יום ראשון, 06.10.2024 שעה 09:53

רולאן גארוס: ג'וקוביץ' יפגוש את נדאל בחצי הגמר

הסרבי עבד קשה מול האס אך ניצח 3:6, 6:7 (5:7) ו-5:7 ויפגוש את מלך החימר שטייל ל-2:6, 3:6 ו-1:6 מול ואורינקה. שראפובה ואזרנקה ייפגשו בחצי

|
ג´וקוביץ´. קלאסיקה בצרפת (רויטרס)
ג´וקוביץ´. קלאסיקה בצרפת (רויטרס)

הטניסאי המדורג ראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', ומלך החימר, רפאל נדאל עמדו היום (רביעי) במשימת רבע הגמר שלהם ויתעמתו ביום שישי הקרוב בחצי הגמר, מפגש שכולם מחכים לו מתחילת הטורניר.

נדאל, שהתחיל את הטורניר עם מקבץ של משחקים קשים בהם איבד פעמיים מערכה, זכה שוב למשחק נוח, כשניצח את השוויצרי, סטניסלס ואורינקה, 2:6, 3:6 ו-1:6. הספרדי, ששואף לתואר שמיני בפאריס ולהיות ראשון בהיסטוריה שזוכה בטורניר גראנד סלאם מסוים בפעם השמינית עבד כ-116 דקות בדרך לניצחון נוח.

ג'וקוביץ' עבר ברבע הגמר את הגיבור המפתיע של הטורניר טומי האס בן ה-35, 3:6, 6:7 (5:7) ו-5:7. "הוא יריב מסוכן, עם הרבה נסיון והרבה מעלות, אני שמח מאוד שעברתי אותו ואני בחצי הגמר". אמר ג'וקוביץ' לאחר המשחק.

האס, שנכנע יחסית בקלות במערכה הראשונה, לקח את הראשון בעולם לשובר שוויון במערכה השנייה ואף הוליך בו 2:4, אבל לא הצליח לסגור את המערכה וג'וקוביץ' עלה ל-0:2 במערכות.

רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל בטיול מול ואורינקה (רויטרס)
 

הסרבי שבר והגיש למשחק ביתרון 4:5 במערכה השלישית, אבל האס שבר ושוב היתה לצופים תקווה לעוד מערכה, אבל הגרמני נשבר מייד וג'וקוביץ' השלים 5:7 בדרך לחצי הגמר. "נדאל הפסיד פה רק פעם אחת בתשע השנים האחרונות , יהיה מאוד קשה מולו", הוסיף נולה שעלה לחצי גמר גראנד סלאם בפעם ה-12 ברציפות.

שראפובה ואזרנקה ייפגשו בחצי הגמר
המדורגות 2 ו-3 בעולם, מריה שראפובה ו-ויקטוריה אזרנקה, עלו היום (רביעי) לחצי גמר הרולאן גארוס, די כצפוי, אבל לא לפני שהזיעו במשחקי רבע הגמר.

שראפובה, אלופת 2012, עלתה בפעם הרביעית בקריירה לחצי הגמר כשהיא חוזרת ממערכה נוראית, בה הובסה 6:0 ע"י ילנה ינקוביץ' הסרבית עם 4:6 ו-3:6 בשתי המערכות הבאות.

שראפובה. זעקת שמחה (רויטרס)
שראפובה. זעקת שמחה (רויטרס)
 

"ילנה שיחקה מצוין, היתה אגרסיבית וידעתי אחרי המערכה הראשונה שאני חייבת לעשות שינויים. ברגע ששברתי בתחילת המערכה השנייה, ידעתי שאני בדרך הנכונה", אמרה שראפובה בסיום.

כאמור, שראפובה לא הגיעה למערכה הראשונה וינקוביץ' היתה המומה בעצמה לנוכח העובדה שהשלימה 0:6 חלק , תוצאה ששראפובה מכירה רק ממשחקים מול סרינה.

אבל שראפובה חזרה למערכה השנייה כמו אלופה אמיתית, שברה ל-0:2 וברחה בהמשך ל-2:5. ינקוביץ' לא ויתרה, שברה בחזרה ל-5:4, אבל נכנעה במשחקון הבא והשתיים עברו למערכה שלישית, שם נשמרו ההגשות עד 3:3 ואז הצליחה שראפובה לשבור ולקחת את שלושת המשחקונים האחרונים בדרך לחצי הגמר.

ויקטוריה אזרנקה (רויטרס)
אזרנקה לא יודעת את נפשה מרוב אושר (רויטרס)
 

אזרנקה גברה במגרש המקביל על החברה החדשה בטופ 10, מריה קרילנקו מרוסיה, 6:7 (3:7) ו-2:6. השתיים נאבקו במערכה הראשונה כשעה ו-15 דקות, כשכל אחת שוברת שלוש פעמים את יריבתה, עד שבשובר השוויון אזרנקה התעלתה וניצחה 3:7. במערכה השנייה אזרנקה שברה ל-1:3 ושוב ל-2:5 בדרך לנצחון ולהופעה ראשונה בחצי גמר הרולאן גארוס.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */