יום רביעי, 03.07.2024 שעה 08:34

סנסציית ענק: פדרר עף מווימבלדון בסיבוב השני

ההפתעות ממשיכות. השווייצרי הובך על ידי המדורג 116 והשאיר את הבמה לנולה ומארי. טסונגה החליק ופרש. שראפובה נפצעה והפסידה לדה בריטו

|
פדרר והתיק הולכים הביתה. (רויטרס)
פדרר והתיק הולכים הביתה. (רויטרס)

רצף של 36 רבעי גמר רצופים בגראנד סלאם, הסתיים הערב (רביעי) עבור שחקן הטניס הטוב ביותר בכל הזמנים, רוג'ר פדרר שהצטרף לרפאל נדאל ועף מווימבלדון עם הפסד לאוקראיני סרגיי סטחובסקי המדורג 116 בעולם. סטחובסקי ברגע השיא של חייו חזר מפיגור מערכה לנצחון 7:6, 6:7, 5:7 ו-6:7.

האוקראיני שההישג הטוב ביותר שלו על הדשא היה הסיבוב השני ב-2011, עלה למשחק מול שחקן הדשא הטוב בעולם ואלוף הטורניר שבע פעמים כולל השנה שעברה בביטחון מלא מהרגע הראשון, החמיץ אמנם הזדמנות במערכה הראשונה בה הפסיד בשובר שוויון 5:7, אבל במערכה השנייה שהגיעה שוב לשובר שוויון הוא ניצח 2:7.

במערכה השלישית סטחובסקי שבר בסיום המערכה ל-5:7 ועלה ל-1:2 במערכות. במערכה הרביעית סטחובסקי המשיך להגיש מצוין ושבר ל-1:2, פדרר חזר ל-3:3 ועלה עם ההגשה ל-5:6 עם נקודת מערכה אבל האוקראיני שוב העיז ללכת על כל הקופה ולקח את המערכה לעוד שובר שוויון, בו ניצח אחרי סיום דרמטי 5:7 אחרי שלוש שעות בדיוק.

"קשה לי להאמין שזה קרה. הרגשה נפלאה, קסומה. כשמשחקים מול רוג'ר פדרר בווימבלדון זה כמו לשחק מול שנים מול רוג'ר ומול כל ההיסטוריה שהוא נושא עימו. לא יכולתי לשחק טוב יותר בנקודות החשובות", אמר סטחובסקי האוקראיני הנרגש שבשיאו דורג 31 בעולם ויפגוש בסיבוב השני את יורגן מלצר האוסטרי.

סטוחבסקי בהלם אחרי הניצחון (רויטרס)
סטחובסקי בהלם אחרי הניצחון (רויטרס)
 

בעקבות ההפסד ירד רוג'ר פדרר למקום החמישי בעולם ויאבד את מקומו בשלישיה הפותחת לאחר שנים ארוכות. ההדחה של השוויצרי היא המוקדמת ביותר של אלוף יוצא מאז ליטון יואיט ב-2003. בנוסף, זוהי גם התבוסה לשחקן מדורג במקום כה נמוך, מאז הפסיד פדרר ב-2002 למריו אנצ'יץ' הקרואטי שדורג 154.

פדרר המאוכזב אמר במסיבת העתונאים לאחר המשחק: "זה תמיד מאכזב להפסיד כל משחק ברחבי העולם, אבל במיוחד פה. יש לי זכרונות נפלאים מהמגרש הזה, וגם זכרונות קשים. אני מודה לקהל על הכפיים בסיום אני מעריך את זה מאוד".

על היריב שלו הוסיף פדרר: "הוא שיחק סרב אנד ווילי מצוין, כל הקרדיט מגיע לו שעמד בלחץ באופן בלתי רגיל. הוא שיחק טוב יותר בנקודות החשובות. על כך שכולם חזו את רבע הגמר בינו לבין נדאל, הגיב: "אולי זה יהיה שיעור לכל העיתונאים והפרשנים. 36 גראנד סלאמים ברצף להגיע לרבע הגמר זהו מספר נפלא וחבל שסיימתי איתו היום. אני גאה במה שעשיתי ואמשיך מכאן הלאה".

כעת הבמה בקרב על התואר תישאר לנובאק ג'וקוביץ' והשני בעולם, אנדי מארי, שעלה בשקט לסיבוב השלישי. הבריטי גבר על יון סון לו מטייואן 3:6, 3:6 ו-5:7.

סטיב דראסיס הבלגי, גיבור השעה בטורניר אחרי שהדהים את רפאל נדאל בשלוש מערכות ביום הראשון וחולל סנסציה עולמית, פרש ממשחק הסיבוב השני מול הפולני, לוקס קובוט, עקב פציעה בכתף.

ג'ון איסנר נאלץ לפרוש אחרי שני משחקונים בלבד (1:1) במשחק מול הצרפתי, אדריאן מאנארינו עקב פציעה בברך. איסנר שכתב את שמו על לוח ההיסטוריה של טורניר הדשא, קיבל טיפול מהיר בצידי המגרש, אבל הכאבים לא פסקו והאמריקאי נאלץ לפרוש.

המדורג 10 בעולם, מריאן צ'יליץ', סגן אלוף איסטבורן, פרש בגלל פציעה בברך והעלה את הצרפתי קני דה שיפר לסיבוב הבא. גם ראדק סאטפנק הצ'כי בן ה-35, פרש ממשחקו מול הפולני ז'ירי ינוביץ (24) בפיגור 6:2 ו-5:3. האחרון ישחק מול המדורג 15, ניקולס אלמגרו הספרדי, שגבר על גילרמו רופין הצרפתי 5:7, 7:6, 3:6 ו-4:6.

דסטין בראון. חוגג לאחר הניצחון על יואיט (רויטרס)
דסטין בראון. חוגג לאחר הניצחון על יואיט (רויטרס)
 

מי שעוד סיים את דרכו בטורניר על המגרש הוא לייטון יואיט שאחרי שהדיח בסיבוב הראשון את סטן ואורינקה המדורג 11, הפסיד לדסטין בראון הגרמני 4:6, 4:6, 7:6 ו-2:6. בנוט פאייר הצרפתי, המדורג 25, עלה לסיבוב השלישי אחרי שניצח 4:6, 5:7 ו-4:6 את מדיחו של דודי סלע מהמוקדמות, סטפן רובר, בן ארצו. פאייר ישחק מול לוקס קובוט מפולין, שעלה עקב פרישתו של דארסיס.

ג'ו וילפריד טסונגה מצרפת מצטרף לרשימת נפגעי הדשא של היום המקולל בוימבלדון. הצרפתי נפצע במהלך משחקו מול ארנסט גולוביס וסיים את חלקו בטורניר. טסונגה ניצח את המערכה הראשונה 3:6, אך גולוביס ניצח בשתיים הבאות 3:6 ו-3:6 ולאחר מכן הצרפתי החליט לפרוש.

גולוביס יפגוש בספרדי פרננדו ורדסקו, שגבר על עוד שחקן שנפל על הדשא, אבל נשאר עד לסיום המשחק, המדורג 31 ז'וליאן בנהטו 6:7, 6:7 ו-4:6.

טסונגה. נפצע ופרש (רויטרס)
טסונגה. נפצע ופרש (רויטרס)
 

בעקבות גל הפציעות והפרישות, עולות תהיות רבות, האם נעשו על הדשא השנה התאמות ושינויים שגרמו בשלושת הימים הראשונים לכל כך הרבה החלקות של שחקנים על המשטח, שבעקבותיהם הגיעו לא מעט פציעות חסרות תקדים בטורניר המפורסם ביותר בעולם.

שראפובה נפצעה ביום המקולל על הדשא והודחה
וגם בנשים היו הפתעות גדולות. המדורגת 131 בעולם, מישל לרשר דה בריטו בת ה-20 מפורטוגל, העיפה את השלישית בעולם ומי שהיתה פיבריטית בטוחה לגמר, מריה שראפובה, עם 3:6 ו-4:6. דה בריטו שבגיל 16 נחשבה לילדת הפלא של הטניס העולמי, לא הצליחה להמריא מאז.

הפורטוגלית החלה את הטורניר בשלב המוקדמות בו הביסה בסיבוב השלישי את לא אחרת מאשר שחר פאר. דה בריטו אמרה בסיום: "אני לא יכולה להאמין, נשארתי רגועה בסיום המשחקון הארוך. כשהיא ירדה לטיפול רפואי, ניסיתי להשאר בפוקוס ידעתי שהיא תחזור והמשכתי להתחמם. אני יודעת שהמשטח הפעם חלק למדי וניסיתי להישאר עם הרגליים על הקרקע. זה נפלא להיות בסיבוב השלישי ואני אנסה להמשיך מכאן הלאה".

דה בריטו הפתיעה כבר בפתיחה כששברה ל-1:2 ושוב ל-1:4, שראפובה שנפלה פעמיים על הדשא בדיוק באותו מקום במהלך המשחק, צימקה ל-3:4, אבל דה בריטו השלימה 3:6.

במערכה השנייה שוב השיגה דה בריטו שבירה מוקדמת, ביתרון 3:4 שראפובה נפלה שוב וירדה לטיפול רפואי ממושך. גם כשחזרה, הפורטוגלית בת ה-20 הייתה רגועה והשלימה את הנצחון למרות משחקון ארוך אחרון מותח במיוחד, בו הצילה שראפובה כמה נקודות משחק. עם הפרישה של אזרנקה, וההפסד של שראפובה נשארה סרינה וויליאמס בודדה בצמרת הדרוג וסיכוייה לקחת את הטורניר שואפים כרגע למאה אחוז.

דה בריטו. עשתה סנסצייה (רויטרס)
דה בריטו. עשתה סנסצייה (רויטרס)
 

היום השלישי בווימבלדון, אמנם נפתח עם ארבע פרישות של השניה בעולם, ויקטוריה אזרנקה, הבלגי, סטיב דארסיס שהפתיע את נדאל, טסונגה וג'ון איסנר, אך הסנסציה של היום הגיעה מג'ני בושארד מקנדה. הקנדית בת ה-19 המדורגת 66 בעולם ושנחשבת לאחת הטניסאיות המבטיחות בעולם, שלחה הביתה את המדורגת 12 בעולם, אנה איבנוביץ' עם 3:6 ו-3:6.

השתיים עלו למגרש המרכזי בהתראה של 15 דקות, אבל הקנדית לא נבהלה מהמעמד ומהקהל, פתחה עם 0:3 במערכה הראשונה ו-0:2 בשנייה ולא נתנה לאיבנוביץ' שתפשה יום רע, לחזור למשחק. בושארד תפגוש את קרלה סוארס נבארו בסיבוב השלישי.

פטרה צ'טקובסקה הצ'כית חוללה הפתעה נוספת, כשהביסה את קרולין ווזניאקי, המדורגת תשיעית 2:6 ו-2:6. גם ווזניאקי נפלה קורבן ליום הפציעות בווימבלדון, כשהחליקה על הדשא ונפגעה בקרסול השמאלי במהלך המערכה הראשונה. והיום מלא ההפתעות נמשך עם ניצחונה של קארין קנאפ מאיטליה (104) על לוסי ספארובה הצ'כית, המדורגת 27, עם 6:4, 4:6 ו-4:6.

צ'טקובסקה תפגוש בסלואן סטיבנס האמריקנית העולה שניצחה במשחק דרמטי שהלך לאיבוד בשלל הסנסציות, את אנדריאה פטקוביץ' הגרמניה 6:7, 6:2 ו-6:8. גם ירוסלבה שבדובה הקזחית לא התייצבה למשחק הסיבוב השני מול פטרה קביטובה הצ'כית, אלופת 2011 שעלתה ללא משחק לסיבוב השלישי.
 

ווזניאקי. הודחה מוקדם מהצפוי (רויטרס)
ווזניאקי. הודחה מוקדם מהצפוי (רויטרס)
 

ויקטוריה אזרנקה, פרשה עוד לפני תחילת המשחק מול פלביה פנטה מאיטליה אחרי שלא הצליחה להתאושש מהפציעה בברך עקב נפילה במשחק הראשון שלה בטורניר מול קוהלר מפורטוגל. הבלארוסית טופלה במהלך המשחק בסיבוב הראשון אחרי שצרחה מכאבים בעת הנפילה, והצליחה לחזור למגרש ולנצח את הפורטוגלית שנבהלה בעצמה מהמקרה. 

למרות שבדיקת ה-MRI לא הצביעה על בעיה חמורה, אזרנקה קיבלה החלטה שלא להמשיך בטורניר. הקהל במגרש המרכזי שקיבל את ההודעה רגע לפני תחילת המשחקים, הגיב בטונים זועמים. 

במשחקים שכן התקיימו, גברה המדורגת 19 בעולם, קרלה סוארס נבארו מספרד על מריאנה לוצ'יץ' ברוני מקרואטיה 6:1, 3:6 ו-3:6. אליז קורנה מצרפת (29) גברה על סו היישה מטיוואן 3:6 ו-2:6 ותתמודד בסיבוב הבא מול פלביה פנטה שעלתה עקב הפרישה של אזרנקה.

ויקטוריה אזרנקה. פרשה לפני המשחק והקהל הגיב בזעם  (רויטרס)
ויקטוריה אזרנקה. פרשה לפני המשחק והקהל הגיב בזעם (רויטרס)
 

מוניקה פיוג מפורטו ריקו, שהעיפה את המדורגת חמישית שרה אראני בסיבוב הראשון, המשיכה לסיבוב השלישי אחרי 2:6, 7:5 ו-4:6 מול סילביה סולר אספינוסה הספרדיה. פיוג תפגוש בצ'כית איווה בירנרובה, שניצחה את לסיה טורנקו מאוקראינה 3:6 ו-4:6. אחת מהשתיים תתפוש מקום מאוד מפתיע בשמינית הגמר.

המדורגת 15, מריון ברטולי עלתה עוד שלב עם 5:7 ו-4:6 על קריסטי מקהיל האמריקנית. פטרה קביטובה שעלתה ללא משחק עקב פרישה של ירוסלבה שבדובה תפגוש בשחקנית הדשא המצוינת אטרינה מקרובה מרוסיה שניצחה את גרבין מגרוסה מספרד 2:6, 7:6 ו-4:6.

עוד מיני הפתעה נפלה בדרבי הסרבי בו גברה וסנה דולונך על המדורגת 16, ילנה ינקוביץ 5:7 ו-2:6. הסרבית הצעירה תפגוש בקריסטין פליפקנס הבלגית (20) שגברה על סרבית אחרת, בויאנה יובנובסקי 4:6 ו-4:6.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */