יום שני, 08.07.2024 שעה 07:47

מארי חזר מפיגור 2:0, נולה ודל פוטרו ייפגשו בחצי

ווימבלדון: הסקוטי גבר על ורדסקו 6:4, 6:3, 1:6, 4:6 ו-5:7 לאחר מותחן. הסרבי ניצח בקלות את ברדיך הצ'כי 6:7, 4:6 ו-2:6 ויפגוש את הארגנטינאי

|
מארי. ניצחון ענק של הבריטי (רויטרס)
מארי. ניצחון ענק של הבריטי (רויטרס)

אומה בריטית שלמה נשמה הערב לרווחה כשאנדי מארי, השני בעולם שמחפש תואר בריטי ראשון בווימבלדון מאז 1936, חזר אחרי דרמה ענקית מפיגור 2:0 במערכות מול פרננדו ורדסקו הספרדי לניצחון ענק 6:4, 6:3, 1:6, 4:6 ו-5:7 ברבע גמר טורניר ווימבלדון. בחצי הגמר ביום שישי יפגוש הסקוטי את הפולני המפתיע ייז'י ינוביץ'.

"ורדסקו שחקן מצוין ומסוכן, לא הופתעתי מהיכולת שלו. נלחמתי ככל שיכולתי, רדפתי אחרי כל כדור והצלחתי להיחלץ ממשחק קשה שיכל ללכת לכל כיוון. ינוביץ' הוא מהשחקנים הצעירים הטובים בסבב, הוא אתלט מצוין והיה לי משחק קשה מאוד", סיכם מארי עם הפנים קדימה לחצי הגמר.

ורדסקו הגיש מצוין, השיג שבירה במערכה הראשונה וזכה בה. מארי פתח טוב את המערכה השנייה והוליך 0:2, אבל ורדסקו שבר בחזרה ל-3:3 והשיג שבירה נוספת בדרך ל-0:2 במערכות. הסקוטי השתלט במהירות על המערכה השלישית ולקח אותה עם 1:6. אבל הספרדי שמר כוחות ונתן פייט אדיר גם במערכה הרביעית בה נשבר ל-5:3 בדרך ל-4:6 למדורג שני בעולם.

המערכה החמישית הייתה צמודה ומותחת כשהקהל הבריטי עומד על הרגליים ומגיב אחרי כל נקודה. במצב של 5:5, אפשר היה לחתוך את המתח בסכין. מארי השיג אחרי ראלי אדיר שבירה מכרעת ל-5:6 והגיש בהצלחה למשחק ולמקום בחצי הגמר בפעם החמישית ברציפות.

הסקוטי יפגוש את ייז'י ינוביץ' מפולין, המדורג 24 בעולם, שהגיע לשיא חדש בקריירה שלו שעלה לחצי הגמר. הפולני תפס את המקום שיועד לפדרר או נדאל בפיינל פור של ווימבלדון.

מארי נושם לרווחה אחרי מותחן אדיר (רויטרס)
מארי נושם לרווחה אחרי מותחן אדיר (רויטרס)
 

ינוביץ' בן ה-23, שפרץ כשהגיע לגמר טורניר ברסי בפאריס בסוף השנה שעברה, גבר בדרבי פולני ראשון מסוגו אי פעם ברבע גמר גראנד סלאם, על המדורג 130 בעולם, לוקאש קובוט, 5:7, 4:6 ו-4:6 אחרי 127 דקות ושבירה אחת בכל מערכה. ינוביץ' ירה במשחק לא פחות מ-30 אייסים ו-58 ווינרים.

ינוביץ´ מאושר (רויטרס)
ינוביץ´ מאושר (רויטרס)
 

ג'וקוביץ' ודל פוטרו ניצחו וייפגשו בחצי הגמר
ברבעי הגמר המוקדמים, הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ' והשמיני בעולם, חואן מרטין דל פוטרו עלו ממש באותה הדקה לחצי ווימבלדון. הסרבי ניצח את המדורג שביעי, תומאס ברדיך הצ'כי 6:7, 4:6 ו-2:6, ואילו הארגנטינאי, גבר על דוד פרר הרביעי בעולם, 2:6, 4:6 ו-6:7. בעוד נולה כבר זכה בווימבלדון, עבור דל פוטרו זהו חצי גמר ראשון בטורניר לאחר שמעולם לא עבר את שמינית הגמר באול אינגלנד קלאב.

"זה היה משחק צמוד, ברדיך יכול היה לנצח את כל אחת משתי המערכות הראשונות, אבל הצלחתי להפוך את המצב לטובתי. אני משחק טניס מצוין על הדשא השנה ואני מאושר כי זהו לא המשטח הטבעי שלי", אמר ג'וקוביץ' בסיום.

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´מאושר לאחר הניצחון על ברדיך (רויטרס)
 

נולה לא ליקק דבש בתחילת המפגש מול הצ'כי, שהגיע לגמר ב-2010. השניים שמרו על ההגשות לאורך כל המערכה הראשונה, בשובר השוויון במצב של 5:5, ברדיך עשה טעות והסרבי ניצל זאת מיד ל-5:7 בשובר השוויון.

למרות ההחמצה של ברדיך, הוא עלה בראש מורם למערכה השנייה ושבר פעמיים ל-0:3. נולה העלה מייד את הרמה והשיב בארבעה משחקונים רצופים, כשברדיך פשוט רואה איך הוא משתלט על המשחק ושובר שוב במשחקון העשירי בדרך לזכייה במערכה השנייה. נולה שבר מייד בפתיחת המערכה השלישית ומשם כבר היה רק שחקן אחד על המגרש.

המשחק המקביל נפתח באופן דרמטי, כשביתרון 30:40 במשחקון הפתיחה חואן מרטין דל פוטרו, נפל ונפצע באופן רציני. הטיפול בו נמשך דקות ארוכות, עם חשש לא קטן לפרישה שלו מהמפגש מול פרר. הארגנטינאי נחבש, עלה למגרש ושיחק בעוצמה ובאגרסיביות יותר מהרגיל, כשלדוד פרר לא נשארו תשובות.

דל פוטרו. לא מאמין שהוא בחצי הגמר (רויטרס)
דל פוטרו. לא מאמין שהוא בחצי הגמר (רויטרס)
 

דל פוטרו שבר פעמיים וזכה בקלות במערכה הראשונה עם 2:6. השמיני בעולם שבר גם ל-4:5 במערכה השנייה וזכה בה. המערכה השלישית הגיעה לשובר שוויון וביתרון 5:6, דל פוטרו השיג את הנקודה המכרעת וחגג עליה לחצי הגמר.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */