יום רביעי, 03.07.2024 שעה 06:55

ליזיקי הדהימה את סרינה, מארי וג'וקוביץ' ברבע

ווימבלדון: אחרי פדרר, נדאל ושראפובה, גם ה-פייבוריטית הודחה עם 6:2, 1:6 ו-6:4 לגרמנייה. הסקוטי עבר את יוז'ני, הסרבי גבר על האס ויפגוש בברדיך

|
סרינה מאוכזבת (רויטרס)
סרינה מאוכזבת (רויטרס)

טורניר ווימבלדון המפתיע בהיסטוריה מכה שנית. אחרי נדאל ופדרר, שראפובה ואזרנקה, גם הגדולה מכולן, סרינה וויליאמס, המדורגת ראשונה, אלופת הטורניר והמועמדת הבטוחה לזכייה גם השנה, בחוץ.

גיבורת היום (שני) היא סבין ליזיקי הגרמנייה המדורגת 24 בעולם, שהשלימה 2:6, 6:1 ו-4:6 מדהים מול הטניסאית שלקחה בהליכה את הסבב בשנה האחרונה.

ליזיקי, שהודתה כי זה הטורניר האהוב עליה, מצליחה באופן קבוע על הדשא הלונדוני בו היא הגיעה לחצי הגמר ב-2011. הפעם היא חזרה מפיגור 3:0 במערכה השלישית ובסיום היא בכתה מול המראיין ואמרה: "אני כל-כך שמחה, זו יריבה כל-כך קשוחה. זו הרגשה נפלאה לנצח במשחק כזה. הקהל היה נפלא, נהניתי לשחק, היא היתה קשוחה וניסיתי רק להחזיק מעמד, אני בטוחה שההורים שלי מאושרים עכשיו".

ליזיקי ניצחה בשנים האחרונות באופן קבוע את אלופות הרולאן גארוס בווימבלדון. ב-2009 היא הדיחה את קוזנצובה, ב-2011 את נה לי, ב-2012 את שראפובה והשנה את סרינה. נתון מדהים.

סרינה הבינה כבר מהרגע הראשון שהגיעה למגרש מישהי עם העומצות שלה. ממצב של 1:2 לסרינה, ליזיקי המשיכה להגיש מצוין ולהחזיר בעוצמה. המחבט של סרינה הפיק טעות ועוד טעות וליזיקי השלימה חמישה משחקונים ברצף ו-2:6 מדהים. ליזיקי המשיכה עם 0:1 במערכה השנייה אבל אז סרינה התחילה להתפוצץ וזכתה בתשעה משחקונים רצופים כדי לנצח 1:6 במערכה השנייה ולהוביל 0:3 בשלישית.

סרינה וויליאמס. מתוסכלת מאי ההצלחה (רויטרס)
סרינה וויליאמס. מתוסכלת מאי ההצלחה (רויטרס)
 

אבל כאן ליזיקי הצליחה לעלות על הלוח והביטחון שלה חזר. היא שברה ל-2:3, סרינה שברה שוב ל-2:4, אבל הגרמנייה המשיכה לחייך ולחבוט מצוין וחזרה אחרי משחקון צמוד ומורט עצבים ל-4:4. מכאן הכל היה אפשרי ומה שהיה נראה כבלתי אפשרי לפני המשחק אכן קרה. ליזיקי שברה ל-4:5 ועלתה להגיש למשחק. היא הוליכה 0:30, סרינה הצילה שתי נקודות משחק ואף עלתה לנקודת שבירה אותה הצילה ליזיקי עם אייס, ומכאן לקחה הגרמנייה את שתי הנקודות הבאות ושלחה את השחקנית הטובה בעולם הביתה.

ברבע הגמר תפגוש ליזיקי את קאיה קנאפי האסטונית שחוזרת מפציעה ומדורגת כיום רק 46 בעולם. קנאפי שמה קץ לתקווה הבריטית לטניסאית מקומית ברבע הגמר לראשונה מאז 1988, כשגברה על לאורה רובסון ועל יציעים שלמים של קהל 6:7 (6:8) ו-5:7. רובסון הוליכה 2:5 בשובר השוויון של המערכה הראשונה אבל לא עמדה בלחץ והאסטונית חזרה מפיגור שבירה גם במערכה השנייה. קנאפי חוזרת למעמד רבע הגמר בו הייתה גם ב-2010.

ליזיקי חוגגת ניצחון על הראשונה בעולם (רויטרס)
ליזיקי חוגגת ניצחון על הראשונה בעולם (רויטרס)
 

ובכל זאת תהיה אמריקנית ברבע הגמר - מי אם לא היורשת של סרינה, סלואן סטיבנס, המדורגת 17 בטורניר, ששמה קץ למסע החלומי של הפורטוריקנית בת ה-19, מוניקה פיוג. פיוג הייתה ביתרון מערכה אך לא עמדה בלחץ ונכנעה 4:6, 7:5 ו-6:1. סטיבנס תפגוש ברבע הגמר את מי שכבר הגיעה לגמר ווימבלדון ב-2007, מריון ברטולי, שהשלימה 2:6 ו-3:6 מול מפתיעה נוספת, קארין קנאפ האיטלקיה.

אלופת 2011, פטרה קביטובה הצ'כית, שמאוד רוצה לחזור למעמד הגמר אחרי שנתיים, עלתה לרבע הגמר כשגברה 6:7 (5:7) ו-3:6 על המדורגת 19, קרלה סוארס נבארו הספרדיה. קביטובה שברה ל-5:6 במערכה הראשונה אבל נשברה מיד בחזרה. בשובר השוויון שמטה הצ'כית יתרון של 0:3, אך הצליחה לסחוט את המערכה עם 5:7. קביטובה שברה ל-2:4 במערכה השנייה ומשם המשיכה עם ההגשות לניצחון חשוב מאוד בעונה חלשה שלה.

פטרה קביטובה חוגגת (רויטרס)
פטרה קביטובה חוגגת (רויטרס)
 

קביטובה תשחק ברבע הגמר מול הבלגית קריסטין פליפקנס (20) שעלתה לראשונה בקריירה שלה למעמד רבע גמר גראנד סלאם כשניצחה את האיטלקיה הוותיקה, פלביה פנטה 6:7 (2:7) ו-3:6. הבלגית שזכתה לפני עשר שנים בתואר הנערות בווימבלדון, התרגשה מאוד בסיום ונישקה את הדשא.

השישית בעולם, נה לי הסינית עלתה בפעם השלישית בקריירה שלה לרבע הגמר ווימבלדון אחרי שהביסה את המדורגת 11, רוברטה וינצי מאיטליה 2:6 ו-0:6. הסינית שזכתה ברולאן גארוס ב-2011, הייתה במעמד הזה גם ב-2006 ו-2010.

פלביה פנטה  תופסת את הראש לאחר ההפסד (רויטרס)
פלביה פנטה תופסת את הראש לאחר ההפסד (רויטרס)
 

לי תפגוש במי שנותרה המדורגת הבכירה בטורניר, אגה רדוונסקה הפולניה (4), שניצלה אף היא מהדחה. רדוונסקה חזרה מפיגור מערכה לניצחון על הבולגריה חובבת הדשא, צבטנה פירונקובה, 6:4, 3:6 ו-3:6. הבולגריה קיבלה טיפול ארוך ברגלה אחרי המערכה השנייה.

רבעי גמר הנשים: סבין ליזיקי - קאיה קנאפי, אגה רדוונסקה - נה לי, סלואן סטיבנס - מריון ברטולי, פטרה קביטובה - קריסטין פליפקנס.

לארה רובסון (רויטרס)
לארה רובסון יורדת מהדשא בווימבלדון בפעם האחרונה השנה, למרות הקהל (רויטרס)
 

גברים: מארי וג'וקוביץ' העפילו לרבע הגמר
אחרי שרובסון הודחה, העם הבריטי נותר עם נציג אחד בויומבלדון - אחד ומיוחד. אנדי מארי, התקווה הגדולה של הבריטים לתואר גראנד סלאם ראשון של נציג האי מאז 1936 (!), עשה צעד נוסף בדרך להגשמת החלום כשגבר על מיכאיל יוז'ני הרוסי 4:6, 6:7 ו-1:6.

אנדי מארי (רויטרס)
אנדי מארי חוגג וגם העם הבריטי שמאחוריו (רויטרס)
 

הסקוטי, שבשנה שעברה הגיע לגמר (ואז היה הבריטי הראשון בגמר מאז 1938), מקווה לעשות השנה את הצעד הנוסף. בהתחשב בכך שפדרר, נדאל וטסונגה, שהיו יחד איתו בחצי התחתון של ההגרלה, כבר הודחו, נראה שדרכו לפחות עד הגמר סלולה.

ברבע הגמר יפגוש מארי במדורג 54 בעולם, פרננדו ורדסקו הספרדי, שידע בעבר ימים יפים בטופ 10. ורדסקו עלה לראשונה בקריירה לרבע הגמר בווימבלדון לאחר שניצח 4:6, 4:6 ו-4:6 את רני דה שיפר הצרפתי גבה הקומה (2.03), המדורג 80 בעולם.

קים סירס (רויטרס)
וכמובן שגם האשה שאיתו, קים סירס (רויטרס)
 

המדורג ראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', עבד קשה מאוד אך לבסוף ניצח ב-3 מערכות את המדורג 13 בטורניר, טומי האס הגרמני, 1:6, 4:6 ו-6:7 (4:7). אחרי מערכה ראשונה בה הסרבי שייט הוא התקשה במערכה השנייה, אך במצב של 4:4 הצליח לקחת שני משחקונים רצופים בדרך ל-0:2 במערכות. הגרמני בן ה-35 לא נשבר מנטלית וגם במערכה השלישית משך את ג'וקוביץ' עד הסוף, אך המדורג 1 בטורניר עשה את העבודה בשובר השוויון בדרך לרבע הגמר.

ביום רביעי (אם לא יהיו גשמים) יפגוש ג'וקוביץ' את תומאש ברדיך, המדורג 7 בטורניר, בקרב מסקרן. ברדיך גבר בשמינית הגמר על ברנרד טומיץ' האוסטרלי 6:7, 7:6, 4:6 ו-4:6 לאחר קצת יותר משלוש שעות של טניס איכותי.

נובאק ג´וקוביץ´ מותח איברים בדרך לרבע הגמר (רויטרס)
נובאק ג´וקוביץ´ מותח איברים בדרך לרבע הגמר (רויטרס)
 

הרביעי בעולם, דוד פרר, איבד עוד מערכה בטורניר אבל שרד מול הקרואטי המסוכן איבן דודיג. דודיג ניצח 6:7 (3:7) במערכה הראשונה, אבל איבד עמדת ניצחון במערכה השנייה כשפרר סחט 6:8 בשובר השוויון. מכאן כבר היה רק שחקן אחד על המגרש.

פרר, פיינליסט הרולאן גארוס, השלים 1:6 ו-1:6 ועלה לרבע הגמר, שם יפגוש את המדורג שמיני, חואן מרטין דל פוטרו הארגנטיני, שגבר כצפוי על האיטלקי, אנדראס ספי (23), 4:6, 6:7 ו-3:6. אגב, בחצי הגמר יפגוש המנצח במפגש בין פרר לדל פורטו את המנצח במפגש בין ג'וקוביץ' לברדיך.

דויד פרר. חוגג בסיום (רויטרס)
דויד פרר. חוגג בסיום (רויטרס)
 

בתחילת הטורניר הובטח רבע גמר מסקרן בין רפאל נדאל לרוג'ר פדרר. השניים הודחו בתחילת הטורניר, ואת מקומם יתפסו ז'ירי ינוביץ' ולוקס קובוט, שניהם מפולין.

המדורג 24, ייז'י ינוביץ' מפולין עושה צעד נוסף בדרכו הבטוחה לצמרת הגבוהה. הפולני שפרץ קדימה בטורניר ברסי בשנה שעברה ומי שהגיע מהמוקדמות עד הגמר, תפס את מקומו של פדרר ברבע הגמר כשניצח את יורגן מלצר האוסטרי אחרי מאבק עיקש בן 5 מערכות, 6:3, 6:7, 4:6, 6:4 ו-4:6. מי שתפס את את מקומו של נדאל הוא לוקאס קובוט, המדורג 130 בעולם, שנלחם גם הוא חמש מערכות עד שניצח את אדריאן מאנארינו הצרפתי 6:4, 3:6, 6:3, 3:6 ו-4:6.

רבעי גמר הגברים: נובאק ג'וקוביץ' - תומאש ברדיך, דויד פרר - חואן מרטין דל פוטרו, אנדי מארי - פרננדו ורדסקו, ייז'י ינוביץ' - לוקאס קובוט.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */