יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:12

הבטחות שווא: אנגליה חזקה בדיבורים, לא במעשים

בממלכה הבריטית בנו לנבחרת ציפיות של זכייה בטורניר. זאהה, הנדרסון, שלבי וקולקר רק הכניסו אותנו לפנטזיות. כולנו יודעים איך זה נגמר, אך מי אשם?

|
זאהה. הפלופ של הטורניר? (שי לוי)
זאהה. הפלופ של הטורניר? (שי לוי)

יורו 2013 עד גיל 21 הגיע לקיצו מבחינתה של הנבחרת האנגלית ובממלכה הבריטית החלו להתבצע הסיכומים. לפי מומחים באנגליה, המפתח להצלחה בנבחרת הצעירה הוא עמוד שדרה חזק, מה שלא בא לידי ביטוי בטורניר.  

"נבחרת ברמה עולמית", כינה אותם היושב ראש היוצא של ההתאחדות האנגלית, דוד ברנשטיין. זמן קצר לאחר מכן, הוא נאלץ לראות את אותה קבוצה מושפלת על ידי הנורבגים 1:3, בדרך לטורניר כושל והדחה מוקדמת בשלב הבתים.

ווילפריד זאהה, ג'ורדן הדרסון, ג'ונג'ו שלבי, סטיבן קולקר וג'ק באטלנד, כולם שחקנים ברמה הבינלאומית הבכירה ביותר. מה קיבלנו מהם? אתם כבר יודעים לבד, אף אחד לא סיפק את הסחורה ולא הוסיף מימד חיובי לאנגלים.

באטלנד, השוער שעבר מברמינגהאם לסטוק סיטי, כונה ע"י מאמנו הקודם, לי קלארק: "שמסתכלים לטווח הארוך, לדעתי, איבדנו את השוער הטוב האירופה". מהיכולת של השוער ביורו לא יכולנו להתעלם, כך שלהבא קלארק צריך לחשוב פעמיים לפני כל אמירה שלו.

הבטחות השווא של מיטב אנשי המקצוע בכדורגל האנגלי לא נגמרות. לדלי קינג, בלמה הפורש של טוטנהאם, שיבח את סטיבן קולקר לפני תחילת היורו: "יגיע מהר לטופ של הכדורגל. אין לי ספק שהוא יעשה הופעות רבות במדי נבחרת אנגליה ובמדי טוטנהאם".

קולקר (מימין). תלו בו יותר מדי ציפיות (שי לוי)
קולקר (מימין). תלו בו יותר מדי ציפיות (שי לוי)
 

זוכרים את הנדרסון? כן כן, אותו קשר אנגלי צעיר ומבטיח, שהגיע לליברפול תמורת 20 מיליון יורו מסנדרלנד. 'הקפטן הבא של נבחרת אנגליה', כינו את הנדרסון בממלכה הבריטית. לא רק שהנדרסון לא סחב את נבחרתו, אלא לא תרם לה בכלל בטורניר.

ומה עם ווילפריד זאהה? הצעיר הכשרוני שחתם במנצ'סטר יונייטד, אמר בנובמבר האחרון: "מלבד רונאלדו ומסי, אני לא רואה שחקן יותר טוב ממני". קצת מוקדם מדי להגיד אמירה שכזאתי, שעדיין לא בעטת בכדור בפריימרליג בחייך.

הנדרסון. אפשר להבין למה הוא תופס את הראש  (שי לוי)
הנדרסון (משמאל). אפשר להבין למה הוא תופס את הראש (שי לוי)
 

הציפיות בבריטניה עלו על המציאות. אם היינו מסכמים לאן תוכל להגיע הנבחרת האנגלית, כנראה שהיינו מכתירים אותה כאלופת הטורניר. הדיבורי סרק של האנגלים לא נפסקים ואם רק יתרכזו בכדורגל אולי סוף כל סוף יזכו ביורו הצעירות, מה שלא השכילו לעשות מ-1984.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */