יום שני, 08.07.2024 שעה 02:43
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

קרויף: עטר ביקש לעזוב, שכטר? פריצה הכי טוב

המנהל הספורטיבי של מכבי ת"א: "לא נמנע מאלירן להגשים את החלום, לא פנינו לאף מאמן אחר חוץ מסוזה. טוב שיצחקי חזר, מאבק האליפות יהיה קשה יותר"

|
קרויף:
קרויף: "רוצים להיות מועדון שעושה" (יוסי ציפקיס)

המנהל הספורטיבי של מכבי ת"א, ג'ורדי קרויף, דיבר היום (רביעי) במסיבת העיתונאים בה הוצג המאמן החדש של הקבוצה, פאולו סוזה, על אלירן עטר ועל ההכנות לקראת עונה לא פשוטה שכוללת השתתפות במוקדמות ליגת האלופות ושמירה על תואר האליפות.

קרויף התחיל וסיפר על הבחירה בסוזה כמאמן הקבוצה: "מתחילים עונה חדשה, בתקווה שנסיים אותה עם אותה הצלחה כמו בעונה הקודמת. רוצה לברך את המאמן החדש, הוא היה המועמד מספר אחת, האפשרות היחידה, לא פנינו לאף מאמן אחר למרות השמועות. מדברים איתו כבר הרבה זמן, מאמינים שהוא המאמן הנכון להצעיד אותנו קדימה, גאים שהצלחנו להביא מאמן במעמד שלו למכבי".

על המאמן הקודם אוסקר גארסיה, אמר המנהל הספורטיבי: "בעונה שעברה עשינו קפיצה קדימה עם מאמן צעיר ושאפתן, כדורגלן עבר מצוין שיודע איך לדבר עם השחקנים. לצערנו, הוא החליט לעזוב והיינו צריכים מאמן שימשיך את הדרך ושיצעיד אותנו קדימה. תמיד חשבנו על פאולו סוזה במקרה ואוסקר יעזוב. אדם אנרגטי, טקטיקן, יודע לתקשר עם השחקנים. כמאמן היו לו את הבמות באנגליה, בהונגריה, בכדורגל האירופי. איפה שמכבי נמצאת ואיפה שהוא נמצא זה שילוב טוב. נמשיך באותו תהליך בו התחלנו בעונה שעברה, רוצים מאמן שיתרכז לגמרי בעבודה בלי לעסוק בדברים אחרים. כל ההחתמות יהיו בשיתוף פעולה מלא בין הצוות".

מכבי ת"א פותחת את אימוניה

לגבי הסיבה בגינה גארסיה לא המשיך במכבי אמר: "אוסקר היה ברור לגבי הסיבה למה הוא עזב, זו הייתה סיבה אישית. אנחנו חברים טובים ונמשיך להיות, יש כבוד הדדי בינינו. ידעתי שאחרי המשחק האחרון של העונה, שלאוסקר יש מאבק פנימי והוא החליט לעזוב. תמיד יש רשימה קצרה, תמיד יש תוכנית ב', עם פאולו הייתה התעניינות ממספר קבוצות, הסברנו לו את הפרוייקט, בסופו של דבר הוא אמר שזה הדבר הנכון לעשות, זה לא יקח רגע אחד. הוא היה מבוקש בלא מעט קבוצות".

קרויף הסביר שמאמנים ישראלים לא היו אופציה עבור מכבי: "רן בן שמעון או רוני לוי לא היו חופשיים. זה לא עניין של שמות. התייעצנו עם הבעלים, זה החזון שלו, הרגשנו שאנחנו רוצים להמשיך בדרך בה התחלנו עם אוסקר. צריך לחשוב מה מאמנים יכולים לתת לקבוצה שלנו וביום מן הימים גם לשחקני הנוער. המאמנים שמוזכרים הם האירופיים ביותר בכדורגל הישראלי. היו בחו"ל ויש להם את המנטליות של אירופה וזה חשוב, אבל זה תמיד היה פאולו כשידענו שאוסקר יעזוב. לא פנינו לאף מאמן".

פאולו סוזה וג´ורדי קרויף (יוסי ציפקיס)
קרויף עם סוזה: "זה תמיד היה פאולו שידענו שאוסקר יעזוב" (יוסי ציפקיס)
 

ג'ורדי המשיך לגבי המאמנים הישראלים שהיו בעבר במכבי: "היו מאמנים ישראלים במכבי בשנים האחרונות. חשוב להיות פתוח לרעיונות חדשים, אחרת הרמה לא תגדל. אוהב לשמוע אנשים, אני אדם פתוח וגם המועדון צריך להיות פתוח. לא אומר שהמאמנים הישראלים לא טובים מספיק, חלקם הגיעו לליגות אירופיות טובות ועשו חיל. זו הדרך הנכונה עבור השחקן הישראלי להגשים את החלום שלו, להגיע לאירופה. זו הדרך הנכונה להכין אותם מבחינה מנטלית ופיזית".

על המועדון אמר המנהל הספורטיבי: "רוצים להיות מועדון של עושים ולא של מדברים. זה שאנחנו לא מצהירים, לא אומר שאנחנו לא רוצים או עושים. לא נדבר על תארים, אלא נילחם כדי להשיג אותם. לא צריך לעשות השקעות מטורפות, מעדיפים לעבוד בצורה ריאלית, מחפשים את השחקנים הטובים עבורנו ולא משנה באיזה מפעל אנחנו משחקים. גולדהאר שאפתן וזה כמובן גם תלוי בשחקנים ואם הם רוצים להגיע".

קרויף וסוזה. &qout; (יוסי ציפקיס)
קרויף וסוזה. "לא צריך לעשות השקעות מטורפות" (יוסי ציפקיס)
 

על הטענה שמכבי שיחררה את עטר בקלות מדי אמר קרויף: "לא מסכים שלא נלחמנו על אלירן. הייתה לו עונה פנטסטית, הוא התקשר אליי וביקש שלא נעצור אותו אלא נאפשר אותו להגשים את החלום. זה מקרה מיוחד, כשדיברתי איתו בשבועות הראשונים שלי בארץ, אמרתי לו שיעבוד קשה ויתן 100 אחוז וכשהרגע שלו יגיע, אנחנו לא נעצור אותו. זו מחויבות שלנו. אנחנו לא נעצור שחקנים להגיע לשש הליגות הטובות וישראל בהחלט לא אחת מהן. הייתי רוצה לראות אותו פה כובש שערים אבל הוא רוצה לטעום מהרמות הגבוהות, הדלת עבורו תהיה פתוחה. זה עדיין לא חתום".

על איתי שכטר שחתם ביריבה העירונית אמר: "היה ברור מהתחלה שזה המועדון שהוא רצה להגיע אליו. יש לנו את חלוץ החוד הכי טוב בליגה, פריצה. למה אני צריך להביא עוד שחקנים בעמדה שלו?".

"ברק יצחקי יישאר במכבי. ראיתי הרבה משחקים שלו בקפריסין, הוא שחקן מעניין מאוד עבורנו. זה רגע מצוין לחבור שוב, מצפה ממנו להרבה".

פאולו סוזה עם יצחקי (יוסי ציפקיס)
יצחקי. "ברק יישאר במכבי" (יוסי ציפקיס)
 

לסיום התייחס קרויף למאבק הצפוי בליגה: "יהיה יותר קשה להיאבק על אליפות, צריכים להתכונן טוב מבחינה מנטלית. בעונה שעברה, היו לנו הרבה שינויים, בלי מסגרת אירופית, בלי מעמסה אירופית, אז היה קל יותר. העונה יהיה קשה יותר, אבל הסגל יהיה רחב יותר". על דן אייבינדר: "הרגשנו שהוא יכול לתת לנו משהו שלא היה לנו במרכז המגרש. צריך שתהיה תחרות על ההרכב".

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */