יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:35

חדשות רעות לישראל: 0:1 לפורטוגל על רוסיה

מוק' המונדיאל: פושטיגה (9) העלה את נבחרתו לראש הבית "הישראלי" והנחיל הפסד ראשון לרוסים. המשמעות: סיכויי ישראל לסיים במקום השני קטנו

|
שחקני פורטוגל חוגגים עם פושטיגה (רויטרס)
שחקני פורטוגל חוגגים עם פושטיגה (רויטרס)

נבחרת פורטוגל גברה הערב (שישי) 0:1 על רוסיה במסגרת מוקדמות הגביע העולמי במשחק שהתקיים בליסבון. התוצאה חשובה מאוד לפורטוגלים, ופוגעת בסיכויה של נבחרת ישראל להשיג בכל זאת את המקום השני שיוביל למשחקי הפלייאוף.

הרוסים הגיעו למשחק כשהם במקום הראשון בבית מספר 6 וללא שער חובה. פאביו קאפלו השאיר את אלן דזגוייב על הספסל ונתן את המפתחות לפאיזולין לצידו של קרז'אקוב.

הפתיחה היתה של המארחים כאשר כבר בדקה ה-9 ז'ואאו מוטיניו, שעבר לאחרונה בעסקה כוללת של 70 מיליון יורו למונאקו, הרים מדויק והלדר פושטיגה המשיך מהאוויר לקורה ופנימה, השער הראשון שספגו הרוסים.

קפאלו נאלץ להתמודד עם פציעות של פאיזולין ואניוקוב כבר בחצי השעה הראשונה והפורטוגלים ניסו להכפיל את התוצאה ולמחוק את ה-1:0 שספגו ברוסיה. רונאלדו היה פעיל, אך למרות שליטה בכר הדשא, שערים נוספים לא נכבשו.

פורטוגל עלתה זמנית לפסגת הבית עם 14 נקודות משמונה משחקים, רוסיה עם שני משחקים חסרים, מדורגת שנייה. ישראל ירדה למקום השלישי עם משחק חסר לעומת פורטוגל, אך הסיכויים להעפלה לשלב הפלייאוף הפכו קלושים עוד יותר שכן לנבחרת צפויים משחקי חוץ גם ברוסיה וגם בפורטוגל.

מחצית ראשונה
דקה 9: 0:1 מהיר לפורטוגל. ז'ואאו מוטיניו, הרכש החדש של מונאקו, הרים כדור מדויק והלדר פושטיגה בעט מהאוויר לעמוד ופנימה מחמישה מטרים.

פושטיגה כובש מול אקינפייב (רויטרס)
פושטיגה כובש מול אקינפייב (רויטרס)
 

דקה 31: הרוסים נאלצו לבצי שני חילופים בשלב מוקדם אחרי שגם אלסנדר אניוקוב לא יכול היה להמשיך והוחלף על ידי אלכסיי קוזלוב.

דקה 35: הזדמנות גדולה לרוסים אחרי טעות קשה של רוי פטריסיו. דניסוב העביר לרחבה אחרי הדיפה רעה של פטריסיו וגולשאקוב לא היה מספיק מרוכז ופיספס הזדמנות גדולה.

פושטיגה מול ברזוצקי (רויטרס)
פושטיגה מול ברזוצקי (רויטרס)
 

דקה 37: פריצה של אלכסנדר קרז'אקוב נבלמה בידו של פאביו קואנטארו אך דמיר סקומינה הסלובני הורה להמשיך.

מחצית שנייה
דקה 48: הלדר פושטיגה מצא מצוין את כריסטיאנו רונאלדו בתוך הרחבה והכוכב הגדול בעט לא מספיק חזק משבעה מטרים לידיו של אקינפייב.

דניסוב מנסה לעצור את רונאלדו (רויטרס)
דניסוב מנסה לעצור את רונאלדו (רויטרס)
 

דקה 68: הרמה של יורי ז'ירקוב מאגף שמאל מצאה את ולדימיר ביסטרוב שניסה במספרת וירטואוזית, אך הכדור עלה מעל שערו של רוי פטריסיו.

דקה 79: נאני המחליף ניסה את כוחו בבעיטה מ-17 מטרים, אך הכדור הסתובב וחלף ליד העמוד.

רונאלדו מעל קוזלוב (רויטרס)
רונאלדו מעל קוזלוב (רויטרס)
 

דקה 85: הזדמנות גדולה לנבחרת רוסיה. ולדימיר ביסטרוב פרץ היטב מאגף ימין ומסר אחורה לעברו של רומן שירוקוב שמעשרה מטרים בעט שטוח וחלש לידיו של פטריסיו.

דקה 88: שוב רונאלדו במצב מצוין. וייריניה מצא את רונאלדו בכדור עומק נהדר, אך הבעיטה של הכוכב הפורטוגלי לא היתה חזקה מספיק ואקינפייב ירד וקלט.

פורטוגל: רוי פטריסיו, ז'ואאו פריירה, ברונו אלבש, לואיס נטו, פאביו קואנטראו, ז'ואאו מוטיניו, מיגל ולוסו, ראול מיירלש (רובן אמורים, 73), וירייניה (קוסטודיו, 92), כריסטיאנו רונאלדו והלדר פושטיגה (לואיס נאני, 66).

רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב (אלכסיי קוזלוב, 31), ואסילי ברזוצקי, סרגיי איגנשביץ', אלכסנדר אניוקוב, דימיטרי קומברוב, איגור דניסוב, רומן שירוקוב, יורי ז'ירקוב, ולדימיר ביסטרוב, ויקטור פאיזולין (דניס גלושאקוב, 21) ואלכסנדר קרז'אקוב (פיודור סמולוב, 67).

1:1 בין אזרבייג'אן ללוקסמבורג, סובסאיץ ייעדר מול ישראל
במשחק נוסף בבית הישראלי אירחה אזרבייג'אן בבאקו את לוקסמבורג וסיימה עימה ב-1:1. רוסלאן אביסוב כבש ראשון למארחים (71), אך בדקה ה-79 השווה סטפנו בנסי. האזרים איבדו את בראנימיר סובאסיץ' המתאזרח באדום בדקה ה-85, ומשמעות הדבר הוא שהוא ייעדר מהמשחק הבא של הנבחרת נגד ישראל.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */