יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:12

הפגנות נגד היורו בישראל: מכתים את הספורט

מפגינים פרו-פלסטינים מחו מחוץ לקונגרס אופ"א בלונדון נגד אירוח הטורניר עד גיל 21 בארץ. גם שחקן נבחרת פלסטין, מוחמד סרסק, הגיע להפגין הזדהות

|
מפגינים בלונדון נגד היורו בישראל
מפגינים בלונדון נגד היורו בישראל

לא שקט בלונדון. מצד אחד, שני הקהלים של באיירן מינכן ושל דורטמונד מתכוננים לגמר ליגת האלופות שייערך בוומבלי (שבת, 21:45), ובנוסף, התקיים בבירת אנגליה קונגרס אופ"א בו נבחר אבי לוזון לקדנציה נוספת בוועד הפועל של הארגון.

אך מחוץ לקונגרס, התקיים האירוע הגדול והמשמעותי ביותר עבורנו, הישראלים. הפגנה פרו פלסטינית נגד קיום טורניר יורו 2013 עד גיל 21 בישראל, הטורניר שצפוי להיפתח בעוד כשבועיים.

הצפי עמד על אלפי מפגינים שאמורים היו להגיע סמוך למקום בו נערך הקונגרס של אופ"א, ולטעון לכך שישראל היא מדינה גזענית ואין לה זכות לארח טורניר בינלאומי כל כך גדול.

אחד מאלו שהגיעו להפגנה הוא מוחמד סרסק, שחקן נבחרת פלסטין שהיה בכלא הישראלי ושוחרר ממנו לאחר ששבת רעב כ-100 ימים.

סרסק נאם במהלך ההפגנה ואמר: "פלאטיני מכתים את תדמית הספורט העולמי. ישראל הורסת את תשתיות הספורט הפלסטיניות ומונעת מפלסטינים לשחק".

מוחמד סרסאק בלונדון
מוחמד סרסאק בלונדון
 

נשיא אופ"א, מישל פלטיני, אמר בעקבות ההפגנות שנערכו בלונדון: "אנחנו לא מערבבים בין פוליטיקה וספורט, ישראל היא אחת מ-53 המדינות החברות באופ"א, יש לה את אותן הזכויות כמו שאר המדינות. היא זכתה ולכן היא גם תארח את היורו ואין שום שינויים מבחינת התוכניות".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */