יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:42

סינדרלה ולכלוכית בגמר הכי מפתיע בווימבלדון

ליזיקי (מדורגת 23) וברטולי (15) ייפגשו ב-16:00 בגמר הכי לא צפוי שידע הדשא האנגלי בעידן המקצועני. גראנד סלאם ראשון לחביבת הקהל או לעוף המוזר?

|
ליזיקי וברטולי. מי תחגוג בסיום? (רויטרס)
ליזיקי וברטולי. מי תחגוג בסיום? (רויטרס)

ווימבלדון 2013 ייזכר לעד כאחד מהגראנד-סלאמים שסיפקו את מספר ההפתעות הרב ביותר לאורך שבועיים של טניס. אך בעוד בגמר הגברים ייפגשו, למרות כל ההפתעות, שני המדורגים ראשונים, את גמר הנשים אף אחד, אבל אף אחד, לא צפה.

המדורגת 15 מריון ברטולי והמדורגת 23 סבינה ליזיקי ייפגשו בגמר שיחל היום (שבת) ב-16:00. מי היה מאמין? למעשה, העובדה שהמדורגת 23 והמדורגת 15 נפגשות במשחק המכריע, יחד עם העובדה שמדובר בשתי טניסאיות שביחד הגיעו בעבר לגמר גראנד סלאם אחד בלבד (ברטולי, בווימבלדון 2007), הופכת אותו לגמר הנשים הכי מפתיע על הדשא האנגלי מאז שהטניס הפך מקצועני ב-1968.

השתיים אמנם סיפקו בעבר קבלות בטורניר. ברטולי העפילה לגמר ווימבלדון ב-2007 בעוד ליזיקי נעצרה בחצי הגמר ב-2011. אבל שתיהן הגיעו לווימבלדון אחרי עונה חלשה למדי.

בכל שלוש הופעותיה הקודמות בווימבלדון, ליזיקי הוכיחה כי הדשא מתאים לסגנון משחקה האגרסיבי והעוצמתי. כמה אירוני שהיא אלרגית לדשא (ולוקחת כדורים כדי להתגבר על האלרגיה). היא השיגה ניצחונות על סבטלנה קוזנצובה ב-2009, נה לי ב-2011 ומריה שראפובה בשנה שעברה, בכל המקרים מספר שבועות אחרי שאותן טניסאיות זכו ברולאן גארוס.

ליזיקי על הדשא בווימבלדון (רויטרס)
ליזיקי על הדשא בווימבלדון. אגב, היא אלרגית לדשא (רויטרס)
 

אבל אין ספק שניצחונה ברבע הגמר השנה על סרינה וויליאמס, אלופת הרולאן גארוס הנוכחית, השחקנית הטובה בעולם בעשור האחרון והמועמדת הבטוחה לזכיה בטורניר, הוא חסר תקדים.

ליזיקי הוכיחה אופי ענק כשחזרה מפיגור 3:0 במערכה השלישית מול סרינה בדרך לניצחון גדול. היא אף חזרה על הקאמבק בחצי הגמר מול הרביעית בעולם, אגה רדוונסקה, עם ניצחון הרואי נוסף שהסתיים עם 7:9 במערכה שלישית.

ליזיקי מאושרת, סרינה כבר מאחוריה (רויטרס)
ליזיקי מאושרת, סרינה כבר מאחוריה (רויטרס)
 

ב-1999, כשהיתה רק בת תשע, צפתה ליזיקי בשטפי גראף מפסידה בגמר ווימבלדון. 14 שנים מאוחר יותר תעלה ליזיקי למגרש המרכזי בלונדון, כגרמנייה הראשונה בגמר גראנד סלאם מאז אותו הפסד של הטניסאית הגרמנייה הגדולה ביותר.

"עדיין קשה להאמין ולהפנים שאני בגמר. כשהגעתי לטורניר אמרתי לעצמי שהכל אפשרי, בזה האמנתי ואני עדיין מאמינה. כל פעם שעליתי למגרש האמנתי שאני יכולה לנצח והצלחתי. כך אעשה גם בגמר שאני כל-כך מחכה לו", אמרה ליזיקי, שלא מפסיקה לחייך על המגרש לקראת הגמר.

מריון ברטולי (רויטרס)
מריון ברטולי בפוזה מעניינת. עוף מוזר, אמרנו? (רויטרס)
 

מריון ברטולי, לעומת ליזיקי, נחשבת לעוף מוזר בטניס העולמי. הצרפתייה נחשבה לאורך השנים לאאוט-סיידרית, גם במולדתה, צרפת. סגנון משחקה, הכולל קפיצות ביזאריות בין הנקודות וסרב מוזר, מעולם לא התקבל באהבה.

אבל ב-2007, כשהיא במעמד של טניסאית בינונית, היא עשתה את הבלתי ייאמן והדיחה בחצי גמר ווימבלדון את ז'וסטין הנין הבלגית, הראשונה בעולם דאז, באחת ההפתעות המרעישות שידע טניס הנשים בכל הזמנים. ברטולי אמנם הפסידה בגמר לוונוס ווליאמס, אבל מאז אותו טורניר היא פרצה קדימה והפכה לשחקנית קבועה בטופ15, עם גיחות רבות לטופ 10 ולאליפויות סוף השנה. בטורניר השנה, ברטולי אמנם לא פגשה יריבות מהטופ 10, אולם הרשימה כשלא שמטה מערכה לאורך הטורניר כולו.

מריון ברטולי (רויטרס)
ברטולי מרוצה. כבר לא בת 22, הגיע הזמן לגראנד סלאם ראשון? (רויטרס)
 

"בפעם האחרונה ששיחקתי בגמר הייתי רק בת 22, כל-כך צעירה, עליתי כאנדרדוג לכל משחק ונעצרתי רק בגמר. הפעם זה היה הפוך. הייתי בכל משחק השחקנית המדורגת גבוה יותר וציפו ממני לשחק טוב ולנצח. עד עכשיו התמודדתי יפה עם הלחץ והשתפרתי ממשחק למשחק. זה הגיע לשיא בחצי הגמר, בו שיחקתי נהדר", אמרה ברטולי לקראת הגמר.

ליזיקי וברטולי נפגשו עד כה ארבע פעמים. הגרמנייה מובילה 1:3 במפגשים. אבל עם כל הכבוד לאותן פעמים, עכשיו זה הרגע הגדול באמת של שתיהן. ליזיקי בת ה-23 בגמר גראנד-סלאם ראשון בקריירה. ברטולי בת ה-28 בגמר גראנד-סלאם שני בקריירה. רק אחת מהן תהיה אלופת ווימבלדון בעוד שעות ספורות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */