יום שבת, 05.10.2024 שעה 01:52

ספרדי כפול: נדאל ופרר בקרב על מלכות החימר

גמר הרולאן גארוס ב-16:15 יפגיש בין רפא, שינסה להשיג זכייה 8 בפאריס, לבין בן ארצו, שרושם הופעה ראשונה בגמר גראנד סלאם. איזה שור חזק יותר?

|
נדאל ופרר. גמר כל ספרדי (GettyImages)
נדאל ופרר. גמר כל ספרדי (GettyImages)

בגיל 31, דוד פרר הספרדי יגיע הערב (ראשון) לשיא הקריירה שלו, כשיתייצב לראשונה לגמר גראנד סלאם בפאריס וינסה למנוע ממלך החימר, בן ארצו וחברו לנבחרת הדיוויס, רפאל נדאל מלקטוף את התואר בפעם השמינית, והרביעית ברציפות.

לראשונה מאז 2002, נקבל גמר כל ספרדי ברולאן גארוס, אז ניצח אלברט קוסטה את חואן קרלוס פררו.

לאורך רוב העשור האחרון, מדורג דוד פרר בעשירייה הראשונה, בעיקר בזכות ההצלחות שלו על החימר, אבל הוא נכשל שוב ושוב במטרה שלו ללכת עד הסוף על המשטח עליו הוא משחק מילדות.

ב-2012, הצליח פרר לעבור את אנדי מארי ברבע הגמר ולהגיע ל-4 האחרונים, אך הובס ע"י רפא בחצי הגמר. השנה מארי פרש מהטורניר ופרר זכה להיות מדורג רביעי ולהנות מכך שנדאל וג'וקוביץ שובצו בצד השני של ההגרלה.

הפסד מוקדם של רוג'ר פדרר פינה את השטח ופרר הגיע לחצי הגמר מול ג'ו ווילפרד טסונגה הצרפתי, מי שהדיח את השוויצרי, כשהוא נחוש מתמיד להשיג את המטרה שלו, כאשר הוא יודע שהזדמנות כזו, אולי לא תשוב.

דוד פרר מאושר. גמר ראשון (רויטרס)
דוד פרר מאושר. גמר ראשון (רויטרס)
 

"רפא שיבוא להגן על התואר שלו, הוא מסוכן על כל משטח ובטח שעל חימר. אני אנסה לתת משחק יפה ומהנה ולא לחשוב ולהתרגש מעצם המעמד, מהעובדה שזו ההזדמנות של חיי, או מכך שאני מגשים חלום", אמר פרר לקראת המפגש.

פרר מגיע לגמר כשמאחוריו ריצת הגראנד סלאם הגדולה של חייו, בה ניצח 18 מערכות מתוך 18 בשישה משחקים וזאת אחרי 42 ניסיונות קודמים בגראנד סלאמים ואחרי 5 הפסדים בחצאי גמר בגראנד סלאמים קודמים. אגב, פרר זכה בסוף 2012 בתואר המאסטרס הראשון שלו, בברסי בפאריס.

רפאל נדאל, שיתייצב מול פרר בגמר מגיע בנגוד לפרר, אחרי טורניר יחסית לא פשוט, בו שמט מערכה בשני הסיבובים הראשונים וושרד משחק קשה בסיבוב השלישי. בחצי הגמר הבלתי נשכח שרבים מכנים אותו הגמר האמיתי , הוא ניצח 7:9 את נובאק ג'וקוביץ' במשחק שיכנס לדפי ההיסטוריה.

רפאל נדאל. יסמן עוד וי? (רויטרס)
רפאל נדאל. יסמן עוד וי? (רויטרס)
 

נדאל מוליך 4:19 מול פרר בראש בראש. מתוך 19 ההפסדים, ספג פרר תבוסה  מנדאל בגמר אקופלקו, ולמרות שהיה קרוב יותר, הפסיד לו גם במדריד וגם ברומא. הנצחון האחרון של פרר על נדאל היה ברבע גמר אליפות אוסטרליה 2011 ומאז נדאל ניצח 8 פעמים ברציפות.

רפא ניצח מאז 2005 58 משחקים בטורניר בפאריס והפסיד רק אחד ב-2009 לרובין סודרלינג. אחרי טורניר ווימבלדון 2012, בו נוצח נדאל בידי המדורג 100 בעולם, לוקאש רוסול, בסיבוב השני, נאלץ הספרדי הפצוע להעדר מהמגרשים כמעט שבעה חודשים כשרבים העלו ספק אם הברכיים שלו יאפשרו לו לחזור לשחק.

"היו זמנים שבכלל לא יכולנו לדמיין שהוא יחזור לשחק כאן ברולאן גארוס", אמר דודו ומאמנו של רפא מאז גיל 4, טוני נדאל. "במשחק מול נולה סבלתי מהמתח ומהלחץ , אבל זה היה עדיף מלראות את הטורנירים האלה בטלוויזיה במאיורקה כשרפא יושב בבית".

רפאל נדאל חוגג ניצחון קשה (רויטרס)
רפאל נדאל. יחגוג גם הערב? (רויטרס)
 

מאז שחזר, רפא נמצא במומנטום אדיר וניצח 42 משחקים לצד שני הפסדים בלבד. כרגע נמצא הספרדי ברצף של 21 נצחונות רצופים אחרי הזכיות במדריד, ברצלונה ורומא.

אם נדאל יזכה בטורניר, הוא יהיה הראשון בהיסטוריה שיניף את אותו גראנד סלאם שמונה פעמים. השיא כיום שייך לרוג'ר פדרר ופיט סאמפראס שניצחו בווימבלדון שבע פעמים כל אחד.

נדאל מחפש תואר גראנד סלאם 12 בקריירה, הישג שיגרום לו לחלוף על ביורן בורג ורוד לייבר ולהשתוות לרוי אמרסון האוסטרלי כבר בגיל 27. אגב, נדאל ישיג את התואר ה-12 בחייו, 11 חודשים מאוחר יותר מפדרר שזכה בתואר ה-12 בגיל 26 וחודש.

דוד פרר. ירשום סנסציה? (רויטרס)
דוד פרר. ירשום סנסציה? (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */