יום שישי, 05.07.2024 שעה 11:02
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

אורי אלון: לא רוצה להיות שני לאף אחד בשום דבר

ראש קבוצת הרכישה של הפועל י-ם ל-ONE: "אמארה יעזור לנו להביא שחקנים שלא היו מגיעים לישראל. אני מגיע מאהבת הקבוצה והעיר. נשקיע 15 מיליון ש"ח"

|
אורי אלון המועמד לרכוש את הפועל ירושלים (יניב גונן
אורי אלון המועמד לרכוש את הפועל ירושלים (יניב גונן

היזם הישראלי, אורי אלון, העומד בראשה של קבוצת רכישה המבקשת לקבל את מניותיו של גומא אגייאר בהפועל ירושלים (60 אחוזים), שוהה כעת בניו יורק וממתין לתשובת האפוטרופוס בנוגע לזהות הקבוצה אשר זכתה במכרז.

ממשרדו הנמצא בשדרה השישית על רחובות סוהו בניו יורק, העניק אלון ראיון מיוחד ל-ONE, רגע לפני שהוא עשוי להפוך לבעלים של הפועל ירושלים. זאת, כמובן, בהנחה שעמותה לא תשווה את הצעת קבוצת אלון, העומדת על 15 מיליון שקלים.

"יש הרבה קווי דמיון בין איך לנהל מערכת עסקית לבין ניהול הפועל ירושלים", סיפר איש ההיי-טק, שישב בחודש שעבר לפגישה עסקית עם ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג. "אני לא הולך לעמוד על הקווים. אשמש כיו"ר הדירקטוריון. אני רוצה מנכ"ל שמבין בענף הכדורסל ושיהיו לנו השחקנים הכי טובים בכדי שנוכל להצעיד את הפועל ירושלים להישגים".

בוא נחזור להתחלה. איך קמה קבוצת הרכישה שלך?
"בחודש מארס האחרון גורמים בקבוצה פנו אליי ואמרו שיש בעיה בהפועל י-ם ושהמועדון במצב רע. אני אוהד של הקבוצה מילדות, כשבצעירותי הייתי כאחרון האוהדים שעמדו מאחורי הסלים במלחה והריעו לשחקנים. בגלל זה אני בתמונה ומוכן לתרום. בתור אחד שבנה כמה סטארט-אפים, אני יודע מה דרוש בכדי לנהל חברה. צריך לנהל תקציב, לעשות שיווק, למכור חסויות ואת כל אלה עשיתי בהצלחה במקומות שונים במהלך השנים. יחד עם ארן טלם, יהודי-אמריקי וסוכן השחקנים הגדול בעולם, אמארה סטודמאייר, שחקן הניו יורק ניקס, ואייל חומסקי, מומחה בפרסום, יצרנו תלכיד שמוכן לתרום מכיסו הפרטי לטובת המועדון".

סטודמאייר מטביע (רויטרס)
סטודמאייר. יעזור להביא שחקנים לירושלים? (רויטרס)
 

תחילה סטודמאייר חבר ליו"ר העמותה דני קליין. איך נוצר הקשר בינכם?
"העסקים הפרטיים שלי נמצאים בעיקר בניו יורק כך שיש לנו חברים משותפים. כשנודע להם על כך שאני עשוי לרכוש את המניות לקבוצה ולהיכנס כבעלים, קישרו בינינו. אמארה אוהב את ירושלים ורוצה לעזור להפועל. הוא כוכב NBA שמבין דבר או שניים בכדורסל. הוא מוסיף המון לקבוצה שלנו מבחינה עסקית, שיווקית, כלכלית ומקצועית. יש לו היכרות קרובה עם שחקנים אותם הוא מעוניין להביא לירושלים בעונה הקרובה. שחקנים שבעבר לא יכלה הקבוצה להביא משיקולים כספיים".

ולגבי הפרסומאי אייל חומסקי והסוכן ארן טלם?
"חומסקי מומחה בשיווק ופרסום וזו במה שלא היה לקבוצה בעבר. לגבי ארן טלם, כמו סטודמאייר, גם הוא יוכל להביא שחקנים לירושלים שלא יכלו להגיע לפני כן".

טלם, שמיודד עם קליין, שוחח עם יו"ר הקבוצה דאז על האפשרות להיכנס כמשקיע במועדון לפני כשלוש שנים. כעת מי שהלהיב את טלם לגבי האפשרות להצטרף לקבוצת אלון ולעזור למועדון היה שחקן הקבוצה בעונה החולפת, סמארדו סמואלס, שנשבה בקסמה של העיר והקבוצה ואף הצהיר כי אם לא ישתלב ב-NBA, ישמח לשוב לבירה.

סמואלס. שיכנע את טלם להגיע (חגי ניזרי)
סמואלס. שיכנע את טלם להגיע (חגי ניזרי)
 

מה הדרך בה תפעל קבוצתך ומתי במועדון יראו הישגים אם תזכה במכרז?
"לא באתי לירושלים במטרה להוציא סכומי עתק בשנה הראשונה. לא ככה בונים עסק. אנחנו רוצים לבנות מערכת של קבוצה מובילה בארץ ובאירופה לאורך שנים. בשביל שאוכל לעשות זאת, אני לא אזרוק כסף בשנה הראשונה. התקציב שלנו בשנה הבאה יהיה השני בגודלו בארץ אחרי מכבי תל אביב. אנחנו נשקיע 15 מיליון שקלים כנקודת התחלה מהכיס שלנו בשלוש השנים הראשונות".

מה תעשה אם העמותה תשווה את הצעתכם?
"אם בעמותה לא רוצים את הכסף שלנו, שיבושם להם. לי חשובה הפועל ירושלים עם אורי אלון או בלעדיו. אם מישהו אחר רוצה לבוא ולשים כסף במועדון ולתרום לקבוצה, בכיף. אני לא צריך את העניין הזה בירושלים. זה לא ממנף לי את העסקים הפרטיים. אני מגיע לתרום כי אני יליד העיר, אוהב הקבוצה ואוהב ירושלים".

יש אפשרות שתמצא דרך להתחבר לעמותה או לדני קליין ותבנו אימפריה מאוחדת?
"דני קליין הוא בנאדם שאני מאוד מעריך. הוא עשה הרבה טובים להפועל וגייס הרבה מאוד כסף למועדון. אני קורא את כל התגובות לגביו של אוהדים שקוראים לו לעזוב את הקבוצה ואני מציע שיפסיקו, מכיוון שיש לו הרבה זכויות בקיומה. לעניין איחוד הכוחות: כל מי ששותף איתי לדרך, אני מברך אותם. למי שיש יכולת כלכלית גבוהה וגם איכפת מהעיר, אלה האנשים שאני רוצה. הפועל י-ם מבחינתי מעל הכל ובגלל זה בחרתי לקבוצה אנשים אמינים שכל אחד מהם יודע ביזנס מהו".

דני קליין (ONE)
דני קליין. אלון: "אני מאוד מעריך אותו"
 

יצרת קשר עם רענן כץ שבעבר הלא רחוק תרם לירושלים מכיסו הפרטי?
"מעולם לא דיברתי עם רענן כץ, אבל אם הוא מעוניין לתרום להפועל י-ם ורואה את טובת הקבוצה לנגד עיניו, נשמח לצרף אותו לקבוצה שלנו".

מטרת הקבוצה בשנים הקרובות תיהיה לתת פייט למכבי תל אביב?
"אני לא רוצה להיות שני לאף אחד בשום דבר, לא בעסקים ולא בספורט. המודל שלי הוא לבנות את הפועל ירושלים, מהקבוצות הגדולות בכדורסל הישראלי, שתצליח לאורך שנים. כולנו יודעים שהפועל חולון זכתה באליפות ובעונה האחרונה נלחמה נגד הירידה. כך גם הפועל גלבוע/גליל שהפתיעה את מכבי בגמר ולא הצליחה להתרומם מאז. כדי ליצור הצלחה צריך סבלנות והמשכיות ולהשקיע לאורך זמן והקבוצה שלנו יכולה לעמוד בתנאים הללו. אנחנו לא רוצים להידמות למכבי ולא שואפים להיות כמו מכבי. אני ממוקד בהפועל ירושלים".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */