יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:32

מריון ברטולי אלופת ווימבלדון לראשונה בקריירה

הצרפתייה שלטה לחלוטין מול סבין ליזיקי ורשמה 1:6 ו-4:6 כדי לזכות בגיל 28 לראשונה בקריירה שלה בתואר גראנד סלאם. האחים בראיין אלופי הזוגות

|
ברטולי עם הצלחת. הישג ענק לצרפתייה (רויטרס)
ברטולי עם הצלחת. הישג ענק לצרפתייה (רויטרס)

אפשר לומר מזל טוב. אחד הטורנירים המפתיעים בתולדות ווימבלדון קרוב לסיומו עם זכייה מפתיעה של הצרפתייה, מריון ברטולי. המדורגת 15 בעולם גברה היום (שבת) 1:6 ו-4:6 על סבין ליזיקי הגרמנייה בת ה-23 בגמר הנשים.

לפני שהחל הטורניר אף אחד לא היה מהמר על גמר בין המדורגת 23 (ליזיקי) למדורגת 15 (ברטולי), אבל בהתחשב בכל ההפתעות שזכינו לראות בשבועיים האחרונים, היווה הגמר מפגש ראוי.

דווקא המשחקון הראשון לא העיד על העתיד לבוא כאשר ליזיקי שברה את הצרפתייה. משם השיגה ברטולי שלוש שבירות תוך שהיא מנצלת חוסר ריכוז של ליזיקי ו"פירקה" אותה 1:6 במערכה הראשונה.

הטניסאית הצעירה ניסתה להתעודד בפתיחת המערכה השנייה, אך ברטולי שוב הפגינה עליונות ועלתה ל-1:5 אחרי ששברה שוב פעמיים.

ליזיקי לא ויתרה, שברה גם היא וצימקה ל-5:4, אך את אקורד הסיום הצרפתייה לא פיספסה בדרך ל-4:6 וזכייה היסטורית עבורה בטורניר הנחשק בעולם. מדובר בתואר ראשון גראנד סלאם ראשון עבורה כמובן.

ברטולי בהלם אחרי הזכייה (רויטרס)
ברטולי בהלם אחרי הזכייה (רויטרס)
 

את הטורניר עצמו עוד יסכמו וינסו להבין איך קרה ששתי הנציגות בגמר אינן נמנות על העשירייה הראשונה, ואולי זה אומר משהו על טניס הנשים, אך לברטולי זה לא ישנה ובספרי ההיסטוריה של הטורניר היא תישאר לנצח.

מערכה ראשונה: 1:6 לברטולי
המשחקון הראשון נפתח היטב עם שתי אפשרויות שבירה של ליזיקי, ברטולי חזרה, אך עשתה שתי שגיאות כפולות ברציפות והעניקה ליריבתה שבירה כבר בפתיחה. מנגד, ליזיקי הציגה גם היא חוסר ריכוז ועם שגיאה כפולה העניקה לברטולי את השבירה, 1:1. הצרפתייה שמרה על המגמה ואחרי משחק טוב ליד הרשת עלתה ל-1:3 ומשם במשחקון על האפס גם ל-1:4.

מרטינה נברטילובה הגיעה לצפות בגמר הנשים (רויטרס)
מרטינה נברטילובה הגיעה לצפות בגמר הנשים (רויטרס)
 

ברטולי מאושרת. פתיחה מוחצת (רויטרס)
ברטולי מאושרת. פתיחה מוחצת (רויטרס)
 

משחקון ארוך במהלכו ליזיקי שוב ביצעה טעויות לא מחוייבות הוביל לשבירה נוספת ו-1:5 לברטולי, הגרמנייה נראתה מתוסכלת לגמרי. הצרפתייה השלימה את המערכה בצורה חלקה עם 1:6 אחרי משחקון הגשה שלה.

מערכה שנייה: 4:6 לברטולי
ליזיקי התעשתה אחרי ההפסקה ופתחה את המערכה עם משחקון טוב ו-0:1. משחקון הגשה ארוך הסתיים לבסוף בניצחון של ברטולי שמנעה מליזיקי שבירה מוקדמת, 1:1. כנראה שליזיקי לא ממש התעודדה מהמשחקון הראשון ושבירה על האפס של ברטולי העניקה לה יתרון 1:2.

ליזיקי בוכה במהלך המשחק (רויטרס)
ליזיקי בוכה במהלך המשחק (רויטרס)
 

המומנטום המשיך להיות של הצרפתייה שהשיגה שבירה נוספת רצופה ועלתה ל-1:4. ליזיקי הצליחה לשמור על משחקון ההגשות הבא שלה וצימקה ל-5:2 רק כדי למנוע טאטוא קל נוסף של הצרפתייה. ואולי מיהרנו להספיד אותה? שבירה של ליזיקי שהציגה משחקון מרוכז מאוד צימקה ל-5:3. ליזיקי עוד צימקה ל-5:4, אך הצרפתייה החליטה לקחת את העניינים לידיים והכריעה את ההתמודדות עם 4:6.

האחים בראיין אלופי הזוגות
האחים בראיין הפכו רשמית לזוג הטוב בהיסטוריה, כשזכו בתואר זוגות הגברים בווימבלדון כשניצחו בגמר את מרסלו מלו מברזיל ו-איבן דודיג הקרואטי 6:3, 3:6, 4:6 ו-4:6.

התאומים בוב ומייק השלימו עם הזכייה הזו גראנד סלאם מושלם שהחל בזכייה באליפות ארה"ב, באולימפיאדת לונדון, אליפות אוסטרליה, הרולאן גארוס (לראשונה בקריירה) וכאמור היום בווימבלדון. אגב, היום בפתיחת המשחק הם פיגרו 5:0 במערכה הראשונה, אבל התאוששו מהר וסגרו עניין תוך כשעתיים.

בנשים, סו היישה מטיוואן ושואי פנג מסין זכו בתואר זוגות הנשים אחרי 6:7 ו-1:6 על האוסטרליות קאסי דלקווה ואשלי ברטי

האחים בראיין מנשקים את הגביעים (רויטרס)
האחים בראיין מנשקים את הגביעים (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */