יום שני, 01.07.2024 שעה 07:16

נדאל התקשה וניצח, אזרנקה ושראפובה בשמינית

רולאן גארוס: הספרדי ניצח בקושי את פואניני, גם ג'וקוביץ' דילג לשלב הבא. האס גבר בקושי על איסנר. הבלארוסית ניצחה את קורנה, הרוסייה את ז'אנג

|
רפאל נדאל. התקשה אך עלה (רויטרס)
רפאל נדאל. התקשה אך עלה (רויטרס)

מלך החימר, רפאל נדאל מתקשה מאוד ברולאן גארוס, טורניר בו שלט במשך שנים. הספרדי, שמחפש תואר רביעי רצוף ברולאן גארוס ושמיני בסה"כ, ממשיך לא ללקק דבש בטורניר ואחרי ששמט מערכה בשני הסיבובים הראשונים, נאבק היום  (שבת)הספרדי 165 דקות באיטלקי העקשן, פאביו פואניני עד שהצליח לסגור 6:7 (5:7), 4:6 ו-4:6.

פואניני, המדורג 27 בעולם, נתן פייט לנדאל לאורך כל המשחק ואף שבר את ההגשות של הספרדי שלוש פעמים. יריבו הבא של נדאל יהיה קאי נישיקורי המדורג 15 בעולם. נישיקורי הבטיח לראשונה בקריירה שלו מקום בין 16 האחרונים ברולאן גארוס כשגבר על המדורג 24, בנואה פאייר הצרפתי 3:6, 7:6, 4:6 ו-1:6.

לקראת סוף המערכה השנייה נלקחה לפאייר נקודה בגלל שלטענת השופט קיבל עצה מהמאמן שלו ביציע. העניין עורר מהומה, פאייר הזמין את האחראי על השיפוט, אך ללא הועיל. הצרפתי זכה במערכה השנייה לבסוף למרות זאת, אבל נכנע ליפני בהמשך.

רישאר גסקה הצרפתי עלה בפעם השלישית ברציפות לשמינית הגמר בטורניר הביתי שלו כשגבר על ניקולאי דווידנקו מרוסיה 4:6, 4:6 ו-3:6. גסקה מעולם לא עבר את שמינית הגמר וזהו הגראנד סלאם השישי שלו ברציפות בשמינית הגמר. גאסקה עבר את המחסום רק פעם אחת בקריירה, בחצי גמר ווימבלדון 2007. גסקה יפגוש בשמינית הגמר את המדורג תשיעי, סטן ואורינקה משוויץ שעצר את ז'ירי ינוביץ' מפולין עם 3:6, 7:6, 3:6 ו-3:6.

הסיפור של היום מגיע דווקא מהמשחק בין טומי האס בן ה-35 לאיש המרתון, ג'ון איסנר האמריקני. איסנר שנכנס להיסטוריה כמנצח המשחק הארוך בהיסטוריה בוימבלדון לפני כמה שנים, חזר אתמול מפיגור 2:0 במערכות מול ראין האריסון והיום שוב חזר מפיגור 2:0 במערכות מול הגרמני שניצח 5:7 ו-6:7 בשתי המערכות הראשונות עם 4:6 במערכה השלישית ו-6:7 (10:12) במערכה הרביעית כשהוא מציל לא פחות מ-13 (!) נקודות משחק כשהוא על סף התכווציות שרירים.

האס. עבר בקושי את האמריקני (רויטרס)
האס. עבר בקושי את האמריקני (רויטרס)
 

איסנר פתח את המערכה החמישית עם 0:3 מבטיח, אבל הכוחות שלו הלכו ואזלו. טומי האס מצידו הציל נקודת משחק נגדו, ובמצב של 8:8 במערכה החמישית שבר את איסנר המותש מ-10 מערכות תוך יומים ועלה לשמינית הגמר בפעם השלישית בקריירה אחרי 2002 ו-2009. הגרמני ישחק בשמינית הגמר מול מיכאל יוז'ני.

המשחק שהבטיח רבות בין נובאק ג'וקוביץ' לגרגור דימיטרוב הבולגרי שגבר על נולה בטורניר מדריד לפני כחודש, הסתיים באכזבה גדולה כשהסרבי ניצח בקלות 2:6, 2:6 ו-3:6. ג'וקוביץ' יפגוש בשמינית הגמר את המדורג 19 פיליפ קולשרייבר מגרמניה שניצח את ויקטור הנסקו מרומניה במשחק שחתם את היום הארוך .0:6, 6:7 ו-1:6.

קאי נישיקורי (רויטרס)
קאי נישיקורי. יפגוש את נדאל(רויטרס)
 

הפתעה על הנייר נרשמה כאשר מיכאל יוז'ני מרוסייה, המדורג 29 שלח הביתה בסיבוב השלישי את ינקו טיפסרביץ' הסרבי המדורג שמיני. טיפסרביץ' שעובר עונה חלשה היה סחוט מ-5 המערכות ששיחק אתמול ונכנע יחסית בקלות 6:4, 6:4 ו-6:3.

משחקי שמינית הגמר לגברים - נובאק ג'וקוביץ (1) - קולשרייבר, טומי האס (12) - מיכאל יוז'ני (29), רפאל נדאל (3) - קאי נישיקורי (13), סטן ואורינקה (9) - רישאר גסקה (7), טומי רוברדו (32) - ניקולס אלמגרו (11), קוין אנדרסון (23) - דוד פרר (4), ג'ו וילפריד טסונגה (6) - ויקטור טרויצקי, ז'יל סימון (15), רוג'ר פדרר (2).

אזרנקה ושראפובה בשמינית, ניצחון למאת'ק סאנדס
ויקטוריה אזרנקה, המדורגת שלישית בין הנשים, עבדה  כשעתיים ועשרים דקות כדי להוריד מהמגרש את הצרפתיה אליז קורנה, המדורגת 27 בעולם עם 6:4, 3:6 ו-1:6.

קורנה, שלפני מספר שנים הגיעה עד המקום ה-11 בעולם, התדרדרה עד מחוץ למאייה הראשונה וחוזרת לאט לאט לצמרת, לא פחדה מאזרנקה ועלתה למגרש המרכזי עם המון אנרגיות. הצרפתיה שיחקה מצוין ובמקביל אזרנקה הסתבכה עם שגיאות כפולות ואיפשרה לקורנה לשבור במשחקון העשירי של המערכה הראשונה ולזכות בה.

ויקטוריה אזרנקה (רויטרס)
ויקטוריה אזרנקה. עלתה לשמינית (רויטרס)
 

החל מאמצע המערכה השנייה, אזרנקה חזרה לעצמה, חבטות הכף יד שלה החלו למצוא את הקווים, השלימה 3:6 ו-1:6 בשתי המערכות הבאות ועלתה לשמינית הגמר. אזרנקה תפגוש בשמינית הגמר את אלופת 2010 ופיינליסטית 2011, פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה, שהתעלתה אחרי שנתיים קשות בסבב, וגברה 2:6 ו-1:6 על מריון ברטולי המקומית.

המדורגת שנייה בטורניר ואלופת 2012, מריה שראפובה נראתה בדרך לטיול קליל כשהביסה את ז'י ז'אנג הסינית 1:6 במערכה הראשונה, אבל אז הענינים הסתכבו מאוד וז'אנג שברה פעמיים ועלתה ל-0:4 במערכה השנייה.

שראפובה חזרה עם מאמץ רב ל-4:4, אך נשברה שוב וז'אנג קיבלה צ'אנס להגיש למערכה, אבל הסינית לא מימשה את ההזדמנות, שראפובה זכתה בשלושה משחקונים השלימה 5:7 ועלתה לשמינית הגמר שם תפגוש בסלואן סטיבנס, האמריקנית המדורגת 17, שעלתה לשמינית הגמר זו השנה השנייה ברציפות. סטיבנס, שנכנסה לטופ 20 אחרי הנצחון הגדול על סרינה ברבע גמר אליפות אוסטרליה, גברה 4:6, 7:6 ו-3:6 על מרינה ארקוביץ' מניו זילנד.

סלואן סטיבנס. הפתעה נעימה (רויטרס)
סלואן סטיבנס. הפתעה נעימה (רויטרס)
 

בטני מאת'ק סאנדס האמריקנית שהדיחה את נה לי בסיבוב השני, המשיכה הלאה וגברה 6:4, 1:6 ו-3:6 על פאולה אורמצ'אה הארגנטינית. מאתק סאנדס תשחק מול מריה קרילנקו מרוסיה (12) שגברה על סטפני ווגלה העקשנית משויץ 6:7 ו-5:7.

פטרה קביטובה הצ'כית בעלת הפוטנציאל לנצח כל יריבה ביום נתון, ממשיכה לאכזב. הצ'כית הודחה במפתיע בסיבוב השלישי ע"י ג'ימי האמפטון האמריקנית, 54 בעולם, עם 1:6 ו-6:7 (7:9). קביטובה לא הופיעה למערכה הראשונה שארכה 21 דקות. בשנייה הוליכה הצ'כית 2:4, אבל האמריקנית לא ויתרה שברה בחזרה ובשובר השוויון הדרמטי הצילה קביטובה שתי נקודות משחק, אך נכנעה בשלישית.

האמפטון שהיא האמריקנית הרביעית בשמינית הגמר תשחק מול ילנה ינקוביץ' הסרבית, המדורגת 18, שהשיגה נצחון גדול על המדורגת תשיעית, סאם סטוסר האוסטרלית, פינליסטית 2010, 6:3, 3:6 ו-4:6. בעקבות ההפסד והתוצאות האחרונות שלה, סטוסר תצא מהטופ 10.

האמפטון. הפתיעה את הצ´כית (רויטרס)
האמפטון. הפתיעה את הצ´כית (רויטרס)
 

שמינית הגמר לנשים - סרינה ויליאמס (1) - רוברטה וינצי (15), סבטלנה קוזנצובה - אנג'ליקה קרבר, אגה רדוונסקה (4) - אנה איבנוביץ (14), קרלה סוארס נבארו (20) - שרה אירני (5), בטני מאתק סאנדס - מריה קרילנקו (12), פרנצ'סקה סקיאבונה - ויקה אזרנקה (3), ג'ימי האמפטון - ילנה ינקוביץ (18), סלואן סטיבנס (17) - מריה שראפובה (2). 

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */