יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:56

אחרי דרמת ענק: נדאל גבר על ג'וקוביץ' ועלה לגמר

חצי גמר הרולאן גארוס: בתום מותחן של כ-4 שעות וחצי ב"גמר האמיתי", רפא ניצח 4:6, 6:3, 1:6, 7:6 ו-7:9. יפגוש את פרר בגמר בחיפוש אחר תואר שמיני

|
נדאל. ניצחון ענק למלך החימר (רויטרס)
נדאל. ניצחון ענק למלך החימר (רויטרס)

נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל נפגשו היום (שישי) בפאריס במסגרת חצי גמר הרולאן גארוס במשחק שהוגדר ע"י רבים כ"גמר האמיתי" של הטורניר ובהחלט לא איכזב.

בתום אחד המשחקים הטובים ביותר שנראו בשנים האחרונות בבירת צרפת, נדאל, מלך החימר, עלה לגמר עם 4:6, 6:3, 1:6, 7:6 ו-7:9 והוא יפגוש במשחק על התואר את בן ארצו, דויד פרר, שגבר בקלות על ג'ו וילפריד טסונגה בחצי הגמר השני.

הסרבי, המדורג ראשון בעולם, קיווה להגיע לגמר אליפות צרפת הפתוחה בפעם השנייה ברציפות, אך נולה לא יכל לנדאל ולמרות שהציג הרבה לב וכפה מערכה חמישית, הפסיד לספרדי, שינסה לזכות בתואר בפעם השמינית - מה שיהיה שיא זכיות לטניסאי בגראנד סלאם אחד.

המפגש הזה היה ה-35 של נדאל וג'וקוביץ' וכעת המאזן עומד על 15:20 לטובת הספרדי. על החימר המאזן הרבה יותר חד צדדי - 3:13 לטובת רפא. כעת מלך החימר יצטרך לתאושש כמה שיותר מהר מהמשחק הארוך לקראת הגמר שייערך ביום ראשון.

מערכה ראשונה: 4:6 לנדאל
המשחק יצא לדרך בפאריס. ג'וקוביץ' הגיש ראשון וניצח את המשחקון על האפס, נדאל גם שמר על ההגשות שלו עם חבטת גב יד נהדרת. המשחק לא נפתח עם גישושים וקיבלנו כמה נקודות יפות כבר בשלושת המשחקונים הראשונים.

נדאל ונולה (רויטרס)
נדאל ונולה לפני המשחק (רויטרס)
 

הספרדי, שעלה למשחק נחוש מאוד, שבר ראשון במשחקון השביעי, שמר על משחקוני ההגשה שלו על האפס ועלה ל-5:3. נולה הגיש כדי להישאר במערכה הראשונה ושמר על ההגשות במשחקון קליל יחסית. מלך החימר הגיש למערכה ולקח בקלות את המשחקון והמערכה 4:6 לאחר 51 דקות.

מערכה שנייה: 3:6 לג'וקוביץ'
המערכה השנייה יצאה לדרך. נולה שוב הגיש ראשון, נראה מרוכז יותר ונחוש לשבור את הסרבים של הספרדי. אולם רפא לא ויתר על ההגשות שלו ואין שבירות בארבעת המשחקונים הראשונים. הזדמנות השבירה הראשונה במערכה השנייה שוב הלכה לנדאל ששבר ל-2:3.

נובאק ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג'וקוביץ'. ניצח את המערכה השנייה (רויטרס)
 

רק במשחקון השישי של המערכה השנייה ג'וקוביץ' קיבל הזדמנות שבירה ראשונה במשחק, אך מלך החימר הגיש ישר לגוף של נולה. הסרבי לא ויתר ובהזדמנות השבירה השלישית שלו במשחקון שבר בפעם הראשונה את השור ממאיורקה. שגיאה כפולה בהגשה של נדאל וחבטת כף יד נהדרת של הראשון בעולם העניקו לו שבירה שניה ברציפות. נולה הגיש למערכה וניצח 3:6.

מערכה שלישית: 1:6 לנדאל
נדאל הגיש ראשון במערכה השלישית שמר על ההגשות שלו ושבר את ג'וקוביץ' לאחר שהשופט לא ראה שהכדור של נולה נגע בקו. הפעם הספרדי לא נשבר בחזרה ועלה ל-0:3. הסרבי נעלם לגמרי במערכה הזאת ורפא שבר בפעם השנייה ברציפות.

רפאל נדאל (רויטרס)
נדאל. המערכה השלישית שלו (רויטרס)
 

מלך החימר פשוט שייט על המגרש ולמדורג ראשון בעולם לא היו תשובות. נולה הציל שתי אפשרויות שבירה נוספות של נדאל עם חבטת כף יד נהדרת ועלה על הלוח אחרי חמישה משחקונים רצופים של הספרדי. השור ממאיורקה  סגר מערכה נהדרת עם 1:6 לאחר 37 דקות.

מערכה רביעית: 6:7 לג'וקוביץ'
המערכת הרביעית נפתחה עם נקודה נהדרת במשחקון השלישי שהשחקנים רצים לכדורים אבודים ונולה מסיים עם חבטה עדינה ליד הרשת שהעלתה חיוך על פניו וסחטה תשואות סוערות מהקהל. ששת המשחקונים הראשונים של המערכה היו ללא שבירות. ג'וקוביץ' ידע שאסור לו לעשות טעויות במערכה הזאת, אך נשבר ע"י רפא שעלה ל-3:4. הסרבי לא ויתר ושבר מיד בחזרה עם טניס מעולה.

ג'וקוביץ שמר על הסרבים שלו ונדאל הגיש כדי להישאר במערכה. מלך החימר לא התרגש וניצח את משחקון ההגשה שלו על האפס. הספרדי לחץ על נולה שבר אותו בצורה נהדרת והגיש למקום בגמר. נדאל לא עמד בלחץ נשבר והמערכה הרביעית הולכת לשובר שיוויון.

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´. חזר למשחק בדיוק בזמן (רויטרס)
 

בשובר השוויון נולה השיג מיני ברייק כבר בנקודה הראשונה. השחקנים שמרו על ההגשות עד הנקודה העשירית, אז הסרבי השיג מיני שבירה נוספת, ניצח 3:7 והשווה את מניין המערכות ל-2:2. הולכים למערכה חמישית ומכרעת.

מערכה חמישית: 7:9 לנדאל
נדאל פתח רע את המערכה החמישית והמכרעת ונולה שבר אותו כבר במשחקון הפתיחה וגם שמר על ההגשות - 0:2 לסרבי. בשני המשחקונים הבאים השחקנים שמרו על ההגשות שלהם. המשחקון החמישי הלך צמוד מאוד, שני הטניסאים הבינו את החשיבות שלו ונלחמו על כל כדור. שלוש חבטות גב יד אדירות של רפא העניקו לו את המשחקון 2:3 לג'וקוביץ עם יתרון של שבירה. 

נדאל (רויטרס)
נדאל. עשה את זה בסיום (רויטרס)
 

במשחקון השמיני במצב של שוויון נולה היה שהוא זכה בנקודה אך הוא נגע ברשת אחרי החבטה והנקודה הלכה לנדאל שקיבל שבירה. הסרבי הציל את הזדמנות השבירה אך בהזדמנות הנוספת רפא שבר והשווה ל-4:4. נדאל הגיש וזכה במשחקון וג'וקוביץ יגיש כדי להישאר במשחק.

המדורג ראשון בעולם עמד בלחץ ושמר על ההגשות בדרך ל-5:5. במשחקון ה-14 נדאל הכה כדור מדהים בין הרגליים שהפתיע את נולה והסרבי חבט אותו הישר לרשת. במשחקון ה-16 רפא שבר את ג'וקוביץ עם טניס מדהים ולאחר 4 שעות ו-37 דקות ניצח את המשחק ועלה לגמר הרולאן גארוס.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */