יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:30

היסטוריה: נדאל אלוף הרולאן גארוס בפעם ה-8

מלך? שור? מפלצת? הכל תופס. הספרדי האדיר לא ספר את דוד פרר בגמר עם 3:6, 2:6 ו-3:6 והפך לטניסאי הראשון אי פעם שזוכה 8 פעמים באותו גראנד סלאם

|
רפאל נדאל מנשק את הגביע (רויטרס)
רפאל נדאל מנשק את הגביע (רויטרס)

באיזה עוד סופרלטיב אפשר להשתמש? מלך, שור, מפלצת? הכל כבר נאמר. רפאל נדאל, האיש שהחימר הפך עם השנים להיות חלק בלתי נפרד מגופו, עשה היום (ראשון) היסטוריה כאשר הפך לטניסאי הראשון אי פעם שזוכה שמונה פעמים באותו גראנד סלאם.

רפא לא ריחם על בן ארצו, דוד פרר, גבר עליו 3:6, 2:6 ו-3:6 בתוך שעתיים ורבע בגמר הרולאן גארוס וזכה בפעם השמינית בסה"כ בטורניר בפאריס. האיש ששולט ללא עוררין במשטח החימר בעשור האחרון, החמיץ למעשה רק זכייה אחת בבירת צרפת (ב-2009) ומאז 2005 זכה שמונה פעמים בטורניר. מדהים.

נדאל שבר מהר מאוד במערכה הראשונה אבל פרר לא נבהל והחזיר עם שבירה משלו. מאותו רגע, היה רק טניסאי אחד על משטח החימר. נדאל עשה ככל העולה על רוחו, הצליח לשבור שוב את יריבו ורשם 3:6 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה הייתה חד צדדית אף יותר. פרר, שהגיע לראשונה בקריירה שלו לגמר גראנד סלאם, לא הצליח לעמוד בעוצמות של רפא שהצליח לרשום 2:6 במערכה השנייה.

נדאל על החימר (רויטרס)
נדאל על החימר (רויטרס)
 

המערכה השלישית הייתה צמודה כאשר פרר הצליח לשבור בפעם השנייה במשחק את יריבו, אבל בנקודות המכריעות ידו של השור הספרדי הייתה על העליונה. גם אדם שפרץ למשטח עם זיקוק לא הפריע למדורג רביעי בעולם. פרר החזיק מעמד רק עד 3:3 ומשם הדרך להיסטוריה הייתה סלולה. פנומן אחר, אוסיין בולט, ראה מהיציע ונהנה מכל רגע.

אוסיין בולט נהנה מטניס משובח עם ראש עיירית פאריס  (רויטרס)
אוסיין בולט נהנה מטניס משובח עם ראש עיירית פאריס ברנרד דלנו (רויטרס)
 

אוהד (רויטרס)
מתי לאחרונה ראיתם זיקוק בטניס? (רויטרס)
 

מערכה ראשונה - 3:6 לנדאל
פרר פתח מצוין ועלה ל-0:1 קליל. נדאל השווה ל-1:1 ולא בזבז יותר מדי זמן כדי לשבור לראשונה במשחק אחרי טעות לא מחויבת של יריבו בדרך ל-1:2. הנקודה היפה במשחק הגיעה במשחקון הבא: במצב של 40:40, פרר עם חבטת דרופ שוט יפה אילץ את נדאל להחזיר בצורה לא חזקה ויריבו ניצל זאת כדי לזכות בנקודה ואף שבר בחזרה אחרי ראלי נהדר בנקודה הבאה.

המדורג חמישי בעולם עמד בלחץ והצליח לשמור על משחקון ההגשה הבא שלו.  נדאל הוציא קצת עצבים במשחקון הבא עם חבטה אדירה שהעלתה אותו ל-0:30 ומשם סיים על האפס. בפעם הראשונה במשחק רשם פרר טעות כפולה בהגשה, נדאל עלה ל-15:40 אבל רשם שתי החזרות לא טובות. מלך החימר הצליח בסופו של דבר לשבור שוב ועלה ל-3:4.

דוד פרר (רויטרס)
דוד פרר. עומד בינתיים בלחץ (רויטרס)
 

עוד נקודה מדהימה הגיעה במשחקון הבא. נדאל בחבטת כף יד אדירה בניגוד לכיוון בו רץ פרר, עלה ל-30:40. הספרדי הבכיר נחלץ ממצב לא נעים כאשר היה עם הגב אל הקיר עם החזרה מצויינת, 40:40. הגשה שנייה מדהימה של נדאל העלתה אותו ליתרון והאיש שמרגיש בבית בפאריס סיים את המשחקון עם האייס הראשון שלו עד כה, 3:5. פרר ביצע בפעם השנייה במשחק טעות כפולה בהגשה ושילם מחיר כבד, נדאל זכה במערכה הראשונה עם 3:6.

מערכה שנייה - 2:6 לנדאל
אחרי משחקון פתיחה ארוך מאוד, לא הצליח פרר לנצל את הטעויות של רפא שבסופו של דבר זכה במשחקון. נדאל המשיך לשחק פנטסטי, שבר ל-0:2 ועלה מיד ל-0:3 עם משחקון על האפס אחרי אייס אדיר. וואו. משחק של צ'יפים הסתיים עם נקודה אדירה של נדאל לוותה בחבטה אדירה ס"מ מהקו העלתה אותו ליתרון אבל פרר הראה הרבה אופי וניצח במשחקון. פרר קיבל תיאבון, עלה ל-15:40 במשחקון ההגשה של נדאל אבל אז השור הריח את הסכנה וחזר לעניינים. אחרי ראלי ארוך והיפה ביותר עד כה, הצליח נדאל לנצח במשחקון (ניצל מארבע נקודות שבירה) בדרך ל-1:4. פרר רשם עד כה 20 טעויות לא מחויבות.

רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל. לא מרחם על בן ארצו (רויטרס)
 

נדאל שבר שוב ל-1:5 ומיד לאחר מכן נכנס למשטח אדם עם מסכה וזיקוק ואילץ את המאבטחים להתחיל לעבוד. אחד מהם נעמד מיד ליד רפא וזכה ללחיצת יד מהטניסאי הענק פרר עם טעות כפולה בהגשה בפעם הרביעית במשחק נתן עוד מתנה ונדאל לקח. 2:6 קל במערכה.

מערכה שלישית - 3:6 לנדאל
המפלצת ממשיכה להכות. נדאל סיים משחקון על האפס עם האייס השלישי שלו במשחק. פרר לא מוותר? המדורג חמישי בעולם שבר את נדאל במשחקון הבא וצימק ל-2:1. אחרי שפרר שמר על ההגשות שלו, נדאל שוב העלה הילוך ועם האייס החמישי שלו סגר סיפור במשחקון הבא בדרך ל-2:3. פרר נותן את כל מה שיש לו, השווה ל-3:3 אבל לא הצליח לשבור שוב למרות שהייתה לזכותו נקודת שבירה. זה היה הסוף של פרר ומכאן עד לסיום נדאל התעלה כדי לרשום 3:6 ולגמור סיפור.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */