יום שבת, 05.10.2024 שעה 03:22
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

ניר קלינגר: יצאתי מנצח, היה קשה לשבור אותי

מאמן הפועל חיפה משחרר ניצרה: "היו שרצו שאפוטר, אני ויואב כץ צחקנו על המאמנים שהתקשרו כדי להחליף אותי, מכבי ת"א? לא הציגה כדורגל מעולם אחר"

|
קלינגר.
קלינגר. "לרגע לא חששתי לקריירה שלי"

תשעה מחזורים לתוך עונת 2012/13 נראה היה שהקריירה של ניר קלינגר על סף קריסה. הפועל חיפה הובסה 3:0 בטדי והאדמה שוב בערה תחת רגליו כשהקבוצה שלו הייתה על סף התרסקות מוחלטת ושקעה למקום האחרון. הלחץ על יואב כץ לבצע זעזוע במערכת היה עצום, חדר ההלבשה היה תוסס במיוחד ולא מעט שחקנים רצו בפיטוריו של קלינגר.

קלינגר שמע את כל הלחשושים בתוך ומחוץ למועדון, אבל לא נכנע. הוא אסף את השברים, החזיר את האמון של השחקנים ובסיבוב יוצא מן הכלל הצליחה לשרוד בליגת העל. בראיון נרחב ל-ONE הוא מדבר על המשבר בגדול, על התמיכה הבלתי מתפשרת שכץ נתן לו, על המוקשים בתוך המועדון, על חוסר הלויאליות של מאמנים בכדורגל הישראלי, על מכבי ת"א ועל השאיפה שלו לזכות בתואר נוסף בהפועל חיפה, מלבד גביע הטוטו בו קבוצתו זכתה העונה.

"אני זוכר היטב את התקופה בה לקבוצה לא הלך", סיפר קלינגר, "אני זוכר איזה לחץ היה כדי לפטר אותי. זה לא היה קל, אבל לרגע לא חששתי לקריירה שלי. האמנתי שהדרך שלי תנצח. בשביל זה אני מי שאני ואני אומר זאת בצניעות מוחלטת. הייתי בטוח ביכולת שלי להרים את הקבוצה מהמקומם הכי נמוך. קשה מאד לשבור אותי. יואב כץ לא פיטר אותי כי הוא האמין בדרך שלי. פירקתי לא מעט מוקשים בתוך המועדון שלא הסתירו את הרצון שלהם לראות אותי משלם את המחיר. התקרבתי לשחקנים, אכלנו יחד ותוך כדי תנועה גרמתי להם לדעת שאני מדבר בגובה העיניים, שאני גבר ואחד כזה שאומר הכול בפנים. זה היה תהליך מורכב, אבל תהליך שבסופו של דבר השתלם לכולם".

ניר קלינגר פותח את הפה: יצאתי מנצח

על העבודה מול יואב כץ והעובדה שרק הוא תמך בו אמר: "למרות כל מחול השדים שהיה סביבי והרצון של לא מעט אנשים שאלך הביתה יואב כץ יצא בסופו של דבר המנצח הגדול מכולם. הוא איש מאד פרקטי. אחד שלא אוהב בלבולי מוח וליקוקים. בתקופות הקשות ידעתי לבוא ליואב להיות ענייני ולא חלשלוש. הצבתי מטרות וביקשתי לעשות שינויים נדרשים כדי שהקבוצה תשתפר. ברגע שבאתי ליואב נחוש, חזק ולא כמו איזה מסכן שכל מבוקשו הוא שלא יפטרו אותו, יואב ידע שזו הדרך להצלחה. אמרתי לו שיעזוב את כל הלחשושים שלוחשים לו באוזן והוא רק ירוויח. אני שמח שזה מה שקרה בסופו של דבר".

קלינגר היה מודע לכך שבאותה תקופה לא מעט מאמנים רצו בתפקיד שלו ובנוסף שלומי דורה קיבל הצעה לעזוב את סכנין ולחתום בהפועל חיפה לשלוש שנים, אבל סרב: "הייתי הראשון שהרמתי טלפון לדורה ברגע שהוא פוטר מסכנין. חיזקתי את ידיו. ככה אני עושה עם כל מאמן וקולגה למקצוע. אני יודע היטב שהיו מאמנים אחרים שחפרו ליואב ורצו את התפקיד שלי. ליואב אין מחסומים והוא היה מספר לי מי מתקשר והיינו צוחקים. את אותם מאמנים צריך לדעת להתנהג. צריך ללמד אותם דרך ארץ, כי הם צריכים לדעת שבסופו של דבר הכול יתהפך. מאמן צריך לדעת שברגע שהוא מציע את עצמו ולא להפך, הוא נמצא בעמדה רעה מאוד גם מול בעל הבית".

אבוקרט חוגג שער. קלינגר: &qout;מעבר שלו למכבי חיפה יהיה שגיאה&qout; (עמית מצפה)
אבוקרט חוגג שער. קלינגר: "מעבר שלו למכבי חיפה יהיה שגיאה" (עמית מצפה)
 

קלינגר הצליח השנה לקדם שני שחקני בית דוגמת רן אבוקרט וגל אראל. הראשון נמצא בתוכניות של מכבי חיפה ולקלינגר יש דעה נחרצת: "קשה לי אמנם להיות אובייקטיבי, אבל אני חושב שמעבר של אבוקרט בשלב כזה של הקריירה יהיה שגיאה. אני מציע לו לשחק עוד שנה בהפועל חיפה, להגיע למספרים טובים יותר מהשנה ולצאת מכאן לאירופה. אני מבין ויודע שתמיד זה מפתה, סקסי ומסקרן ללכת לשחק במועדון גדול יותר, אבל אבוקרט צריך לקחת בחשבון שבמכבי חיפה הוא לא יגיע כשחקן הרכב ואני לא חושב שמבחינה כלכלית מכבי חיפה תשלם לאבוקרט יותר מאשר הפועל חיפה".

על כך שהפך את גל אראל מקשר בינוני סביר לבלם מצטיין הוסיף: "אם לגל אראל היה גם מספיק מהירות מעבר לגובה, לעוצמה ולכוח הוא היה משחק באיטליה. גל הוא מסוג השחקנים שלא אומר 'בתפקיד הזה לא מתאים לי לשחק'. ברגע שהייתי צריך אותו מול בית"ר כבלם (אושרי רואש היה מורחק), הוא לקח את ההזדמנות, היה קר רוח והצליח להפתיע אותי. גם אני, כאשר הייתי שחקן, עשיתי הסבה מקשר לבלם כשהיה צריך. יש לגל אישיות יוצאת מן הכלל".

גל אראל חוגג (יוסי ציפקיס)
גל אראל. "אם הוא היה מהיר, הוא היה משחק באיטליה" (יוסי ציפקיס)
 

על ההחלטה לשחרר בתחילת העונה את חנן ממן ולהביא במקומו את גיא צרפתי אמר: "עשינו עסקה מצויינת עם חנן ממן. כבר בהתחלה הבנתי שלא ניתן להחזיק את ממן בכוח והוא רוצה לעבור להפועל ת"א. ידעתי שהקבוצה שלי זקוקה יותר לשחקן כמו צרפתי מאשר ממן. צרפתי הביא מנהיגות שהייתה חסרה. לא במקרה האוהדים ביקשו במחזור הסיום מצרפתי שישאר".

ולא רק הפועל חיפה באג'נדה של קלינגר. עשר שנים אחר שזכה באליפות עם מכבי ת"א, היא חזרה והשיגה את התואר עם צוות זר. קלינגר משוכנע שהמאמן הישראלי לא צריך לחשוש למעמדו: "צוות כזה כמו של מכבי ת"א יכול לעבוד רק במקום שיש המון כסף. אמרתי לג'ורדי קרויף שאף אחד לא המציא את הגלגל במכבי. זה לא ששיחקו כדורגל מעולם אחר. לקחו אליפות ראויה, עם הרבה נחישות ועבודה נכונה, אבל המאמן הישראלי לא צריך לחשוש כי אני לא מאמין שזה יעבוד במקומות אחרים".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */