יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:04

אירוע פורמולה ירושלים יצא לדרך עם מופע מרהיב

אירוע הספורט המוטורי הגדול ביותר שהגיע לישראל התחיל בבירה עם הצגת הרכבים ומופע להטוטים. ראש העיר, ניר ברקת: "אירוע בעל חשיבות גדולה"

|
פייפר. גנב את ההצגה (יניב גונן)
פייפר. גנב את ההצגה (יניב גונן)

העיר ירושלים ראתה מחזות רבים במשך ההיסטוריה העתיקה שלה, אך אפילו ותיקי העיר לא זוכרים מתי נשמעו דציבלים בכזו עוצמה בעיר כמו שנשמעו היום (חמישי) עם בואו של המופע "פורמולה ירושלים-דרך השלום" שנערך בלב ליבה של העיר.

"אני מברך את הנהגים ואת החברות המאמצות", אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בתחילת דבריו במסיבת העיתונאים שנערכה בשעות הבוקר. "האירוע היום הוא בעל חשיבות גדולה מאוד גם לעיר ותושביה וגם לספורט המוטורי בכלל. אני אישית מאוד מחובר לספורט הזה ובעצמי השתתפתי כמתחרה בראלי דאקר".

"כשפגשתי את יוג'ין קספרסקי, שנותן חסות לכל האירוע, מיד עלינו על החיבה המשותפת שלנו לספורט המוטורי והוא מיד הציע את עזרתו בהבאת הפורומלה לארץ. ירושלים היא עיר דינמית ומרגשת, היסטורית ומודרנית שמארחת את הפורמולה, את יורו הצעירות ובעוד כחודש תארח גם את המכבייה".

"האירוע כולו מסתכם ב-50 מיליון שקלים שהגיעו מהעירייה, המדינה, ספונסרים ופילנטרופים שרצו לראות את הפורמולה בארץ. אני מאחל לנהגים להנות מהנסיעה ברחבי העיר ושיהפכו לשגרירים שלנו בעולם". סיכם ברקת.

פורמולה 1 בירושלים (יניב גונן)
פורמולה 1 בירושלים (יניב גונן)
 

יוג'ין קספרסקי מבעלי "קספרסקי לאב" היה במצב רוח מרומם במסיבת העיתונאים ואמר כשנשאל לגבי עסקי אבטחת המידע: "באתי לישראל בשביל עסקים וכיף. אתמול עשיתי עסקים, היום אני מדבר רק על כיף. זה פרויקט משוגע ואני מטורף על דברים משוגעים. העיר הזו ראתה דברים בעברה הגדול אך זה חדש גם לה. אני מודה לכולם ואני מקווה שיהיה לנו אירוע נהדר ומרגש.

פורמולה 1 בירושלים (יניב גונן)
פורמולה 1 בירושלים (יניב גונן)
 

בין השאר לקחו חלק במסיבת העיתונאים שמות ענקיים בתחום המוטורי כמו ג'יאנקרלו פיסיקלה, שאחרי עבר מפואר מחזיק בתפקיד נהג המבחן של פרארי, דניאל מנצ'ינלי מקטגוריית הצ'אלנג', אנטוניו פוקו בן ה-17 שנחשב לאחד השמות המבטיחים בתחום, ויטאנטוניו ליוצי הוותיק וגם וולנטינה אלבנסה שמתמחה גם במירוצי ספורט וגם בסיבולת. גם כלי הרכב הדו גלגליים קיבלו ייצוג מכובד ביותר כשמקס ביאג'י אלוף העולם בסופרבייק הגיע לרכב וגם כריס פייפר הפעלולן האדיר.

נהג הפורמולה 3 הישראלי, רוי ניסני, נכח באירוע וסיפר: "רק לשבת בשולחן עם שמות גדולים כאלו זה מרגש. להוסיף את העובדה שהמירוץ נערך בעיר הזו רק מעצימה את ההתרגשות. יש לנו הזדמנות לנסות ולבסס כאן את הספורט הזה. אני יכול רק לקוות שכמה שיותר ילדים יתחילו לרכב ושיהיה לנו כמה שיותר ספורטאים. אני אישית כבר לא רואה את הפורמולה 1 כחלום, אלא כמטרה אמיתית שאני הולך להשיג אותה".

רועי ניסני (יניב גונן)
רוי ניסני. "מרגש" (יניב גונן)
 

אלון דאי, הנהג שעבר להתחרות השנה במירוצי ה-GT, התרגש לא מעט מהשמות ומהאירוע ואמר: "זה אירוע מדהים וזה מטורף שכל החבר'ה האלו בארץ. אני מוכן לנהוג על כל רכב שיתנו לי פה".

ג'יאנקרלו פיסיקלה דיבר על החוויה שלו מהעיר העתיקה: "העיר הזו מרתקת אותנו מבחינה היסטורית. אני חושב שהנהיגה פה במכונית פורמולה זה חוויה גדולה. זה יום היסטורי לעיר".

ויטאנטוניו 'טוניו' ליוצי אמר במהלך התערוכה בה הוצגו הרוכבים והכלים: "אני נוהג במרוצי סיבולת שנעים בין 6 ל-24 שעות, עם שלושה נהגים שמתחלפים. זה נהיגה שונה לגמרי כשאתה חולק את המכונית עם עוד שלושה נהגים ואתה לא יכול לעשות טעויות".

טוניו ליוצי (יניב גונן)
טוניו ליוצי (יניב גונן)
 

"עדיף לרכב ב98% ולהחזיר את הרכב בשלום לבדיקה. אני ארכב גם על האאודי DTM שהוא רכב בסטייל של פורמולה אחד, בעל צליל אדיר וביצועים נהדרים שמאפשרים להתחרות איתו. אני מבחינתי אוכל לישון ברכבים האלו. אנחנו נהנים לראות את התגובות שרואים את המכוניות שאנחנו נוהגים עליהן וזה מדרבן אותנו לגרום להם הנאה".  

פורמולה 1 בירושלים (יניב גונן)
פורמולה 1 בירושלים (יניב גונן)
 

לאחר הצגת הכלים והרוכבים יצאו הנהגים לסיבובים ברחבי העיר כשאלפים עומדים וצופים באירוע הלא שגרתי והנפלא. הרעש הרעיד את העיר וגרם לשאגות שמחה רבות של ילדים ומבוגרים כאחד, כשכריס פייפר גונב את ההצגה עם מופע להטוטים ענק שזכה לתשואות ענקיות. מחר (שישי) ימשיכו הרוכבים לעוד סיבוב אחד במופע ברחבי ירושלים.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */