יום שישי, 20.09.2024 שעה 06:55

ג'וקוביץ' ניצח את דל פוטרו ועלה לגמר ווימבלדון

הראשון בעולם התקשה, אך אחרי קרוב לחמש שעות גבר 5:7, 6:4, 6:7, 7:6 ו-3:6 על הארגנטינאי שעלה לשחק פצוע ונלחם כמו אריה. יפגוש את מארי בגמר

|
ג´וקוביץ´ חוגג. גמר שני על הדשא (רויטרס)
ג´וקוביץ´ חוגג. גמר שני על הדשא (רויטרס)

הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', עלה הערב (שישי) לגמר ווימבלדון לאחר שניצח 5:7, 6:4, 6:7, 7:6 ו-3:6 את השמיני בעולם, חואן מרטין דל פוטרו, שעלה לשחק עם פציעה בברך. הסרבי רוצה לזכות בתואר הנחשב בווימבלדון פעם נוספת, אחרי שעשה זאת ב-2011, והוא יפגוש את אנדי מארי.

המשחק נפתח בצורה צמודה וכך הוא היה גם לכל אורך הדרך. שני הענקים, שנלחמו על הדשא כמו אריות, לא ויתרו על אף נקודה ועד למשחקון ה-12 לא ראינו שבירות. אלא שאז נולה הראה לנו למה הוא הראשון בעולם כשהתעלה בדיוק ברגע הנכון, השיג שבירה ו-5:7 במערכה הראשונה.

במערכה השנייה חיקה דל פוטרו את יריבו כשהצליח להשיג גם כן שבירה אחת בדרך לניצחון, 4:6. המערכה השלישית אפילו הייתה יותר מותחת כשהגיעה לשובר שוויון, בו ניצח ג'וקוביץ' די בקלות 2:7.

הרביעית הייתה שוב בסימן מלחמה ובסיומה האריה הארגנטינאי שאג חזק יותר עם 6:8 בשובר שוויון ו-6:7 בדרך ל-2:2 במערכות. המערכה המכרעת כבר הייתה בסימן עייפות, ריכוז וסחיטת הכוחות האחרונים של כל אחד מהשחקנים.

דל פוטרו נלחם, אך נשבר ל-5:3 ונולה לא שמט את ההזדמנות בדרך להבטחת המקום בגמר עם 3:6 גדול אחרי קרוב לחמש שעות של טניס.

מערכה ראשונה - 5:7 לג'וקוביץ'
הראשון בעולם פתח את המשחק ברגל ימין, כשהגיש טוב במשחקון הראשון בדרך ל-0:1 מהיר שהעלה לו את הביטחון. גם דל פוטרו הצליח לשמור על ההגשות הראשונות שלו במשחק בדרך ל-1:1. משחקון קליל של נולה העניק לו 1:2, נראה שהארגנטינאי עדיין סובל מהפציעה בברך. השמיני בעולם גם כן לא מתקשה עד עתה במשחקון ההגשה שלו, 2:2, עדיין אין שבירות.

השחקן ג´וד לאו. הגיע לצפות בחצי הגמר (רויטרס)
השחקן ג´וד לאו. גם אתם הייתם מחייכים אם הייתם יושבים באמצע המגרש (רויטרס)
 

את המשחקון החמישי לקח ג'וקוביץ', שקבע 2:3 במערכה הראשונה. המשחקון השישי היה הארוך ביותר עד עתה, בסיומו הצליח דל פוטרו לשמור על ההגשות למרות משחק לחימה אדיר של נולה. 3:3. השמירות נמשכו וגם ג'וקוביץ' הגיש בהצלחה בדרך ל-3:4. כן, ניחשתם נכון. גם דל פוטרו שמר שוב על הגשותיו, 4:4, המתח נמשך.4:5 לנולה שהצליח לשמור על ההגשות במשחקון השביעי. גם הפעם הצליח הארגנטינאי לשמור על ההגשות בדרך ל-5:5.

המערכה המסקרנת המשיכה כשג'וקוביץ' שוב שמר על הגשותיו וקבע 5:6. כמעט שעה של משחק. השבירה הראשונה במשחק הגיעה, ובאיזה תזמון. ג'וקוביץ' הצליח לשבור את דל פוטרו במשחקון ה-12 וסיים את המערכה הראשונה ב-5:7 חשוב עבורו.  

נובאק ג´וקוביץ´ מגיש (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מגיש (רויטרס)
 

מערכה שנייה - 4:6 לדל פוטרו
נולה עלה למערכה השנייה בדיוק כמו שעלה למערכה הראשונה - דרוך וחד. הוא הגיש היטב ועלה ל-0:1 במערכה השנייה. אולי הפעם נראה שבירה בשלב מוקדם יותר? התשובה היא לא. השמיני בעולם שמר גם הוא על הגשותיו בדרך ל-1:1. אחרי משחקון בו התקשה מעט, הצליח הראשון בעולם לשמור שוב על ההגשות, 1:2. הארגנטינאי הצליח לשמור על הגשותיו במשחקון הרביעי בקלילות רבה, 2:2. עוד משחקון קל לסרבי, ששוב עלה ליתרון, 2:3.

אחרי עוד משחקון ארוך ומייגע עבור דל פוטרו, כמו בכל המשחקונים בהם הארגנטינאי מגיש, הוא הצליח לשמור וקבע 3:3 במערכה השנייה. שבירה חלקה של דל פוטרו במשחקון השביעי, ראשונה שלו במשחק, נתנה לו יתרון 3:4. המשחק פתוח. דלפו שמר על ההגשות במשחקון הבא. נולה שמר והארגנטינאי הגיש בהצלחה וניצח 4:6 במערכה השנייה.

דל פוטרו (רויטרס)
דל פוטרו מאושר לאחר שניצח במערכה השנייה (רויטרס)
 

מערכה שלישית -6:7 (2:7) לג'וקוביץ'
גם את המערכה השלישית פתח הסרבי עם שמירה על ההגשות בדרך ל-0:1. האם הוא יתעשת במהרה? הארגנטינאי מצד שני הגיב עם משחקון טוב, 1:1. נולה הצליח לנצח במשחקון השלישי בדרך ל-1:2, אך בניגוד לפעמים קודמות התקשה מאוד. הראשון בעולם, עם עוד טעות בלתי מחויבת, איבד את המשחקון, דלפו שמר על ההגשות, 2:2. הסרבי אמנם התקשה מאוד והיה בפיגור 30:0, אך הצליח לשמור על ההגשות ולקבוע 2:3.  

חואן מרטין דל פוטרו מנסה להחזיר כדור (רויטרס)
חואן מרטין דל פוטרו מנסה להחזיר כדור (רויטרס)
 

ג'וקוביץ' ממשיך לעשות טעויות בלתי מחויבות וחבל מבחינתו, לאור העובדה שדל פוטרו בקושי זז בשל פציעתו. הארגנטינאי הצליח לשמור על ההגשות ולקבוע 3:3 במערכה השלישית. אחרי אחד המשחקונים הארוכים של היום הצליח הסרבי לשמור על הגשותיו, בקושי רב, כדי לעלות ליתרון 3:4. דל פוטרו שמר על הגשותיו גם במשחקון השמיני, 4:4. שוב היה נראה שג'וקוביץ' מתקשה אך שוב הוא התעלה במאני טיים, כהרגלו, וקבע 4:5.

סרב אימתני של דלפו נתן לו 5:5 קשה מאוד לאחר שכבר היה ביפיגור 3:0. הארגנטינאי מציג משחק עיקש ובלתי מתפשר מול הראשון בעולם. הפעם הצליח נולה לשמור על ההגשות בקלות בניגוד לשאר המשחקים במערכה, 5:6 לזכותו. אחרי שפיגר 40:0 והיה קרוב לאבד את המערכה, הצליח השמיני בעולם לחזור עד לניצחון במשחקון ו-6:6. בשובר השוויון התעלה ג'וקוביץ', ניצח 2:7 ורשם 6:7 במערכה.

נובאק ג´וקוביץ´ נמתח (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ נמתח (רויטרס)
 

מערכה רביעית -6:7 (6:8) לדל פוטרו
נולה הוליך 0:30 במשחקון הראשון, אך לא הצליח לשמור על היתרון, דלפו הצליח להפוך ושמר על ההגשות בדרך ל-0:1. גם נולה שמר על הגשותיו עם פתיחת המערכה, 1:1. למרות לחץ גדול של ג'וקוביץ' הצליח השמיני בעולם לשמור על ההגשות שלו ולעלות ל-1:2. אייס נוסף של הסרבי, ה-13 שלו במשחק, נתן לו 2:2 במערכה הרביעית. דלפו ניצח במשחקון החמישי, 2:3. ג'וקוביץ' הצליח לנצח די בקושי במערכה הבאה וקבע 3:3.

נולה השיג את השבירה השנייה שלו במשחק, ששוב הגיעה ברגע קריטי מאוד עבורו. הוא עלה ל-3:4, והוא קרוב מתמיד לעלייה לגמר ווימבלדון. לא כל כך מהר. הארגנטינאי הצליח לשבור מיד בחזרה ולהשוות ל-4:4. משחק נהדר במגרש המרכזי. למרות שהיה בפיגור 30:0, הצליח דלפו לנצל טעויות בלתי מחויבות של יריבו כדי לחזור לעצמו ולשמור ל-4:5.

חואן מרטין דל פוטרו זוכה לתמיכת הקהל (רויטרס)
חואן מרטין דל פוטרו זוכה לתמיכת הקהל (רויטרס)
 

למזלו הצליח ג'וקוביץ' לשמור על ההגשות שלו לקבוע שוויון 5:5. האם יריבו יחזור ל-2:2 במערכות או שהוא יצליח לעלות בסופו של דבר לגמר? בינתיים דל פוטרו הצליח לשמור גם על המשחקון הבא שלו בדרך ל-5:6. נולה הצליח לשמור על הגשותיו, 6:6, הולכים לשובר שוויון נוסף. איזה שחקן אדיר דל פוטרו, שהצליח לעשות קאמבק אדיר בשובר השוויון, לנצח בו 6:8 ולנצח במערכה 6:7. מדהים.

מערכה חמישית: 3:6 לג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' פתח את המערכה המכרעת עם משחקון קל על האפס ועלה ל-0:1. הארנטיני התקנא ביריבו, עלה ל-0:40 בדרך הבטוחה לשוויון במשחקונים, אך נולה החזיר מלחמה וגרר את המשחקון לשוויון, אך לבסוף דל פורטו ניצח עם "סלייס" ליד הרשת, 1:1. נולה לקח גם את המשחקון הבא על האפס ועלה ל-1:2, כשדל פוטרו קיבל טיפול מהרופא בהפסקה.

ג´וקוביץ´ מוצא זמן לשאוג (רויטרס)
ג´וקוביץ´ מוצא זמן לשאוג (רויטרס)
 

אייס נתן לארגנטינאי 2:2 במערכה. משחקון ארוך עם חזרה של דל פוטרו מפיגור 40:15 הסתיימה לבסוף ב-2:3 לסרבי. הקרב האדיר נמשך כששני השחקנים בשארית כוחותיהם נלחמים על כל כדור, ג'וקוביץ' פיספס הזדמנות לשבירה ודלפו קבע 3:3. נולה לא נבהל מאובדן הזדמנות השבירה ולקח עוד משחקון חבטה שלו ועלה ל-3:4.

דל פוטרו מייצר הנאה לקהל (רויטרס)
דל פוטרו מייצר הנאה לקהל (רויטרס)
 

חיכינו וזה הגיע. נולה השיג את השבירה המיוחלת שלו במערכה המכרעת ועלה ל-3:5 אחרי שדל פוטרו טעה ושיגר כדור מחוץ לתחומי הבסיס. האם אנחנו בדרך להכרעה אחרי קרוב לחמש שעות? אכן כן, נולה אמנם נקלע לפיגור במשחקון המכריע, אך הצליח להשיג את ההכרעה והעפיל לגמר שני בקריירה בווימבלדון. דל פוטרו יישאר עם המחמאות.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */