יום שני, 08.07.2024 שעה 09:28

פדרר הובס 3:0 מול טסונגה והודח ברבע הגמר

רולאן גארוס: הצרפתי לא ספר את ה-3 בעולם בדרך ל-5:7, 3:6 ו-3:6, גם פרר בחצי. נשים: סרינה נחלצה מ-2:0 במערכה ה-3 מול קוזנצובה, אירני עלתה

|
פדרר בהלם. הולך הביתה (רויטרס)
פדרר בהלם. הולך הביתה (רויטרס)

הגיעה הסנסציה של הרולאן גארוס שחיכו לה מתחילת הטורניר. ג'ו ווילפריד טסונגה הדיח הערב (שלישי) ברבע הגמר את השלישי בעולם, רוג'ר פדרר בשלוש מערכות, 5:7, 3:6 ו-3:6.  השווייצרי שהצליח להימנע מהפסד כשחזר מפיגור 2:1 במערכות מול צרפתי אחר - ז'יל סימון בשמינית הגמר, המשיך להציג טניס לא משכנע ומה שהספיק מול סימון, לא הספיק הפעם.

טסונגה הוא הצרפתי הראשון בחצי הגמר של הרולאן גארוס מאז גאל מונפיס ב-2008. הזוכה הצרפתי האחרון ברולאן גארוס היה יאניק נואה ב-1983.

פדרר שבר ראשון ל-2:3 ושמר ל-2:4, אבל יריבו שבר והמשיך עם שלושה משחקונים רצופים בדרך ל-4:5. פדרר השווה, אבל אז הצרפתי זכה בשבע נקודות רצופות ועלה ל-5:6 ו-0:40. פדרר הציל את שלוש נקודות המערכה אבל הטניסאי המצוין שעמד מולו קיבל הזדמנות רביעית, ניצל אותה ושבר ל-5:7.

טסונגה פתח את המערכה השנייה עם שבירה בעקבות סדרת טעויות של פדרר ל-0:2. האחרון הפך לצל של עצמו והצרפתי המשיך לברוח ל-0:3 ו-1:4, 3:6 ו-0:2 במערכות.

טעות כפולה של פדרר העניקה לטסונגה שבירה מיידית גם בפתיחת המערכה השלישית. אבל אז התעורר המדורג שלישי בעולם, שבר בחזרה ושמר ל-1:2.

רוג´ר פדרר (רויטרס)
פדרר לא מאמין (רויטרס)
 

הצרפתי החמיץ שבירה ל-2:3, אבל קיבל הזדמנות נוספת במשחקון השביעי ושבר ל- 3:4, שני משחקונים מחצי הגמר. המקומי שמר ל-3:5 ופדרר במשחקון הבא פיגר 40:15. השווייצרי הציל נקודת משחק אחת אבל העיף את הכדור הבא החוצה וטסונגה פתח בחגיגות על המגרש. כעת מובטח פיינליסט חדש לרולאן גארוס: דוד פרר שמעולם לא היה בגמר גראנד סלאם או ג'ו ווילפריד טסונגה ששיחק בגמר אליפות אוסטרליה 2008.

זה רק ספורט: ג´ו ווילפריד טסונגה מנחם את רוג´ר פדרר (רויטרס)
זה רק ספורט: ג´ו ווילפריד טסונגה מנחם את רוג´ר פדרר (רויטרס)
 

טסונגה תפס את הראש עם דמעות בעיניים בראיון על המגרש ואמר: "קיוותי שאשחק טוב. אני והצוות עבדנו על הצד המנטלי כדי שאוכל להשיג ניצחון כזה. זה היה היום שלי, יכולתי רק לחלום על כך".

טסונגה בטירוף. &qout;עבדתי על עצמי בפן הפסיכולוגי&qout; (רויטרס)
טסונגה בטירוף. "עבדתי על עצמי בפן הפסיכולוגי" (רויטרס)
 

טסונגה עף באוויר אחרי הניצחון (רויטרס)
טסונגה עף באוויר אחרי הניצחון (רויטרס)
 

פרר הביס בקלות 2:6, 1:6 ו-1:6 את טומי רוברדו שהגיע עייף אחרי שלושה משחקים ברציפות עם חמש מערכות ועלה לחצי גמר שני רצוף ברולאן גארוס ושלישי רצוף בגראנד סלאמים. פרר שבשני הטורנירים הקודמים נכנס לרביעייה הפותחת בגלל נדאל, נכנס הפעם לרביעייה במקום אנדי מארי וניצל זאת היטב. רוברדו רשם היסטוריה כשחזר שלוש פעמים בטורניר אחד מפיגור 2:0 במערכות לניצחונות גדולים על איגור סיסילנג, גאל מונפיס וניקולס אלמגרו בשמינית הגמר. לרבע הגמר הגיע המדורג 32 מותש לחלוטין והובס בתוך 85 דקות.

סרינה הזיעה, אירני נקמה ברדוונסקה
הראשונה בעולם, סרינה וויליאמס והמדורגת חמישית, שרה אירני, עלו היום לחצי גמר הרולאן גארוס. שלא כצפוי, סרינה שעד כה דרסה את כל יריבותיה, כבר פיגרה 2:0 במערכה השלישית מול סבטלנה קוזנצובה מרוסיה, אלופת 2009, אבל ידעה להתאושש ולנצח בסיום, 1:6, 6:3 ו-3:6 ולעלות לחצי הגמר לראשונה מאז 2002.

המשחק החל מאותו מקום בו סרינה הייתה במשחקים הקודמים. האמריקאית בת ה-31 הביסה את קוזנצובה 1:6 בתוך פחות מחצי שעה במשחק חד צדדי והקהל כבר ספר את הדקות למשחק הבא. אבל אז קרה הבלתי צפוי, קוזנצובה שעברה טיפול רפואי קצר בין המערכות, עלתה אחרת למגרש ושברה את ההגשות של סרינה לראשונה בטורניר הזה. מכאן הבלתי ייאמן קרה, קוזנצובה המשיכה עם שבירה נוספת ל-0:4 מדהים כשסרינה ההמומה הופכת למכונת טעויות. ביתרון 1:5, קוזנצובה לא הצליחה להגיש למערכה, סרינה חזרה ל-3:5, אבל הסיום היה של "קוזי" וסרינה איבדה מערכה ראשונה בטורניר.

סרינה וויליאמס (רויטרס)
בטירוף אחרי הניצחון מול קוזנצובה (רויטרס)
 

המערכה השלישית החלה מאותו מומנטום, הרוסיה שברה ושמרה ל-0:2, במשחקון הבא היו לקוזנצובה שלוש אפשרויות שבירה, כדי לפתוח פער מבטיח של 0:3, אבל אחרי משחקון ארוך סרינה הצליחה לשמור וזה היה האות למהפך. היא המשיכה משם עם עוד ארבעה משחקונים רצופים ל-2:5 ואחרי שקוזנצובה לקחה עוד משחקון האמריקאית הגישה למשחק בהצלחה ועלתה לחצי הגמר.

שרה אירני עלתה לרבע הגמר כשהיא בפיגור 6:1 בראש בראש מול אגה רדוונסקה הרביעית בעולם. אירני שבשנה שעברה הדהימה והגיעה עד הגמר והפכה חברה קבועה  בטופ 10, ניצחה בתום משחק טניס מצוין ומרתק 4:6 ו-6:7 (6:8) ועלתה לחצי הגמר.

"בפעם האחרונה היה משחק של יותר משלוש שעות בינינו, התכוננתי למאבק ארוך. באתי לכאן להגן על המון נקודות וזו חוויה חדשה בשבילי, כל כך שמחה שניצחתי", אמרה אירני בסיום. השתיים שברו אחת את השנייה לאורך המשחק כולו ואלמנט ההגשה איבד מכוחו. ב-3:3 במערכה הראשונה, סיפקה אירני שני משחקונים מצויינים, עלתה ל-3:5 ומשם כבר המשיכה ל-4:6.

שרה אירני (רויטרס)
שרה אירני לא מאמינה אחרי הניצחון (רויטרס)
 

אירני הגישה גם למערכה השנייה ביתרון 4:5, אבל רדוונסקה שברה על האפס ולקחה את המשחק לשובר שוויון בו ניצחה 6:8 וחגגה חצי גמר גראנד סלאם שלישי בקריירה ושני ברציפות ברולאן גארוס.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */