יום שישי, 05.07.2024 שעה 23:29
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930 הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

אחיו של אליהו: מכבי זלזלה בליאור, זו בושה

דור אליהו במתקפה חסרת תקדים: "יש להם זיכרון קצר, הוא ויתר על למעלה ממיליון ד' כדי לחזור. אם הוא היה נותן עונה מצויינת, היו פותחים את חוזהו?"

|
ליאור אליהו. לא מעוניין להגיב (יוסי ציפקיס)
ליאור אליהו. לא מעוניין להגיב (יוסי ציפקיס)

רכבת ההרים של מכבי תל אביב מסרבת לעצור. אחרי אובדן האליפות השלישי בשש השנים האחרונות הגיעו הפיטורים חסרי הטאקט של המנהל, גור שלף והמינוי המוזר של ניקולה וויצ'יץ' למעין ג'נרל מנג'ר ואמש (ראשון) הוחלט על עזיבתו של הקפטן, ליאור אליהו, אותו מינתה אותה ההנהלה לקברניט השחקנים רק לפני כחצי שנה.

מסתבר שבגזרת השחקנים, הקיץ הנוכחי הופך לחם מהצפוי והישראלי הראשון ששילם את המחיר הוא דווקא אחד השחקנים הבכירים ביותר. כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, מכבי ת"א ניצלה את סעיף היציאה בחוזהו של אליהו והתשחררה מן התלות בפורוורד הישראלי עבור 100 אלף דולרים. זאת, אחרי שאליהו סירב לקיצוץ של 350 אלף דולר ממשכורתו.

אליהו, שעזב את ישראל יממה אחרי הפסד האליפות למכבי חיפה, נסע לארצות הברית לחופשה בניו יורק, אותה המשיך במשחק ההכתרה של מיאמי בסאות' ביץ' ויסיים בשבוע הבא בלאס וגאס, סירב להתייחס להתפחויות האחרונות בגזרתו ואמר ל-ONE בשיחה מארה"ב: "אין לי כרגע מה להגיד בנושא. כשאשוב מחו"ל אהיה יותר חכם לגבי מה שקורה. בינתיים, אני לא רוצה להגיב".

מאז הסתבכות הפרשה ביום שישי בפגישה בין נציגי השחקן למועדון, שהסתיימה בטונים צורמים, בסביבתו של אליהו יצאו בהצהרות תקשורתיות בעיקר בעילום שם. מי שנחלץ לעזרתו של ליאור הינו אחיו הצעיר, דור, בן ה-22, שממעט להיחשף לתקשורת, אך מחזיק בבטן מלאה על התנהלותם של קודקודי הצהובים.

"קודם כל, זו בושה שהנהלת מכבי ת"א מרשה לעצמה להתנהל בצורה כזאת מול שחקן שנתן הכל למועדון. יתרה מזאת, להתייחס בכזה זלזול למי ששימש חצי עונה כקפטן הקבוצה זה מעליב. אגב, קפטן אשר נבחר בפה מלא על ידי ההנהלה", אמר דור בראיון ל-ONE.

דור אליהו. כואב את ההשפלה של אחיו (אמיר לוי)
דור אליהו. כואב את ההשפלה של אחיו (אמיר לוי)
 

דור, כדורסלן נוסף לבית משפחת אליהו, הוא גארד המתנשא לגובה 1.95 מטרים ששיחק בעונה החולפת במדי מכבי באר יעקב מהליגה הלאומית. אליהו הצעיר מודע לעובדה שאחיו לא סיפק העונה תצוגות MVP על בסיס קבוע ובמקום מסויים אפילו מבין שהחוזה של ליאור מעיק כלכלית על המועדון בשל עניין המס הכבד. עם זאת, הוא אינו פוסל את העובדה שאחיו הוא נכס חשוב לצהובים וכזה שעשוי להפוך לגורם מכריע בכל קבוצה אליה יצטרף.

למעשה, בשל העובדה שאחיו נחשב לשחקן הישראלי המוכשר ביותר שאינו ב-NBA, דור סובר שמכבי הייתה צריכה להתנהג אחרת. "אני חושב שאחרי העונה שעברה, שכללה פציעה בברך, הוא כרגע לא מצדיק חוזה של 850 אלף דולר, אבל בטח לבטח שהשווי והתרומה שלו על המגרש והשקט שלו החדר ההלבשה לא שווה 500 אלף דולר. שני הצדדים, גם ליאור וגם מכבי, היו חייבים למצוא את הדרך לעמק השווה ולסגור על חוזה בסביבות ה-700 אלף דולרים".

 
 ההחלטות המקצועיות והשיקולים הכספיים של מכבי נגד ליאור לא נתפסים. הרי הוא נמצא תחת חוזה לעונה הקרובה, אך מכיוון שירד מעט ביכולתו, הקבוצה פתאום רוצה לקצץ לו במשכורת? 
 
 
 

אליהו העונה ירד בממוצעיו מעונת 2011/12 ורשם 7.3 נקודות, 3.1 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים ב-23 משחקי יורוליג. בליגה הישראלית תרומתו של הפורוורד התבטאה ב-11.5 נקודות, 4.7 כ"ח, 3 אסיסטים, 1.3 חטיפות בבמוצע. קריירת הכדורסל של שני האחים חושפת הרבה קווי דימיון בין גארד באר יעקב למכביסט.

ליאור אליהו (משה חרמון)
אליהו. נבחר פה אחד לקפטן (משה חרמון)
 

שני השחקנים החלו דרכם בליגת העל בצפון הארץ, כשליאור כידרר בכפר כלום ודור, כמה שנים מאוחר יותר, הצטרף לקבוצה המאוחדת מגן נר. השניים אף זכו באליפויות באותה עונה בשתי מדינות שונות. בשנת 2010, כשליאור עשה קרקס להגנת ברצלונה בגמר הפלייאוף הספרדי במדי קאחה לברואל, דור היה שייך לסגל האליפות של עודד קטש, גל מקל וג'רמי פארגו שגבר על מכבי בגמר הפיינל פור.

"למכבי זיכרון קצר", הלין דור, "אחרי הזכייה באליפות ליגת ה-ACB הספרדית, המנייה של ליאור הייתה בעלייה והוא בקלות יכל למצוא קבוצה באירופה שתקלוט אותו, אלא שהוא רצה לחזור מכבי. לליאור היה חשוב לשחק במועדון שהוא אוהב ולא בגלל הכסף. עצם העובדה שחזר לישראל וחתם במכבי הוא ויתר על למעלה ממיליון דולר. אנשים שוכחים שבספרד הוא הרוויח ביורו. התנהגות בכל עניין קיצוץ החוזה לא הולמת מועדון בסדר גודל של מכבי".

אליהו (יניב גונן)
אליהו ובלאט. "שני הצדדים נועדו להיפרד" (יניב גונן)
 

החלק שהכי צורב לדור בכל הסיפור הזה הוא שמכבי לא עמדה בהסכם המקורי שלה מול אחיו. "ההחלטות המקצועיות והשיקולים הכספיים של מכבי נגד ליאור לא נתפסים. הרי הוא נמצא תחת חוזה לעונה הקרובה, אך מכיוון שירד מעט ביכולתו, הקבוצה פתאום רוצה לקצץ לו במשכורת? השאלה שצריכה להישאל היא, 'אם ליאור היה נותן עונה מצויינת ונבחר לחמישיית היורוליג, האם המועדון היה משדרג את חוזהו?' הנחה שפויה אומרת שלא".

בשבוע הבא ישוב אליהו מארה"ב, יישב עם משפחתו ונציגיו ויקבל החלטה שעשויה לשנות את גורל המשך הקריירה שלו בארץ ובאירופה. עוד קיימת אפשרות, אם כי מינימאלית, שפורוורד הנבחרת עוד ישוב ללבוש את הצהוב-כחול של מכבי בעונה הבאה. דור, לעומת זאת, חושב אחרת: "ליאור אוהב את המועדון ולא רוצה לעזוב, אבל הוא מרגיש שמראים לו את הדלת. התקבלה החלטה מוטעית (לקצץ לאליהו במשכורת ולצאת מחוזהו) וכנראה ששני הצדדים נועדו להיפרד".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */