יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:08

'עוז' לרשם העמותות: התנהלות האיגוד מופקרת

לאחר פיצוץ המו"מ על איחוד הסיעות, סיעת האופוזיציה הגישה תלונות על יפויי כוח לא רלוונטיים וסתימת פיות באסיפה הכללית. מזרחי: "טענות חסרות שחר"

|
שמעון מזרחי.
שמעון מזרחי. "לכל אחד ניתנה הזדמנות" (יניב גונן)

יום לאחר אישור שינוי התקנון של איגוד הכדורסל, שלחה סיעת עוז מכתב נוקב באמצעות עו"ד אמיר רוזנברג, לרשת העמותות, בו היא דורשת לא לאשר את שינוי התקנון עם האשמות קשות כלפי התנהלות האיגוד.

במכתב לעו"ד שולי אבני, מנהלת חטיבת דת תרבות וספורט ברשם, טוענת עוז כי באסיפה הכללית של איגוד הכדורסל שהתקיימה אתמול (אמש) כי מתוך 1,151 צירים בעלי נקודות הצבעה, 795 צירים הוחזקו על ידי מספר חברי הנהלה בודדים, שאין בינם ובין האגודות "בשמן" הם מצביעים שום קשר.

בנוסף, על פי סיעת עוז, אותם צירים אף נגועים בניגודי עניינים. עוז טוענת כי די בכך כי יו"ר ועדת הכספים של האיגוד, הופיע כשהוא מחזיק יפויי כוח מאגודות שונות.

עוד מתארת עוז את דרך התנהלות האסיפה עם האשמות: "בפתח הישיבה וכאשר ביקשו חברים לקיים דיון ב"קנון" המוצע, הועברה החלטה שחברי הנהלה שאמרו את דעתם בישיבת ההנהלה (זו שהוזמנה באופן בהול, ואשר התקיימה כתשעה ימים קודם לכן) לא רשאים להתבטא באסיפה הכללית ולא רשאים להסביר, לשכנע או לדון יחד עם מי שנכחו באסיפה הכללית, לא נכחו בישיבת ההנהלה, בתקנון וסעיפיו הרבים".

צביקה שרף. הוגשה תלונה (יניב גונן)
צביקה שרף. הוגשה תלונה (יניב גונן)
 

עו"ד רוזנברג מציין עוד במכתבו כי: "קשה להאמין שעמותה החברה באיגוד, תסכים לקבלת החלטה שמי שדיבר בישיבת הנהלה, לא יוכל לדבר בפניה, באסיפה הכללית, וקשה להאמין שניתן ייפוי כוח להחלטה מסוג זה. ככל שניתן הוא בטל ומבוטל ולו מטעם זה בלבד. התנהלותו של האיגוד הינה התנהלות מופקרת. אין מדובר רק בעניין התקנון החדש, וסעיפיו המבקשים לפגוע ולחבל בכוחן של חברות האיגוד, לטובת מרכזי הספורט, במקום לחזקן, ברוח הנחיות רשות התאגידים".

עוז מבקשת מרשות התאגידים להימנע מאישור התקנון ולמנות נאמן לתיקון התקנון במימון איגוד הכדורסל וכן למנות בודק-חוקר, לבחינת התנהלות האיגוד בפרשת התקנון החדש, לרבות התנהלותו הכספית, שליטת מרכזי הספורט באיגוד.

מ"מ יו"ר איגוד הכדורסל שמעון מזרחי אמר בתגובה: "לפני שבועיים ערכנו ישיבת הנהלה שערכה למעלה מ-5 שעות בה נתנה זכות לכל חבר הנהלה לדבר ולהגיד את מה שהוא רוצה. אתמול באסיפה הכללית דיברו גם אלה שדיברו בישיבת ההנהלה באריכות, וגם נתנה זכות למי שלא חבר הנהלה. כל מי שטוען אחרת אלה טענות חסרות שחר".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */