יום רביעי, 03.07.2024 שעה 07:06

רועי דיין: לא מרגיש שמיציתי את עצמי בחו"ל

אחרי שנתיים בבירשחוט, החלוץ בן ה-29 מחפש תחנה חדשה. החיים בבלגיה, האישה והילדים, הרצון להמשיך בחו"ל וגם חזרה אפשרית לארץ. רועי דיין בראיון

|
רועי דיין:
רועי דיין: "הייתי רוצה לסיים את הקריירה בחו"ל

בירשחוט הבלגית ירדה ליגה בסיום העונה שעברה מה שהוביל לפירוק המועדון בשל בעיות כלכליות. בקבוצה הקטנה שיחקו בעונה שעברה שני ישראלים - רועי דיין ודור מלול.

שניהם סיימו את דרכם בקבוצה וכעת מחפשים מקום חדש לשחק בו. דיין בן ה-29 בטוח שירידת הליגה עם בירשחוט לא תפגע לו בקריירה. החלוץ, שכבר אפשר לקרוא לו החלוץ הוותיק, בוגר יותר. הוא אב לשתי בנות ובקרוב יסיים תואר ראשון בראיית חשבון.

דיין גדל בנוער של מכבי ת"א, שיחק בקבוצה הבוגרת, חצה את הכביש להפועל ת"א, הגיע לעכו עימה עלה ליגה ובעונה האחרונה שלו לפני היציאה לחו"ל, עונת 2010/11, הפך לשחקן מפתח בקבוצה וכבש 14 שערי ליגה.

בקיץ 2011 יצא לבלגיה, שם שיחק בשנתיים האחרונות. בעונה החולפת הוא כבש שלושה שערים ורשם 12 הופעות כשמתוכן רק שש בהרכב. עכשיו שהוא כבר חודשיים בארץ ובראיון ל-ONE סיפר על תוכניותיו לעתיד.

רועי דיין חוגג (ONE)
רועי דיין חוגג שער במדי בירשחוט
 

לפני כשנה אמרת שאתה מקווה שתשחק בחו"ל זמן רב, הרצון עוד קיים?
"הרצון עדיין קיים. מאוד נהניתי בחו"ל למרות שבעונה שעברה לא היה כל כך קל. נהניתי בפן האישי ובמקצועי והרגשתי שזה המקום בשבילי. בדצמבר-ינואר זה הגיע למצב שקשה לתפקד, משכורות לא נכנסו בזמן, אנשים הגיעו בלי חשק, הכנות למשחקים לא נעשו כמו שצריך. זה לא תירוץ אבל בסופו של דבר זה משפיע על המגרש וכשהמערכת לקראת קריסה קשה להפיק את המקסימום. ניסיתי לעזור לקבוצה בסוף העונה וזה היה קשה מדי”.

איך אתה מסכם את התקופה בבירשחוט? ובבלגיה בכלל?
"נהניתי מאד בבירשחוט, אבל זה נגמר בטעם מר. ברמה המשפחתית, החברתית והמקצועית זה המקום בשבילי, אני אוהב את בלגיה. אני כרגע עם שתי בנות ולתא המשפחתי זה עשה לנו טוב. המנהל המקצועי שלהם אמר לי שאם התנאים היו אחרים הייתי מקבל חוזה חדש לשלוש שנים שם. זה עושה לי טוב על הלב אבל זה מאכזב שהסיבות הכלכליות גרמו לכל הבעיות. לא מרגיש שמיציתי את הפוטנציאלי שלי, הייתי רוצה לסיים את הקריירה בחו"ל".

האם קיבלת הצעות מקבוצות בארץ?
"היו כמה הצעות גם בארץ וגם בחו"ל. הגיעה הצעה מאלופת סלובקיה, סלובן ברטיסלבה, אך דברים לא הסתדרו במו"מ ולא חשבתי שזה המקום שאני צריך להיות בו אז ויתרתי. ההעדפה שלי להיות במקום שטוב לי ושרוצים אותי. הפן הכספי הוא שיקול משמעותי, בסופו של דבר זה המקצוע שלי וזה חשוב, אבל זה שיקול מתוך מכלול. בימים הקרובים אני אשקול את ההצעות ואחליט. גם אם אחזור השנה לארץ וזה עומד על הפרק, אני אהיה שלם עם עצמי עם מלא מוטיבציה ורצון להוכיח”.

רועי דיין (עמית מצפה)
רועי דיין במדי עכו. לא פוסל חזרה לקבוצה (עמית מצפה)
 

האם תרצה לחזור לעכו?
עכו היא אופציה, אני לא שולל כלום. עשיתי שם תקופה טובה בשלוש השנים האחרונות שלי בארץ ואני אוהב ומכיר את המערכת, אבל זה תלוי בהרבה דברים. מי שמכיר אותי וירצה אותי מספיק וזה יהיה הדדי אני אהיה שם”.

ולסיכום, אתה חושב יותר על הקריירה או על המשפחה?
אני מאוד מחובר למשפחה ואם זה שיקול כלכלי או משפחתי אז המשפחתי קודם, אבל אני יכול לומר שאני מקבל תמיכה גדולה מאשתי שרוצה שאני אמצה את השאיפות והפוטנציאל שלי, היא לעולם לא תגיד לי לא, כל מצב שיהיה היא תאפשר לי לנסות. רוב המקרים אני זה שבעצם מונע ממהלך לקרות ולא רוצה להיכנס למקומות האלה, כמו סלובקיה. זה לא קל כל המעברים והשינויים אבל אשתי תומכת ואוהבת".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */