לקבוצת המשקיעים, אמארה סטודמאייר, תלם מצפה בכיליון עיניים לעבודתם המשותפת של השניים: "אני מכיר את אמארה ויודע שמדובר בבנאדם מיוחד מאוד ושחקן כדורסל מצויין ואני נרגש שהוא חלק מהקבוצה שלנו. מבחינה מקצועית אין ספק שיש לו היכולות לשוחח עם שחקנים ולהביאם לירושלים ואני יודע שמבחינתו הוא מחכה לתרום לירושלים ולעזור להפוך אותה למשהו שהוא יכול להתגאות בו ברמה האישית".

ביומיים הקרובים צפויה העמותה לקבל החלטה רשמית ולהודיע אם תממש את זכות הסירוב על אחוזי אגיאר. במידה ולא תעשה זאת, שישים האחוזים יועברו רשמית לקבוצת המשקיעים כאשר אלון יעשה דרכו ארצה בהמשך החודש וייפגש בין היתר עם סטודמאייר שנמצא בישראל במסגרת עבודתו עם נבחרת קנדה במשחקי המכבייה.

בראד גרינברג. ינחת במלחה? (חגי ניזרי)
בראד גרינברג. ינחת במלחה? (חגי ניזרי)
 

תלם, תורם גדול לעמותות בישראל אשר דוגל לבקר בארץ הקודש לעיתים קרובות, יגיע בחודש אוגוסט לארץ ושוב פעם לקראת פתיחת עונת 2013-14. הוא הגיב גם על השמועות לפיהם העלה את שמו של מאמן מכבי חיפה היוצא, בראד גרינברג, לאימון הקבוצה בעונה הקרובה: "בראד ואני מכירים הרבה שנים. הוא עשה עבודה נהדרת בחיפה ואין מאושר ממני בשבילו על ההישג המרשים וזכייה באליפות על חשבון מכבי ת"א. כרגע, ירושלים לא נמצאת בבעלותנו כך שלא ראוי שאקיים הבטחות לאנשים אותם לא אוכל לממש. כאשר הקבוצה תהיה שלנו, אורי, אני ושאר הבעלים נעשה חושבים לגבי מה הכי טוב לקבוצה ונעבור על האפשרויות שעומדות לרשותנו".

מוקדם יותר תלם החתים בשורות מכבי את הפורוורד-סנטר המתאזרח, ג'ייק כהן, לארבע עונות כאשר השנתיים הראשונות מובטחות בחוזהו של השחקן. "משמח אותי מאוד שג'ייק מגיע למכבי. מדובר בבחור צנוע בעל פוטנציאל עצום והוא בחר במקום הטוב ביותר בשביל המשך הקריירה שלו. כרגע הוא חתום במכבי, אך לקבוצה יש אופציה להשאיל אותו למועדון אחר. קיימת אפשרות כי במדיה ומכבי תחליט להשאיל את ג'ייק, הוא ישחק בירושלים אך לא משנה היכן ישחק העונה, מי שתקלוט אותו תקבל שחקן עם הרבה כשרון שעתיד להיות שחקן מצויין".

 
 משמח אותי מאוד שג`ייק מגיע למכבי. מדובר בבחור צנוע בעל פוטנציאל עצום והוא בחר במקום הטוב ביותר בשביל המשך הקריירה שלו. 
 
 
 

עם כניסתה של קבוצת המשקיעים לזירת הכדורסל המקומית, ירושלים תהווה איום ממשי על השלטון הבלעדי של מכבי בליגה. "מכבי היא אוצר לאומי ואחד מהמועדונים הגדולים בספורט העולמי ותמיד הייתי אוהד של הקבוצה", ציין תלם.

תלם סיפר כי אף נסע לצפות בצהובים במסגרת פיינל פור היורוליג ואף לבש את צבעי הקבוצה וצעיף כחול-צהוב. עם זאת, ברגע שייכנס לירושלים, חיבתו ליריבתה השנואה של האדומים צפויה לפחות באופן דרסטי. "יש בישראל מקום ליותר ממועדון גדול אחד ואני מחוייב להפוך את ירושלים לאורגניזיישן שייפתח יריבות בריאה שטובה לכדורסל, לאוהדים ולמדינה ותוביל את ירושלים לשלבים הגבוהים באירופה".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */